kv
door kvdveldt Aug 16, 2010 om 13:35
Vakantie & reizen

Geldigheid Giftfor2

Op de giftfor2 card staat geen datum waarop deze is aangeschaft en voor de duur van de geldigheid wordt verwezen naar een website. Dit is zeer klant onvriendelijk. Mijn collega's en ik hadden voor kerst 2008 de luxe bon ontvangen en van allen is hij nu verlopen, zeer lucratief voor deze firma en er blijft een grote kater voor de ontvanger hetgeen niet de bedoelen van de gever kan zijn geweest. Mag dit zomaar?

13833 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2010 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kvdveldt,

Lees even hier voor een zelfde vraag.

Met vr.gr.

stacey
door stacey - Aug 16, 2010 om 13:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, dat mag (zomaar).
Meeste Cadeaubonnen zijn veelal ook tot een jaar na uitgifte geldig.
De bon is een jaar geldig en dit staat op verschillende manieren ook aangegeven.

Zie info bij een eerdere vraag Klik Hier

gi
door giftfor2 - Aug 17, 2010 om 10:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u een reactie van GiftFor2. Aan een GiftFor2 zitten bepaalde voorwaarden. Het arrangement is vanaf de dag van uitgifte één jaar geldig, tenzij anders vermeld. De cadeaukaart dient voor het einde van deze geldigheidstermijn te zijn ingewisseld bij een locatie naar keuze. Het is onder geen beding mogelijk de geldigheidstermijn van GiftFor2 te verlengen. Na het verlopen van de geldigheidstermijn vindt geen restitutie plaats. Deze voorwaarden zijn terug te vinden op de site. U bent, behalve bij aankoop, als volgt hierop gewezen:

Pas - achterkant
Algemene voorwaarden van toepassing. Check geldigheid op www.GiftFor2.nl

Doosje - achterkant
Copyright 2008 GiftFor2 BV. Alle rechten voorbehouden. Druk- en zetfouten voorbehouden. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.

Boekje - Hoe werkt GiftFor2?
Algemene voorwaarden zijn van toepassing. Heeft u vragen of opmerkingen bel dan ons servicenummer 0900 3366777 (10 ct p/m) of mail naar info@GiftFor2.nl. Als u in België woont kunt u ons telefonisch bereiken via 070 359600.

Graag lichten wij de voorwaarden nader aan u toe. GiftFor2 is een arrangement voor twee personen en dus geen ‘standaard’ cadeaubon. U moet dit zien als een echt cadeau bestaande uit een luxe doos, uitgebreid boekje en kaart. Om een arrangement voor GiftFor2 samen te stellen, worden er contracten afgesloten en scherpe prijsafspraken gemaakt met de betreffende locaties. Deze worden aangegaan voor een bepaalde periode. Een locatie wil zich natuurlijk niet, tegen een vaste prijs, vastleggen voor een langere periode. Dit gezien prijzen altijd kunnen veranderen met betrekking tot inflatie. Ook kan het zo zijn dat de inhoud van het arrangement en/of de prijs zal worden aangepast. Daarom is het niet mogelijk om GiftFor2 te verlengen en/of later in te leveren. Het is dus duidelijk geen kortings-/cadeau bon maar een complete belevenis die je cadeau geeft en/of krijgt.

GiftFor2 begrijpt dat het voor u erg vervelend is dat u nu niet alsnog van een arrangement gebruik kunt maken. Helaas is het echter niet mogelijk om bonnen die verlopen opnieuw te activeren. Bovendien is ook eventuele bijbetaling geen optie vanwege bovenstaande uitleg over het verlopen van contracten en aanpassingen in arrangementen. GiftFor2 betreurt het dat wij u hierin dus geen oplossing kunnen bieden. Wij bieden onze excuses voor dit ongemak. Nogmaals: wij hebben begrip voor uw situatie maar helaas is verlengen of restitutie volgens de voorwaarden dus in geen enkel geval mogelijk.

Onze excuses voor het ongemak! Mocht u nog vragen hebben, neem dan a.u.b. contact op via info@giftfor2.nl.

Met vriendelijke groet,

GiftFor2 B.V.

va
door van egmond - Dec 8, 2010 om 12:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen van dit forum,

Ik raad u allen aan zich te melden bij de consumentenwijzer.
tel: 0880707070

Giftfor2 is wel degelijk verantwoordelijk voor onduidelijkheid betreft hun verloopdatum.
De wet verplicht cadeaukaarten de belangrijkste(verloopdatum) regel duidelijk te vermelden op hun cadeau indien zij stellen dat deze maar een jaar geldig is. Als zij klantvriendelijk zouden zijn hadden zij dit zelfs op de verpakking en op de 1é pagina van hun boekje gezet.
Alleen Check geldigheid op de achterzijde van de kaart en verwijzen naar de algemene voorwaarden is dus niet genoeg. Neem geen genoegen met €17,50 bijbetaling voor een nieuwe kaart.

Schijf ook een mail naar :verlopenkaarten@giftfor2.nl
Meld daarin uw klacht.

De consumentenwijzer heeft uw klachten nodig om hier iets mee te kunnen doen.

Allen succes