be
door bertvangeel_1 Aug 23, 2007 om 10:06
Geldzaken & recht

Geleverde energie door green choice

graag zal ik willen vragen aan hen die een oplossing weten voor het volgende,

ik heb een huis gehuurd in utrecht maar heb mijn zusje met aanhang opgevangen daar ze zelf geen huurhuis kon betalen maar het volgende wat er gebeurd is ze heb buiten mijn medeweten om van gas en licht leverancier enego overgestapt naar green choice met als gevolg ze is er uit gegaan mijn huis en samen gaan wonen met de vriend/man met dat gegeven heb ik het huis opgezegd daar ik een vrouw had  in het oosten van het land daar ben ik gaan wonen maar tot mijn verbazing kreeg ik een aanmaning van de enego dat er div termijnen open staat a 1500 euro ben overigens al naar de sgc gestapt maar de openstaande termijnen zijn degene dat mijn zusje overgestapt was van enego naar greenchoice

ik had echter wel op papier laten zetten dat zij de nodige rekeningen zal betalen waaronder deze van eneco

ik weet echt niet meer wat ik moet doen ben maar in termijnen de achterstaand gaan betalen omdat ik de hoofd bewoner was

200 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is je zusje toch?
Als de verstandhouding goed is moet dit toch allemaal geen probleem zijn.

Zal toch wel goed komen!

Punky

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad punky het is mijn zusje maar betreft de verstaandhouding ze zal mijn betalen daarvoor in dezelfde termijn bedragen als wat ik betaalt maar helaas heb pas een keer ontvangen dan nog minder als wat ik betaalt heb er over aangesproken maar helaas geen geld bij de is mijn vraag blijf de verstaandhouding goed moet ik betalen voor iets wat zij heb gedaan .

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij was de hoofdbewoner toch?
Dus op welke naam staat dit dan, je hebt haar zelf die ruimte gegeven.

Trek je schouders maar een keertje vaker op en heb geduld met je zus.

Punky

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel een beetje rare zus als ik zo vrij mag zijn. Een huis van je eigen bloed nota bene en dan de rekeningen niet betalen én de energie-leveranciers ongevraagd en zonder onverleg veranderen. Dat is weinig respect voor je goedheid.

Nu over de termijnen. Ik heb zelf ook Green Choice (naar tevredenheid) en het enige contact dat ik nog heb met de oorspronkelijke leverancier is het doorgeven van de meterstand. Verder komt Eneco er niet meer aan te pas. Dus ik vraag me af wat er precies gebeurd is. Het bedrag dat je noemt is dermate hoog dat dat m.i. niet over electriciteit kan gaan, maar over gas.

Is er na de overstap geld door Greenchoice geïnd op dat adres? Dan kan niet ook Eneco claims leggen op de levering, het kan wel over het vastrecht en/of transport gaan. Het kan ook een eindafrekening zijn, evt. verhoogd met allerlei kosten wegens niet tijdig betalen.

Green choice schrijft o.a.:
"Wanneer u van leverancier overstapt geeft de netwerkbeheerder uw historisch jaarverbruik aan de nieuwe leverancier door. Hierop baseert Greenchoice uw maandelijks voorschotbedrag. Tevens wordt er een startdatum voor de levering doorgegeven."
en
"Vanaf moment dat u overgestapt bent, verlaagt uw oude leverancier uw voorschotbedrag en stuurt u een eindnota voor stroom en/of gas toe. U betaalt dus nooit dubbel."

Dus of het nou Eneco is of Greenchoice, dat maakt in principe weinig verschil, er is energie geleverd en dat dient betaald te worden. Zolang jouw naam op de contracten staat ben jij de pisang, alleen is het wel zaak dat je ofwel de kosten doorbelast aan je zus, ofwel op de blaren gaat zitten voor de lieve vrede.

Wat ik wel nog zou aanraden is om de specificatie van de rekeningen te bekijken/op te vragen om na te gaan of je niet teveel betaalt. Klopt de hoogte en de soort van het bedrag? Er kan ondanks bovenstaand citaat wel eens wat mis gaan in de praktijk.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. in mijn geval loopt gas niet via Greenchoice maar alleen electriciteit.