ja
door jasperk Mar 11, 2012 om 18:56
Geldzaken & recht

Geld verkeerd gestort

Medio januari is door een bedrijf 790,00 euro op mijn spaarrekening gestort. Al direkt zag ik dat die firma dit per abuis op mijn (spaar)rekening heeft gestort. Het geld is dus niet van mij. Ik de bank gebeld. Men wist daar niet wat ik moest doen. Men was niet gewend dat de (eerlijke) ontvanger zou reclameren en had hier dus geen procedure voor. Via google het telefoonnummer van 'de schenker' opgezocht. Ook de medewerker (hij bedankte mij overigens) wist niet wat te doen. Op de vraag of ik het kon terugstorten, moest ik hem mededelen dat het geld een aantal jaren vast stond. Ik wenste hem succes (tenslotte is het niet mijn probleem) en tot grote verrassing staat die 740,00 euro vandaag de dag nog op mijn rekening.
Wie weet wanneer genoemd bedrag definitief mijn eigendom is?

12425 75 Rapporteer

mastag
door mastag - Mar 11, 2012 om 19:05
955 Antwoorden / 19 Vragen

Nee het is niet uw eigendom.
Maar de procedures om het bij de juiste ontvanger te krijgen zijn nogal bureaucratisch, dus voorlopig lekker rente trekken en dan melden ze zich vanzelf wel.
Dat u zegt dat het geld vast staat de komende jaren is hun probleem niet, ze kunnen het per direct opeisen, als ze eenmaal wakker zijn.
Dan is het wel uw probleem.
Wordt trouwens snel minder waard dat geld, was 790 en aan einde bericht nog 740.
Oh ja, hoe zou u het vinden als uw salaris per ongeluk bij iemand op een rekening kwam en zegt dat het jaren vast zal staan???
Mastag

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2012 om 19:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze zijn er nu bekend mee dat ze een onverschuldigde betaling hebben gedaan en bekend met u, dat wil zeggen ze vanaf nu 5 jaar de tijd hebben om het geld terug te krijgen.

Ik neem aan dat de bank in dit geval wel een uitzonder kan en wil maken voor deze rekening waar het geld kennelijk op vast staat. De afzender van het geld kan het bedrag overigens niet zelf terughalen, dus ze zullen u moeten verzoeken het terug te storten.

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 19:15
28 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk Mastag is het geld direkt opeisbaar, maar van zowel de bank als 'de schenker' geen enkele aktie! We zijn nu al (bijna) 2 maanden verder.

vladja
door vladja - Mar 11, 2012 om 19:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je hebt een onverschuldigde betaling ontvangen. Die is dus niet jouw eigendom. Die kunnen ze - via de rechter - bij je terughalen als je niet meewerkt. Mag je de kosten van de rechtszaak ook nog even betalen, omdat je fout zit.

Vladja

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 19:19
28 Antwoorden / 1 Vragen

Vladja (en allen die mijn vraag nog gaan lezen), natuurlijk verleen ik al mijn medewerking, maar TOT NU TOE GEEN VERZOEK DAARVOOR ONTVANGEN

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2012 om 19:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 19:19]Vladja (en allen die mijn vraag nog gaan lezen), natuurlijk verleen ik al mijn medewerking, maar TOT NU TOE GEEN VERZOEK DAARVOOR ONTVANGEN

Moet je eerst een verzoek ontvangen dan om het geld terug te storten?

vladja
door vladja - Mar 11, 2012 om 19:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat geld blijft op jouw rekening staan. Tegenpartij en de bank hebben niet het recht om dat geld er af te halen. Je moet het zelf terug storten/overmaken. Dus dat het nog steeds op jouw rekening stat is niet zo verwonderlijk.

Vladja

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 19:32
28 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, Carola.83, ik kan het geld niet terugstorten (staat vast), maar de bank (na reclamatie van 'de schenker') moet mij eerst om toestemming vragen..................

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 19:33
28 Antwoorden / 1 Vragen

Nee Vladja, ik kan het niet terugstorten: STAAT VAST

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 19:39
28 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte lezers van mijn vraag (en voor u reageert hierop!): Ik heb zowel de bank als die firma gebeld omdat ik weet dat het geld teruggestort moet worden, maar IK KAN DAT NIET, WANT HET STAAT VAST!. Ik pleegde juist die foontjes naar beiden in de hoop dat zij het verder zouden regelen, maar tot nu toe geen enkele aktie hierin! Stel: over 2 jaar nog geen aktie. Wat moet ik dan doen??????

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2012 om 19:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Over 2 jaar nog geen actie, dan gewoon laten staan, blijft opeisbaar en niet van jou.

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 19:52
28 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 11 mrt 2012, 19:46]Over 2 jaar nog geen actie, dan gewoon laten staan, blijft opeisbaar en niet van jou.
En nu herhaal ik de laatste regel van mijn vraag: 'Wie weet wanneer genoemd bedrag definitief mijn eigendom is?'
M.a.w.: Is er sprake van verjaring?

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 19:54
28 Antwoorden / 1 Vragen

Waar blijft nu 'Superman' Edrick3, nu (tot nu toe) niemand mijn vraag (geheel) goed leest?

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 19:59
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je bedoelt dat je niet wilt dat het jouw eigendom wordt maar dat je vermoedt dat het dat mogelijkerwijs wel wordt. En daar wil je dan een geschreven richtlijn voor zien?

Zwemmer

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:01
28 Antwoorden / 1 Vragen

JUIST ZWEMMER!

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 20:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Dat het vast staat is niet hun probleem dan stort je het maar terug van je lopende rekening............ze hoeven je daar Niet om te smeken.......ze hebben je verzocht het terug te storten en je zegt enkel `jammer het staat voor jaren vast` ??
Jij weigert feitelijk mee te werken aan terug storten (via andere weg dan)

--•Een vordering uit onverschuldigde betaling (bijvoorbeeld teveel verstrekte uitkering, of geld overgemaakt op de verkeerde bankrekening). De termijn van 5 jaar gaat in vanaf het moment dat de schuldeiser zowel bekend is met het bestaan van zijn vordering als de persoon van de ontvanger. De vordering verjaart in ieder geval na 20 jaar nadat de vordering is ontstaan. Bron

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 20:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Overigens als ze een dag voor einde verjaring weer aankomen dan wordt de termijn gestuit en duurt het nog weer 5 jaar...........
Dus het kan je 10 jaar `achtervolgen` als je het niet gewoon terugstort.

vladja
door vladja - Mar 11, 2012 om 20:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een vordering uit onverschuldigde betaling (bijvoorbeeld teveel verstrekte uitkering, of geld overgemaakt op de verkeerde bankrekening). De termijn van 5 jaar gaat in vanaf het moment dat de schuldeiser zowel bekend is met het bestaan van zijn vordering als de persoon van de ontvanger. De vordering verjaart in ieder geval na 20 jaar nadat de vordering is ontstaan.

Lees hier...

Bij elk verzoek / aanmaning gaat de termijn van 5 jaar opnieuw in (stuiting).

Vladja

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:05
28 Antwoorden / 1 Vragen

Stacey bedankt, maar door mijn uitkering kan ik geen 790 euro missen, niet voor niets spaar ik..............................
Ik verleen al mijn medewerking, maar de bank IS VERPLICHT mij om toestemming te vragen, maar 'ik hoor maar niets.........'

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:07
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Tja, wie zou hier vanaf weten? Ik kom er zo gauw niet op. Overigens ik heb wel lang op dat "vast staan" zitten turen. Je bedoelt dus dat de bank het vastgezet heeft voor de zekerheid en in het belang van de klant? Waarom is dat voor een aantal jaren? Weet dan niemand bij de bank waar men de nodige transctieinformatie kan vinden?

Zwemmer

vladja
door vladja - Mar 11, 2012 om 20:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dezelfde bron.

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 20:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 20:05]Stacey bedankt, maar door mijn uitkering kan ik geen 790 euro missen, niet voor niets spaar ik..............................
Ik verleen al mijn medewerking, maar de bank IS VERPLICHT mij om toestemming te vragen, maar 'ik hoor maar niets.........'

De bank heeft er Niets mee te maken...........
De storter heeft jou gevraagd het terug te storten en die actie moet jij dus ondernemen/regelen met/bij je bank...........
Kans waarom je nu niets hoort kan zijn dat de storter andere actie voorbereid om z`n geld terug te krijgen na jou melding `jammer het staat vast` en dan kun je denken aan een officieel schrijven van advocaat of een incassoburo om het te innen als het een bedrijf betreft verwacht ik.

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:10
28 Antwoorden / 1 Vragen

Zwemmer, mijn spaarrekening kan ik pas in 2016 opnemen (zelf zo geregeld) en genoemd bedrag zit in die spaarpot.......................

vladja
door vladja - Mar 11, 2012 om 20:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De bank doet helemaal niets. Het geld is reglementair overgemaakt door de andere partij. Daar kan en mag de bank niets mee doen. Ze kunnen alleen iets doen als ze zelf een fout hebben gemaakt.

Je moet het dus ZELF terug storten.

Vladja

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 20:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vladja schreef op zondag 11 mrt 2012, 20:08]Dezelfde bron.

Ja, ik dacht laat ik nu eens een andere doen dan de Jurofooninfo ;-)

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:14
28 Antwoorden / 1 Vragen

De bank heeft er Niets mee te maken...........
De storter heeft jou gevraagd het terug te storten en die actie moet jij dus ondernemen/regelen met/bij je bank...........
Kans waarom je nu niets hoort kan zijn dat de storter andere actie voorbereid om z`n geld terug te krijgen na jou melding `jammer het staat vast` en dan kun je denken aan een officieel schrijven van advocaat of een incassoburo om het te innen als het een bedrijf betreft verwacht ik. En daarom belde ik de bank (lees mijn vraag nou eens a.u.b.) en die wisten ook niet wat te doen........................

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:14
2638 Antwoorden / 35 Vragen

ad 20:10 Hoe komt dat dan? Dacht je "wat is dat nou?" en zette daarop op je spaarrekening. Ja, in dat geval ben je toch nalatig geweest. Vertel eens hoe het gegaan is?
Mocht het door jou naar je spaarrekening doorgesluisd zijn dan zul je het ergens anders vandaan moeten halen om terug te geven.

Zwemmer

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 20:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 20:14]

En daarom belde ik de bank (lees mijn vraag nou eens a.u.b.) en die wisten ook niet wat te doen........................

Je moet naar de bank gaan en zorgen dat dat bedrag als zijnde onverschuldigde betaling uit je `spaarpot` gehaald wordt en via je lopende rekening retour gaat naar storter.......
Anders zul je het uit je lopende rekening moeten betalen, de storter heeft namelijk niets te maken met het feit dat het door jouw spaarvoorwaarden geblokkeerd staat, die heeft gewoon recht op z`n geld terug, linksom of rechtsom......

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:22
28 Antwoorden / 1 Vragen

Bovendien weet de storter dat ik de bank hiervoor heb gebeld en dat ik daarom (omdat de bank niet wist wat te doen) juist die storter van hun vergissing op de hoogte heb gebracht, in de hoop dat het geld weer (laat ik maar cynisch doen) in hun armen gesloten kan worden...............................................................

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 20:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 20:22]Bovendien weet de storter dat ik de bank hiervoor heb gebeld en dat ik daarom (omdat de bank niet wist wat te doen) juist die storter van hun vergissing op de hoogte heb gebracht, in de hoop dat het geld weer (laat ik maar cynisch doen) in hun armen gesloten kan worden...............................................................

Ja, maar daarmee gebeurt er dus Niets, Enige die het kan regelen dat het terugkomt ben jij........

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Mar 11, 2012 om 20:24
355 Antwoorden / 1 Vragen

Ik de bank gebeld. Men wist daar niet wat ik moest doen. Men was niet gewend dat de (eerlijke) ontvanger zou reclameren en had hier dus geen procedure voor. Via google het telefoonnummer van 'de schenker' opgezocht. Ook de medewerker (hij bedankte mij overigens) wist niet wat te doen.

Vraag de bank te doen wat Stacey hierboven schrijft.
Dan hebben ze maar geen procedure, als ze 't maar doen.
't Zou ook van de gekke zijn als jij in de financiële problemen komt door dit.

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:24
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Een dubieuze geldsom op mijn rekening zou ik nooit voor langere tijd vastzetten. Ik zou altijd het risiko dat het weer opgeeist wordt in gedachten houden en het wegzetten van van geld zo inrichten dat het direct teruggehaald kan worden. Ik zou in ieder geval eerst onderzoek doen naar de gang van zaken achter deze inkomsten. Dat heb je blijkbaar verzuimd en dat was fout. Dat moet je nu zelf oplossen.

Zwemmer

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:24
28 Antwoorden / 1 Vragen

Beste zwemmer, met alle respect hoor, lees mijn 1e regel van mijn vraag nou 'ns..................................

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Bedoel je "per abuis"? Leg eens uit?

Zwemmer

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:29
28 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen, als de storter (na mijn verzoek dus!) naar zijn bank gaat (of belt) en verzoekt het geld terug te halen, krijg ik binnen 5 werkdagen een brief of ik daar toestemming voor wil geven. ZO IS HET. Maar tot nu toe geen brief.......................

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:32
2638 Antwoorden / 35 Vragen

En toch doorgesluisd naar je spaarrekening? Riskant noem ik dat wel.

Zwemmer

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:33
28 Antwoorden / 1 Vragen

Beste zwemmer met 'per abuis' bedoel ik dat de storter per ongeluk een verkeerd bankrekeningnummer heeft ingevuld. Een cijfertje verkeerd ofzo, En toevallig is dat mijn spaarrekening die ik in 2011 geopend heb en de gespaarde inhoud hiervan kan ik pas in 2016 'opmaken'.

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:37
28 Antwoorden / 1 Vragen

Beste zwemmer (nogmaals): Ik heb dat bedrag niet doorgesluisd naar mijn spaarrekening!!!!!!! De storter heeft dat gedaan.......................

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:37
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Nu zie het dus zo: je leeft in de verwachting dat er een terugeisbrief ofzo komt (toestemming dus) en die komt niet.Het zou dus een falen in de communicatie met de bank genoemd kunnen worden. Kon je niet bijtijds achter die brief aan.?

Zwemmer

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:38
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wat nu? Een spaarrekening wordt toch altijd gevoed vanaf de normale betaalrekening?

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:42
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Tjonge, jonge dat is me het geval wel zeg. Toch raar dat dat kan, de vraag is nu toch of de bank blaam treft.

Zwemmer

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:42
28 Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor zwemmer. Een oma (nu geef ik een voorbeeld, voordat hierop weer gereageerd wordt door iedereen) kan toch op de spaarrekening van haar kleinkind storten?

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2012 om 20:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vind dat je je erg druk zit te maken. Vlg jou kun je het geld pas terug boeken in 2016, nou dan doe je dat toch als het voor die tijd nog niet geregeld is? Je bent eerlijk schrijf je, dan stort je het dus terug en vraag je je niet af wanneer het van jou is.

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:47
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat wanneer het geld zijn eigendom zou kunnen zijn is m.i. secundair. Ik zou dit wel juridisch laten belichten daar er iets wonderbaarlijk per ongeluk mis gegaan schijnt te zijn bij de bank.

Zwemmer

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 20:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 20:29]Beste mensen, als de storter (na mijn verzoek dus!) naar zijn bank gaat (of belt) en verzoekt het geld terug te halen, krijg ik binnen 5 werkdagen een brief of ik daar toestemming voor wil geven. ZO IS HET. Maar tot nu toe geen brief.......................

De storter kan zelf het geld Niet terug(laten)halen !
Je kunt zelf een eigen betaling Niet storneren !
En een bank gaat jou fout in zo`n geval Niet voor je herstellen/brief sturen om toestemming ..........
Jij moet het zelf terugstorten, dat doet de bank nooit voor je.

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:52
28 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mensen, ik zal me maar 'ontmaskeren'. Ik heb deze vraag gesteld om te kijken of er wel goed gelezen wordt en om te kijken of iemand het juiste antwoord wist. Het probleem is al opgelost hoor.
De storter (door mij direkt na constatering ge-informeerd) heeft bij de bank een verzoek moeten indienen om het geld terug te storten. De bank, op haar beurt, vraagt mij om toestemming hierin. Natuurlijk direkt (moet schriftelijk en voorzien van handtekening) gegeven. Binnen 8 dagen nadat ik het telefoontje richting storter had gepleegd was het geld weer van mijn spaarrekening af. O ja, het betrof geen 790 euro maar..................... 790.000 euro.

Excuses voor de vraag, heel veel dank voor jullie antwoorden.

Jasper Konings

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 11, 2012 om 20:53
66 Antwoorden / 1 Vragen

Is het nu € 790,00 of € 740,00 ?!

Maar 5 jaar is een redelijk termijn van in bewaring houden de gelden.

Cookies
door Cookies - Mar 11, 2012 om 20:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jasperk: heb je nog meer flauwekul vragen om de mensen bezig te houden? Belachelijk!

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 20:56
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Zoals ik het zie heeft de bank een storting op een spaarrekening geaksepteerd en dat is dus niet correct. Het verbaast mij dat zoiets kan gebeuren. Als het waar is dat de bank het er zelf per ongeluk opgezet heeft zou men dit euvel daar recht moeten breien.

Zwemmer

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 20:57
28 Antwoorden / 1 Vragen

Carola.83 mijn excuses. Door jouw laatste reactie heb je jezelf bezig gehouden.................

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 11, 2012 om 20:57
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jasperk het is pas over drie weken 1 april !!

Neem eventueel je schoonmoeder in de maliing en de experts!

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 11, 2012 om 20:59
66 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 20:52]Beste Mensen, ik zal me maar 'ontmaskeren'. Ik heb deze vraag gesteld om te kijken of er wel goed gelezen wordt en om te kijken of iemand het juiste antwoord wist. Het probleem is al opgelost hoor.
De storter (door mij direkt na constatering ge-informeerd) heeft bij de bank een verzoek moeten indienen om het geld terug te storten. De bank, op haar beurt, vraagt mij om toestemming hierin. Natuurlijk direkt (moet schriftelijk en voorzien van handtekening) gegeven. Binnen 8 dagen nadat ik het telefoontje richting storter had gepleegd was het geld weer van mijn spaarrekening af. O ja, het betrof geen 790 euro maar..................... 790.000 euro.

Excuses voor de vraag, heel veel dank voor jullie antwoorden.

Hallo Jasperk het is pas over drie weken 1 april !!

Neem eventueel je schoonmoeder in de maliing en niet de experts!
Jasper Konings

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 11, 2012 om 21:00
66 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 20:52]Beste Mensen, ik zal me maar 'ontmaskeren'. Ik heb deze vraag gesteld om te kijken of er wel goed gelezen wordt en om te kijken of iemand het juiste antwoord wist. Het probleem is al opgelost hoor.
De storter (door mij direkt na constatering ge-informeerd) heeft bij de bank een verzoek moeten indienen om het geld terug te storten. De bank, op haar beurt, vraagt mij om toestemming hierin. Natuurlijk direkt (moet schriftelijk en voorzien van handtekening) gegeven. Binnen 8 dagen nadat ik het telefoontje richting storter had gepleegd was het geld weer van mijn spaarrekening af. O ja, het betrof geen 790 euro maar..................... 790.000 euro.

Excuses voor de vraag, heel veel dank voor jullie antwoorden.

Jasper Konings

Driemaal scheepsrecht!

Hallo Jasperk het is pas over drie weken 1 april !!

Neem eventueel je schoonmoeder in de maliing en niet de experts!

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 21:02
28 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, sorry, sorry. Maar krijg ik nu (ietwat) boze reacties hierop, omdat het juiste antwoord niet gegeven is?
Nogmaals excuses, maar ik heb wel, zonder iemand hierin te willen kwetsen, genoten van jullie antwoorden.

Jasper Konings

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 21:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 20:52]. Ik heb deze vraag gesteld om te kijken of er wel goed gelezen wordt en om te kijken of iemand het juiste antwoord wist.

Nou dan is Zwemmer wel stevig gezakt voor het leesgedeelte............
3 pagina`s one liners nodig om het te lezen/ snappen.....?!

En juiste antwoord is wellicht niet gegeven omdat je niet het juiste bedrag opgaf,
790.000,00 is wel even een andere zaak dan 790,00..........

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 21:11
28 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo, Stacey, had jij andere reacties/antwoorden gegeven als je wist wat het uiteindelijke bedrag (790.000 euro dus) was?
Wie weet, 'Steec' (mag ik je zo noemen?) was 'Zwemmer' wel 'de mol'..........................

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 21:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 21:11]Hoezo, Stacey, had jij andere reacties/antwoorden gegeven als je wist wat het uiteindelijke bedrag (790.000 euro dus) was?
Wie weet, 'Steec' (mag ik je zo noemen?) was 'Zwemmer' wel 'de mol'..........................

Nou ik kan me er wel iets bij voorstellen dat een bank wat bevestiging, moeite en papierwerk wil hangen aan het oversluizen van een paar ton ja
zoveel kun je ook niet ff roodstaan als het teruggeeist wordt.
En transacties boven 10.000 worden geregistreerd/gecontroleerd ivm witwassen ed volgens mij ook.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Mar 11, 2012 om 21:20
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 20:52]Beste Mensen, ik zal me maar 'ontmaskeren'. Ik heb deze vraag gesteld om te kijken of er wel goed gelezen wordt en om te kijken of iemand het juiste antwoord wist. Het probleem is al opgelost hoor.
De storter (door mij direkt na constatering ge-informeerd) heeft bij de bank een verzoek moeten indienen om het geld terug te storten. De bank, op haar beurt, vraagt mij om toestemming hierin. Natuurlijk direkt (moet schriftelijk en voorzien van handtekening) gegeven. Binnen 8 dagen nadat ik het telefoontje richting storter had gepleegd was het geld weer van mijn spaarrekening af. O ja, het betrof geen 790 euro maar..................... 790.000 euro.

Excuses voor de vraag, heel veel dank voor jullie antwoorden.

Jasper Konings

:-) :-) :-)

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 21:20
28 Antwoorden / 1 Vragen

Daarin heb jij een punt Stacey! Maar ik kon het niet terugstorten (geloof me) en alleen de storter moest het op gang brengen.........

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 21:22
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je weet het wel aardig te ensceren.

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 21:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 21:20]Daarin heb jij een punt Stacey! Maar ik kon het niet terugstorten (geloof me) en alleen de storter moest het op gang brengen.........

Ja, omdat het boven de 10.000 was dan wellicht......
zal te maken hebben met Meldingsplicht Ongebruikelijke Transacties

Want de bank gaat echt niet moeilijk doen en alles voor je regelen als het 970,00 euro betreft,
dan mag je het verder onderling uitzoeken.

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 21:26
28 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk, Stacey, Zwemmer mag dan wel gezakt zijn wat het lezen betreft, voor moeilijke woordjes moet je toch wel bij hem zijn......................................

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 21:29
28 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, Stacey, het maakt niet uit hoe hoog (of laag) het bedrag is. De storter moet altijd...............

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 21:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 21:26]Kijk, Stacey, Zwemmer mag dan wel gezakt zijn wat het lezen betreft, voor moeilijke woordjes moet je toch wel bij hem zijn......................................

[quote=zwemmer schreef op zondag 11 mrt 2012, 21:22]Je weet het wel aardig te ensceren.

Ja, als het nu ook nog goed gespeld wordt........ensceneren

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 21:33
28 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk, Stacey, dat heb je nu door mijn vraag weer gewonnen: goed lezen........ Weet je ook nog wat het betekent? Dat zou helemaal prachtig zijn. Vlug, de prijsuitreiking komt eraan, de tijd is bijna om.....

zwemmer
door zwemmer - Mar 11, 2012 om 21:38
2638 Antwoorden / 35 Vragen

ensceneren, dus.

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 21:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 21:29]Nee, Stacey, het maakt niet uit hoe hoog (of laag) het bedrag is. De storter moet altijd...............

De storter moet wat ?
De storter meld dat er iets fout gegaan is,
De bank stuurt jou dan een brief dat de storter zijn geld terug wil, reageer jij niet dan geven ze je gegevens vrij aan de storter en die moet je dan dus achter je vodden aan gaan zitten............niets anders dan dat.

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 21:41
28 Antwoorden / 1 Vragen

Stacey, waarom gaf je het juiste antwoord niet eerder?
PROFICIAT!! Nu het woordje nog............

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2012 om 21:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@jasperk Gefeliciteerd, je bent geslaagd voor je troldiploma. Wat je hier heb willen bereiken is mij echter totaal niet duidelijk, verder zijn in de eerste 2 reacties (ja, daaronder ook die van mij) al de juiste antwoorden gegeven. Door je verhaal te verdraaien zet je verder iedereen op het verkeerde been, dus als je hier iets mee heb trachten te bewijzen dan is dat mislukt.

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 21:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 21:41]Stacey, waarom gaf je het juiste antwoord niet eerder?

Juiste antwoord was allang gegeven volgens mij, jij moet het terugstorten, maar jouw vraagstelling was niet correct --maar de bank (na reclamatie van 'de schenker') moet mij eerst om toestemming vragen..................--

Bank moet jou helemaal niet om TOESTEMMING vragen............
er daar gingen de antwoorden dus over, dat het niets met jouw toestemming van doen had.

ja
door jasperk - Mar 11, 2012 om 21:59
28 Antwoorden / 1 Vragen

Dus als iemand bij mij iets koopt, Stacey, en het geld daarvoor heeft overgemaakt, kan deze persoon (nadat hij/zij het gekochte heeft ontvangen), het geld -zonder toestemming van mij- het geld 'terug- pakken'?
Nee, never nooit dus!

Bovendien, Diumenge, was mijn vraag (zie laatste regel van mijn vraag) niet beantwoordt. Het ging 'de andere kant op'..................

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2012 om 22:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je verhaal wel juist was geweest en het bedrijf had na jou melding niets meer van zich laten horen, dan was het geld na 5 jaar van jou geweest.

Maar geef eens aan wat je hier nu heb willen bereiken? Een half onjuist verhaal vertellen en dan een soort triomfantelijk verhaal houden dat niemand goed leest en de goede antwoorden geeft?

stacey
door stacey - Mar 11, 2012 om 22:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasperk schreef op zondag 11 mrt 2012, 21:59]Dus als iemand bij mij iets koopt, Stacey, en het geld daarvoor heeft overgemaakt, kan deze persoon (nadat hij/zij het gekochte heeft ontvangen), het geld -zonder toestemming van mij- het geld 'terug- pakken'?
Nee, never nooit dus!

...

Je moet zelf eens goed lezen.............

De bank kan niets van je pakken, de bank doet niets ...... jij moet terugstorten,
heeft dus niets te maken met toestemming vragen door je bank.......
ze vragen geen toestemming want ze doen niets, behalve je sommeren de onverschuldigde betaling terug te storten en je waarschuwen dat als je niet reageert ze je gegevens vrijgeven, en daar vragen ze dus ook geen toestemming voor dat doen ze gewoon........

zwemmer
door zwemmer - Mar 12, 2012 om 11:42
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Waarom doe je dit mensen om de tuin leiden, Jasperk? Dit is een vraag en antwoord site voor echte consumentenvragen. Als ik het wel heb heet je vandaag "oordopje". Ik vind dit wel uitzonderlijk overmoedig, misplaatst en respectloos. Je gebruikt de tijd van de beantwoorders op een zeer oneigenlijke manier. Waar is dat testen voor nodig?

Zwemmer

Ro
door Rocky Luck - Apr 6, 2012 om 17:53
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op zondag 11 mrt 2012, 22:14]
Je moet zelf eens goed lezen.............

De bank kan niets van je pakken, de bank doet niets ...... jij moet terugstorten,
heeft dus niets te maken met toestemming vragen door je bank.......
ze vragen geen toestemming want ze doen niets, behalve je sommeren de onverschuldigde betaling terug te storten en je waarschuwen dat als je niet reageert ze je gegevens vrijgeven, en daar vragen ze dus ook geen toestemming voor dat doen ze gewoon........

Je moet de punt op je toetsenbord eens na laten kijken: die blijft nogal hangen.