kl
door klus Nov 20, 2011 om 00:59
Geldzaken & recht

Geld vergeten

Pak mijn pasje uit de automaat van de Rabobank en vergeet mijn opgenomen bedrag uit de automaat te halen, dom..
Ik weet het, de rabobank verteld mij dat de pinautomaat na 1 minuut het bedrag terug neemt, en anders heeft een volgende bezoeker mijn geld, zichzelf toegestoken.
Heeft deze geluk of zijn er andere opties?
Ik ben benieuwd.

42123 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 20, 2011 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klus.

Als na kasopmaak van de automaat blijkt dat er een geldoverschot is, dan heeft deze Uw geld terug ingenomen en krijgt U het weer terug op Uw rekening. Wel zelf even hierover contact opnemen met Uw bank en datum en tijd van Uw opname doorgeven. Als er iemand anders Uw geld heeft uitgenomen zonder zelf te pinnen zal het moeilijk zijn om te weten te komen wie Uw geld heeft meegenomen. Dan zult U het vermoedelijk wel kwijt zijn.
Groeten.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2011 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn schoonzus heeft zoiets aan de hand gehad en toen was er een eerlijke
vinder en heeft het naar binnen gebracht,die persoon verdient echt een pluim.
was ook bij de rabobank

ve
door verwijderd - Nov 21, 2011 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Klus,

Ik neem aan dat tegenwoordig alle pinautomaten beveiligd zijn met video-bewaking. Mocht iemand het geld hebben meegenomen dan zal dat toch de eerste klant geweest moeten zijn die na u op de beelden te zien is. Daar zou ik bij de bank dan wel even navraag naar doen.

Vr. groet

ve
door verwijderd - Nov 21, 2011 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelf meegemaakt, dat iemand na mij het geld had meegenomen. Op advies van de bank heb ik aangifte gedaan, waarna de politie de videoband is gaan bekijken (de bank mag dat niet zelf doen) en de dader heeft gevonden. Ik heb mijn geld teruggekregen. Het koste wel enige moeite om de dames en heren van de politie in actie te krijgen. Men vond het in eerste instantie eigen schuld, maar het is daadwerkelijk strafbaar om geld dat niet voor jou is, weg te nemen uit de automaat. Ook na de aangifte moest ik blijven aandringen op actie, maar de aanhouder wint.
suces met het terughalen!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2011 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mij ook eens overkomen bij de ING- automaat. Ik heb een vriendelijke brief geschreven met de feiten en ik heb het geld op mijn rekening gestort gekregen. Ik vraag sindsdien altijd een bon, daar moet ej op wachten, dan kun je niet eghaast evrtrkken zonder je geld uit te nemen....

ve
door verwijderd - Nov 21, 2011 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als iemand direct na u het geld heeft genomen, zonder zelf zijn pas gebruikt te hebben bent u het geld kwijt.
Als iemand wel zijn pas gebruikt en het geld van u heeft gepakt, dan kan de bank zien wie er na u is geweest. Zij kunnen dan die klant achterhalen.
Ik heb ditzelfde gehad bij de ABN. Ik pinde een bedrag en kreeg 200 euro meer. Na een paar dagen werd ik door de bank gebeld of ik meer geld had ontvangen dan gepind.
Vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2011 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons in de supermarkt staat ook een pinautomaat heb ik ook geld in laten zitten kwam naar 5 minuten er achter. het geld was weg.
Daar hing gelukkig een camara .Ze konden die mevrouw maar die zij de pinautomaat had storing Maar achter haar waren ze nog gepind Ze kreeg toch schuld gevoel heb het in een envelop gedaan bij de supermarkt afgegevenmet een briejje er bij dat ze het veel beter aan de kassa had afgegeven Dit is een voordeel van een dorp ad

ve
door verwijderd - Nov 21, 2011 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms ben te laat met het uitnemen van je geld uit de automaat. Pinde je bij een andere bank dan je eigen bank, dan moet je dit bij je eigen bank melden. Deze neemt contact op met de andre bank en je krijgt na ongeveer een week het niet
uit de automaat gehaalde geld terug op je rekening gestord.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2011 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk dom om dat geld te vergeten maar je doet dat tenslotte niet expres. Maar nu iets anders: Wat worden er gigantische taalfouten gemaakt in de reacties. janenad maken het wel helemaal bont: camara i.p.v. camera, zij konden die mevrouw i.p.v. zij kenden die mevrouw, die zij i.p.v. die zei en maar achter haar waren ze nog gepind i.p.v. hadden ze nog gepind, enz. Ik erger mij daar groen en geel aan. Wordt dit niet gecontrôleerd? En pully03: HET IS GESTORT EN NIET GESTORD!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2011 om 08:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

misty&moos schreef op dinsdag 22 nov 2011, 00:21: Het is natuurlijk dom om dat geld te vergeten maar je doet dat tenslotte niet expres. Maar nu iets anders: Wat worden er gigantische taalfouten gemaakt in de reacties. janenad maken het wel helemaal bont: camara i.p.v. camera, zij konden die mevrouw i.p.v. zij kenden die mevrouw, die zij i.p.v. die zei en maar achter haar waren ze nog gepind i.p.v. hadden ze nog gepind, enz. Ik erger mij daar groen en geel aan. Wordt dit niet gecontrôleerd? En pully03: HET IS GESTORT EN NIET GESTORD!

Ook ik vind het heel jammer dat de nederlandse taal zo erg achteruit gaat.
Maar om dat nou hier neer te zetten, slaat vind ik alles.
Wees gewoon blij dat er mensen zijn die reageren.
Of begrijp je het niet?
Er zijn mensen die niet kunnen typen en hun best doen toch een antwoord hier neer te zetten.
Heb daar gewoon respect voor en kraak ze niet af.
Die mensen durven een volgende keer niets meer neer te zetten, terwijl ze misschien wel een heel sterk antwoord hebben.
Dus denk eerst zelf na, voor je een ander afkraakt.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2011 om 08:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

m.&m. je zal er wel slecht uitzien als je steeds bezig ben met ergeren.Taalfoutje hier, spreekfoutje daar,en nog veel meer "domme" zaken. Kan je mij wel vertellen waarom je "gecontrôleerd" met een apostrof schrijf en niet gewoon "gecontroleerd" ?

ve
door verwijderd - Nov 22, 2011 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

marindo schreef op dinsdag 22 nov 2011, 08:28: m.&m. je zal er wel slecht uitzien als je steeds bezig ben met ergeren.Taalfoutje hier, spreekfoutje daar,en nog veel meer "domme" zaken. Kan je mij wel vertellen waarom je "gecontrôleerd" met een apostrof schrijf en niet gewoon "gecontroleerd" ?

Erg zielig zoals M&M reageert. "Hij die zonder zonde is werpe, de eerste steen".
Ongetwijfeld komt M&M weer met een reactie op Marindo's reactie dat de apostrof op de o een accent circonflexe moet zijn.

ve
door verwijderd - Nov 22, 2011 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

offtopic

Het is een ongeschreven regel dat we elkaar niet op het taalgebruik wijzen. Niet iedereen schrijft correct Nederlands maar wil wel graag geholpen worden.
Een sneer dat je terug naar school moet heb je geen behoefte aan.

En er is geen mogelijkheid tot editten....misschien iets voor de redactie editknop oid?

ve
door verwijderd - Nov 23, 2011 om 06:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaschel schreef op dinsdag 22 nov 2011, 15:58:

Erg zielig zoals M&M reageert. "Hij die zonder zonde is werpe, de eerste steen".
Ongetwijfeld komt M&M weer met een reactie op Marindo's reactie dat de apostrof op de o een accent circonflexe moet zijn.

Niet!

Dat is een dakje! LOL!

;-)

ve
door verwijderd - Nov 23, 2011 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

misty&moos schreef op dinsdag 22 nov 2011, 00:21: Het is natuurlijk dom om dat geld te vergeten maar je doet dat tenslotte niet expres. Maar nu iets anders: Wat worden er gigantische taalfouten gemaakt in de reacties. janenad maken het wel helemaal bont: camara i.p.v. camera, zij konden die mevrouw i.p.v. zij kenden die mevrouw, die zij i.p.v. die zei en maar achter haar waren ze nog gepind i.p.v. hadden ze nog gepind, enz. Ik erger mij daar groen en geel aan. Wordt dit niet gecontrôleerd? En pully03: HET IS GESTORT EN NIET GESTORD!

@misty&moos

En wat ben jij dan wel helemaal??
Doctorandus in de letteren?
Misschien vindt jij het dom dat iemand taal- of typfouten maakt, nou, ik vind het dom als jij niet begrijpt wat er staat als het fout geschreven staat.
En jij dan met je gecontrôleerd i.p.v. gecontroleerd!
De pot verwijt de ketel!
Ik erger me vooral groen en geel aan mensen die het beter denken te weten en alles gaan lopen verbeteren en dan zelf ook nog een enorme knoeperd van een fout maken!!!!
Get a life, zielepoot.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2011 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

of is het eigenlijk zielenpoot???? voordat je je weer ergert :p

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

leuk al die reacties, ( of is het reakties) maar de Nederlandse taal is nou eenmaal moeilijk voor een buitenlander. maar zoals jullie bezig zijn valt er nog wat te lachen met al die verwijten over en weer. geinig, maar hier heeft de vraagsteller natuurlijk niks aan.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

abctje schreef op donderdag 24 nov 2011, 13:40: leuk al die reacties, ( of is het reakties) maar de Nederlandse taal is nou eenmaal moeilijk voor een buitenlander. maar zoals jullie bezig zijn valt er nog wat te lachen met al die verwijten over en weer. geinig, maar hier heeft de vraagsteller natuurlijk niks aan.

Daar heb je helemaal gelijk in @abctje!
Maar er zijn ook veel mensen die uit de reakties van anderen het e.e.a. opsteken.
Ik lees vaak vraag en antwoord vanwege de vraag die gesteld wordt en wat voor antwoord daar dan op gegeven wordt, dus ook als ik zelf geen antwoord heb, lees ik hier heel vaak dingen waar ik wat van leren kan.
Tja...........en als er dan zo'n klojo alleen maar de taalfoutjes van een ander zit te verbeteren en dan zelf ook nog niet eens correct Nederlands kan schrijven, dan gaan bij mij m'n nekharen overeind staan.
Maar je hebt gelijk, TS is daar niet mee geholpen.
Overigens...........die betweter durft zeker niets meer te zeggen, dat hebben we er dan in elk geval mee bereikt, hahaha.