Geld teriggaaf actie Samsung Galaxy Tab 3
Heb na lang vergelijken prijs/kwaliteit voor mijn ouders een Samsung Galaxy Tab 3 aangeschaft tijdens een € 50 retour bij aanschaf daarvan. Toen ik de aankoop had gedaan en op de website van Samsung de specs nog eens goed ging bekijken, zag ik dat er een lijst met meedoende dealers op stond, waar de mijne niet bij stond. Ik heb mijn order toen gelijk gecancelled en ook netjes mijn geld terug gekregen. Toen ik de prijzen bij de op de website van Samsung aangegeven meedoende dealers heb vergeleken ben ik overgegaan tot aanschaf bij 1 van deze dealers. Nu zegt Samsung dat mijn modelcode niet meedoet, maar zo een code wordt niet vermeld op webpagina's en kan ik ook niet specifiek aangeven tijdens mijn bestelling. Tevens staat hier ook niets over vermeld op het aanvraagformulier voor teruggaaf of op de pagina waarop de deelnemende types en dealers staan aangegeven op hun website. Samsung blijft volhouden dat het rechtsgeldig is, omdat het vermeld staat in de algemene voorwaarden (die 2 dubbelzijdige a4tjes in hele kleine lettertjes) maar volgens mij hoorde ik laatst bij Max iets over het verboden zijn van opzettelijk achterhouden van cruciale informatie in beginsel. Kan mij iemand hier iets over zeggen?? Samsung probeert nu de schuld bij de dealer neer te leggen omdat die mij een verkeerd product zouden hebben verkocht, maar die hebben mij nooit iets beloofd en weten ook niet dat ik hun daarom had gekozen als dealer.
Had hem al opnieuw geplaatst ivm storende fout in koptekst, maar het gaat om de bewuste Samsung Galaxy Tab 3. Al deze apparaten schijnen ook nog eens verschillende modelcodes te hebben.
........Samsung blijft volhouden dat het rechtsgeldig is, omdat het vermeld staat in de algemene voorwaarden (die 2 dubbelzijdige a4tjes in hele kleine lettertjes) ......
Algemene voorwaarden zijn er om gelezen te worden. En zo klein zijn die lettertjes niet, hoor. Het is heel simpel: alleen producten van bepaalde dealers doen mij met deze actie en alleen producten met een bepaalde EAN-code.
Onderstaande heb ik van de Samsung site, allemaal duidelijk leesbaar en binnen een paar seconden te vinden.
Koop een Samsung GALAXY Tab3 10.1, Tab3 8.0 of Tab3 Kids en ontvang €50 retour. Vul het deelnameformulier volledig in en print deze uit. Stuur het formulier samen met de originele streepjescode van de verpakking en een kopie van de aankoopbon uiterlijk 15 september 2014 op naar het aangegeven adres.
Zie de actievoorwaarden voor meer details.
Promotiemodel:
GALAXY Tab3 10.1 met EAN code:
8806085598874
8806085862258
8806085875258
8806085657618
GALAXY Tab3 8.0 met EAN code:
8806085858077
8806085683259
8806085858190
8806085713048
GALAXY Tab3 Kids met EAN code:
8806085907270
3. Bij deze Actie geldt dat deelname enkel mogelijk is bij deelnemende winkels, zie http://www.samsung.com/nl/promotion/samsung-galaxy-tablet-50-retour/waar-te-koop.html voor de lijst met deelnemende winkels. Samsung is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de Actiemodellen bij uw verkooppunt.
@Carola.83; deze promotiemodelcodes stonden er bij mijn aanschaf nog niet zo duidelijk bij, maar dan nog blijft voor mij de vraag, hoe zie ik dat, wanneer ik zo een aparaat bij de aangesloten dealers bestel, ik er eenm met de juiste EAN code krijg? Dit staat niet vermeld op de websites van de leveranciers.
Meestal maken de leveranciers reclame met de kortingsprijs, dus als ze 'm bijvoorbeeld voor € 229,00 verkopen, dan staat er als prijs € 179,00*.
En bij het sterretje staat dan dat het de prijs is ná de cash-back. Als dat er zoiets bij stond mag je er van uitgaan dat het een model is dat meedoet. Dus als dat het geval was dan kan je de leverancier er op aanspreken. Als je 'm 'gewoon' besteld hebt zonder dat ze iets zeiden over de cash-back kan je niet bij de leverancier terecht en is het eigen verantwoordelijkheid.
Ik wist dat ook niet van die EAN codes, heb laatst voor iemand zo'n cash-back aangevraagd en dat ging prima. Maar dat adverteerde de leverancier (MM) er dan ook mee. Daarentegen deelde Typhone een tijdje geleden gratis deze tablets uit, en daar zat uiteraard geen cash-back op...
Waar heb je 'm besteld dan?
Ik heb hem uiteindelijk besteld bij Foto Klein, maar puur en alleen omdat ik hier via de Samsung site terecht was gekomen als meedoende dealer. Ik heb foto klein wel een keer gebeld om te vragen of hun mij misschien een andere EAN code konden geven/toesturen (NB op advies van een van de eigen mmedewerkers van de klantenservice van samsung omdat hij aangaf begrip voor de situatie te hebben), maar dat was niet mogelijk voor hun. Op mijn opmerking dat ik dan gebruik wilde maken van mijn recht op afzien van de koop ivm een oline aanschaf zeiden ze dat dit kon, mits ik alles in de originele verpakking terug zou sturen, wat dan weer niet ging omdat ik hier een stuk uit had moeten knippen om die bewuste code bij mijn aanvraagformulier te voegen. Inmiddels ben ik al een paar maanden verder, maar Samsung blijft afwijzend staan tegenover mijn stelling en wordt er constant over en weer gemaild. Het is voor mij nu min of meer een principe kwestie geworden aangezien hun eisen waaraan voldaan moet worden niet vooraf te controleren zijn of het product hieraan voldoet.
Duidelijk, maar net bij Foto Klein zie er ook niets bij staan over 50 euro cash-back. Punt is duidelijk, je kan van te voren onvoldoende controleren of je aan de voorwaarden voldoet.
Wellicht, maar mijn vraagt blijft, of hier inderdaad sprake van is. Is het legaal om criteria te stellen die niet zichtbaar zijn bij aanschaf? Ik wordt zo moe van dat eeuwige wantrouwen dat je tegenwoordig moet hebben bij alles. En dan vinden ze het gek als mensen eerst heel wantrouwend en argwanend zijn voordat men iets aanschaft!
[quote=claudia1101 schreef op zondag 24 aug 2014, 13:13]@Carola.83; deze promotiemodelcodes stonden er bij mijn aanschaf nog niet zo duidelijk bij
Echt wel! Ik doe regelmatig mee aan o.a. Samsung acties, op hun site staat vanaf het begin van de actieperiode alle voorwaarden uitgebreid vermeld, ook de betreffende EAN codes.
Je hoeft helemaal niet wantrouwend en argwanend te zijn, wel moet je vooraf alles goed checken. Als er bij Foto Klein niets stond aangegeven over die cashback korting, had je er vanuit kunnen gaan dat je ook niks terug ging krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer