cl
door claudia1101 Aug 24, 2014 om 12:43
Geldzaken & recht

Geld teriggaaf actie Samsung Galaxy Tab 3

Heb na lang vergelijken prijs/kwaliteit voor mijn ouders een Samsung Galaxy Tab 3 aangeschaft tijdens een € 50 retour bij aanschaf daarvan. Toen ik de aankoop had gedaan en op de website van Samsung de specs nog eens goed ging bekijken, zag ik dat er een lijst met meedoende dealers op stond, waar de mijne niet bij stond. Ik heb mijn order toen gelijk gecancelled en ook netjes mijn geld terug gekregen. Toen ik de prijzen bij de op de website van Samsung aangegeven meedoende dealers heb vergeleken ben ik overgegaan tot aanschaf bij 1 van deze dealers. Nu zegt Samsung dat mijn modelcode niet meedoet, maar zo een code wordt niet vermeld op webpagina's en kan ik ook niet specifiek aangeven tijdens mijn bestelling. Tevens staat hier ook niets over vermeld op het aanvraagformulier voor teruggaaf of op de pagina waarop de deelnemende types en dealers staan aangegeven op hun website. Samsung blijft volhouden dat het rechtsgeldig is, omdat het vermeld staat in de algemene voorwaarden (die 2 dubbelzijdige a4tjes in hele kleine lettertjes) maar volgens mij hoorde ik laatst bij Max iets over het verboden zijn van opzettelijk achterhouden van cruciale informatie in beginsel. Kan mij iemand hier iets over zeggen?? Samsung probeert nu de schuld bij de dealer neer te leggen omdat die mij een verkeerd product zouden hebben verkocht, maar die hebben mij nooit iets beloofd en weten ook niet dat ik hun daarom had gekozen als dealer.

2216 17 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 24, 2014 om 12:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke heb je aangeschaft dan?

cl
door claudia1101 - Aug 24, 2014 om 12:57
13 Antwoorden / 4 Vragen

Had hem al opnieuw geplaatst ivm storende fout in koptekst, maar het gaat om de bewuste Samsung Galaxy Tab 3. Al deze apparaten schijnen ook nog eens verschillende modelcodes te hebben.

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2014 om 12:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Samsung blijft volhouden dat het rechtsgeldig is, omdat het vermeld staat in de algemene voorwaarden (die 2 dubbelzijdige a4tjes in hele kleine lettertjes) ......

Algemene voorwaarden zijn er om gelezen te worden. En zo klein zijn die lettertjes niet, hoor. Het is heel simpel: alleen producten van bepaalde dealers doen mij met deze actie en alleen producten met een bepaalde EAN-code.

Onderstaande heb ik van de Samsung site, allemaal duidelijk leesbaar en binnen een paar seconden te vinden.

Koop een Samsung GALAXY Tab3 10.1, Tab3 8.0 of Tab3 Kids en ontvang €50 retour. Vul het deelnameformulier volledig in en print deze uit. Stuur het formulier samen met de originele streepjescode van de verpakking en een kopie van de aankoopbon uiterlijk 15 september 2014 op naar het aangegeven adres.
Zie de actievoorwaarden voor meer details.

Promotiemodel:
GALAXY Tab3 10.1 met EAN code:
GALAXY Tab3 8.0 met EAN code:
GALAXY Tab3 Kids met EAN code:

3. Bij deze Actie geldt dat deelname enkel mogelijk is bij deelnemende winkels, zie http://www.samsung.com/nl/promotion/samsung-galaxy-tablet-50-retour/waar-te-koop.html voor de lijst met deelnemende winkels. Samsung is niet verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de Actiemodellen bij uw verkooppunt.

cl
door claudia1101 - Aug 24, 2014 om 13:13
13 Antwoorden / 4 Vragen

@Carola.83; deze promotiemodelcodes stonden er bij mijn aanschaf nog niet zo duidelijk bij, maar dan nog blijft voor mij de vraag, hoe zie ik dat, wanneer ik zo een aparaat bij de aangesloten dealers bestel, ik er eenm met de juiste EAN code krijg? Dit staat niet vermeld op de websites van de leveranciers.

diumenge
door diumenge - Aug 24, 2014 om 13:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Meestal maken de leveranciers reclame met de kortingsprijs, dus als ze 'm bijvoorbeeld voor € 229,00 verkopen, dan staat er als prijs € 179,00*.

En bij het sterretje staat dan dat het de prijs is ná de cash-back. Als dat er zoiets bij stond mag je er van uitgaan dat het een model is dat meedoet. Dus als dat het geval was dan kan je de leverancier er op aanspreken. Als je 'm 'gewoon' besteld hebt zonder dat ze iets zeiden over de cash-back kan je niet bij de leverancier terecht en is het eigen verantwoordelijkheid.

Ik wist dat ook niet van die EAN codes, heb laatst voor iemand zo'n cash-back aangevraagd en dat ging prima. Maar dat adverteerde de leverancier (MM) er dan ook mee. Daarentegen deelde Typhone een tijdje geleden gratis deze tablets uit, en daar zat uiteraard geen cash-back op...

Waar heb je 'm besteld dan?

cl
door claudia1101 - Aug 24, 2014 om 14:21
13 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb hem uiteindelijk besteld bij Foto Klein, maar puur en alleen omdat ik hier via de Samsung site terecht was gekomen als meedoende dealer. Ik heb foto klein wel een keer gebeld om te vragen of hun mij misschien een andere EAN code konden geven/toesturen (NB op advies van een van de eigen mmedewerkers van de klantenservice van samsung omdat hij aangaf begrip voor de situatie te hebben), maar dat was niet mogelijk voor hun. Op mijn opmerking dat ik dan gebruik wilde maken van mijn recht op afzien van de koop ivm een oline aanschaf zeiden ze dat dit kon, mits ik alles in de originele verpakking terug zou sturen, wat dan weer niet ging omdat ik hier een stuk uit had moeten knippen om die bewuste code bij mijn aanvraagformulier te voegen. Inmiddels ben ik al een paar maanden verder, maar Samsung blijft afwijzend staan tegenover mijn stelling en wordt er constant over en weer gemaild. Het is voor mij nu min of meer een principe kwestie geworden aangezien hun eisen waaraan voldaan moet worden niet vooraf te controleren zijn of het product hieraan voldoet.

diumenge
door diumenge - Aug 24, 2014 om 14:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Duidelijk, maar net bij Foto Klein zie er ook niets bij staan over 50 euro cash-back. Punt is duidelijk, je kan van te voren onvoldoende controleren of je aan de voorwaarden voldoet.

cl
door claudia1101 - Aug 24, 2014 om 14:40
13 Antwoorden / 4 Vragen

Wellicht, maar mijn vraagt blijft, of hier inderdaad sprake van is. Is het legaal om criteria te stellen die niet zichtbaar zijn bij aanschaf? Ik wordt zo moe van dat eeuwige wantrouwen dat je tegenwoordig moet hebben bij alles. En dan vinden ze het gek als mensen eerst heel wantrouwend en argwanend zijn voordat men iets aanschaft!

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2014 om 16:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=claudia1101 schreef op zondag 24 aug 2014, 13:13]@Carola.83; deze promotiemodelcodes stonden er bij mijn aanschaf nog niet zo duidelijk bij

Echt wel! Ik doe regelmatig mee aan o.a. Samsung acties, op hun site staat vanaf het begin van de actieperiode alle voorwaarden uitgebreid vermeld, ook de betreffende EAN codes.

Je hoeft helemaal niet wantrouwend en argwanend te zijn, wel moet je vooraf alles goed checken. Als er bij Foto Klein niets stond aangegeven over die cashback korting, had je er vanuit kunnen gaan dat je ook niks terug ging krijgen.

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2014 om 16:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welke tab3 heb je trouwens gekocht? En was het soms een 'super stunt' aanbieding?

cl
door claudia1101 - Aug 24, 2014 om 19:45
13 Antwoorden / 4 Vragen

Niets bijzonders, gewoon een Galaxy Tab 3, maar dan met een "blijkbaar verkeerde" EAN-code. Het is maar voor mijn ouders, dus hoefde geen supersonische en snelle te zijn,

mu
door musicfreak - Sep 5, 2014 om 19:37
8 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag. Ik zit met hetzelfde probleem. Ook gekocht via Foto Klein. Die EAN codes staan duidelijk bij de voorwaarden, maar je ziet inderdaad niet die code vooraf bij de bestelling.
Ik vind dat Samsung hier niet duidelijk in is. Het logo van Foto Klein stond erbij als deelnemer. Trouwens Samsung heeft hem ineens verwijderd. Maar ik heb bewijzen. Overal printscreens van gemaakt en uitgeprint. Ze staan nog wel in de lijst met overige deelnemers. Ik heb contact gehad met Samsung en die geeft Foto Klein de schuld. Foto Klein zegt dat ze helemaal niet meedoen en zijn verbaasd dat hun naam en logo op de site van Samsung staan. De medewerkster van Samsung adviseerde mij om alle bewijsstukken te mailen. Dit heb ik gedaan. Nu afwachten op een reactie. Wordt vervolgd.

cl
door claudia1101 - Sep 5, 2014 om 19:47
13 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb jammergenoeg alleen een kopie van mijn aanvraagformulier en de naam van Foto Klein op hun lijst met leveranciers, maar mocht het jou lukken, dan zou ik graag jouw kopieen "kopieren"! Blijf ze mailen, maar zonder resultaat. Het verbaasd mij gewoon dat zulk soort codes geeist mogen worden als je hier als consument in zijn geheel geen hand in hebt. Mocht ik toch nog iets bereiken, dan laat ik het jou ook weten musicfreak! Wie weet?!

mu
door musicfreak - Dec 24, 2014 om 01:26
8 Antwoorden / 1 Vragen

@claudia1101 is het jou nog gelukt? Mij helaas nog niet. Wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Alvast bedankt voor je reactie.

cl
door claudia1101 - Dec 24, 2014 om 10:54
13 Antwoorden / 4 Vragen

@musicfreak; heb het opgegeven. Op een gegeven moment stopten ze gewoon met reageren en ik had geen zin/tijd om hier nog meer tijd aan te besteden. Ik pak ze meer door nooit meer enig product van Samsung te kopen, wat me tot nu toe prima lukt. Raadt ook.iedereen aan die het maar wil horen om vooral geen Samsung te kopen, want op service hoef je bij hun niet te rekenen. Gaat ze op de lange duur veel meer kosten ;-)

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Dec 24, 2014 om 12:50
152 Antwoorden / 5 Vragen

Wel grappig, zit net te kijken op de site van Foto Klein en ik zie daar bij de productinformatie van de Galaxy Tab 3 gewoon een EAN code staan!?!?

Hoezo, ik kan niet van te voren nagaan of ik wel het juiste toestel koop om in aanmerking te komen voor de cashback- actie?
Hoezo, SAMSUNG is niet duidelijk?
Hoezo, de EAN-code is niet vooraf te achterhalen?

(even gekeken of de ean-code specifiek voor tablets is, maar nee, ook bij spiegelreflexcamera's, speakers, lenzen voor camera's...Zelfs bij computerkaebels staat een EAN-code)

Dus ik weet niet waar u beiden (Claudia1101 en musicfreak) gekeken heeft, of waarmee, maar ALLE info had u vooraf aan de koop tot u kunnen nemen!!!

Dus eerlijk gezegd moet u dan niet achteraf lopen z..ken!

cl
door claudia1101 - Dec 24, 2014 om 14:23
13 Antwoorden / 4 Vragen

@eigenwijsje; als je iets verder zou lezen dan jzou je al lang hebben kunnen lezen dat het in deze niet om foto klein gaat maar om Samsung!! Heel slim van foto klein om de nummers er nu bij te zetten, krijgen ze dit gezeur misschien in de toekomst niet meer. Foto klein staat hier wat mij betreft buiten, Samsung doet beloftes die ze niet nakomen! Maarre, misschien werkzaam bij foto klein?