ray1967
door ray1967 May 17, 2015 om 10:11
Computers & telefonie

Geluid PC

Op de PC van m'n zoontje met Windows 7 heb ik geen geluid meer.

Wat heb ik al gedaan:

Systeem herstel
Bij apparaat beheer de geluidskaart verwijderd en weer opnieuw laten installeren.
Via configuratie scherm "Geluid" alles goed.

Kan natuurlijk de geluidskaart zijn die het begeven heeft, kan ik dit nog testen?

Hoor het graag...

3234 22 Rapporteer

ge
door gerboe - May 17, 2015 om 10:30
806 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou eerst alle aansluitingen controleren. Mocht dat o.k. zijn dan zou u eens kunnen kijken waar het geluid vandaan moet komen. Van de aparte geluidskaart die blijkbaar in de pc zit of van de on board geluidschip op het moederbord? Welk apparaat staat als standaardapparaat aangegeven? Beide kaarten hebben verschillende aansluitplekken voor het uitgangssignaal naar de externe speakers.

sjjoppy
door sjjoppy - May 17, 2015 om 10:39
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ray1967,
Als het voorgaande niet helpt dan zou u de toetscombinatie Fn F8 kunnen proberen.
Vr. gr.

zw
door zwaardvis - May 17, 2015 om 11:45
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Doet de koptelefoon het ook niet?

reflecs
door reflecs - May 17, 2015 om 12:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u configuratiescherm>probleemoplossing>hardware en geluiden al eens doorlopen?

ray1967
door ray1967 - May 17, 2015 om 12:31
93 Antwoorden / 38 Vragen

Heb ik inderdaad al geprobeerd

FN F8 werkt niet.

sjjoppy
door sjjoppy - May 17, 2015 om 12:43
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ray1967 schreef op zondag 17 mei 2015, 12:31]Heb ik inderdaad al geprobeerd

FN F8 werkt niet.

Het is Fn dus 1 toets in combinatie met F8 ook 1 toets.

ho
door hopetobehelping - May 17, 2015 om 12:56
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ray1967,

hoop dat u nog iets heeft aan het volgende:
- geluidskaarten veelgestelde vragen

U heeft het misschien al geprobeerd, maar via het configuratiescherm van 'geluid' kan ik (Windows 8) de geluiden bij de diverse programmagebeurtenissen testen. Levert dat bij u ook geen geluid op ?

aurora1
door aurora1 - May 17, 2015 om 13:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zit er een HD audiocontrolpanel (o.i.d.) op de pc? Daarmee kun je ook geluiden in- en uitschakelen of genres geluiden mee wijzigen (live, concert, pop etc.).

ray1967
door ray1967 - May 17, 2015 om 16:13
93 Antwoorden / 38 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zondag 17 mei 2015, 12:43][quote=ray1967 schreef op zondag 17 mei 2015, 12:31]Heb ik inderdaad al geprobeerd

FN F8 werkt niet.

Het is Fn dus 1 toets in combinatie met F8 ook 1 toets.

Die toets zit er niet op, heb nog een laptop daar zit deze toets wel op zag ik.

rembrantd
door rembrantd - May 17, 2015 om 16:14
116 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt fixit proberen, helpt vaak maar niet altijd.

reflecs
door reflecs - May 17, 2015 om 16:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als bovengenoemde suggesties niet geholpen hebben kunt u ook nog eerst de boxen op een andere computer testen.

sjjoppy
door sjjoppy - May 17, 2015 om 16:56
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U zou de probleemoplosser nog kunnen proberen.

im
door immigrant - May 18, 2015 om 12:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb af en toe ook geen geluid, vooral als mijn pc geruime tijd heeft aangestaan. Na opnieuw opstarten is het geluid er dan weer.

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 13:03
1040 Antwoorden / 0 Vragen

2 vragen:

1:Gaat het om een desktop pc of een Laptop?
En wat is het merk en typenummer.

2:Heeft je zoontje een USB microfoon of koptelefoon. Of eentje met gewoon een standaard jackplug
zoals deze:

http://www.freeimages.com/photo/1102946

audb
door audb - May 18, 2015 om 13:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zondag 17 mei 2015, 10:39]Hallo Ray1967,
Als het voorgaande niet helpt dan zou u de toetscombinatie Fn F8 kunnen proberen.
Vr. gr.
Op een PC zit geen FN :)

audb
door audb - May 18, 2015 om 14:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het kan zijn dat de stekker de aansluiting heeft verbogen en dan krijg je ook geen geluid meer uit de luidsprekers of koptelefoon maar geeft Windows wel aan dat deze in orde is.
Het vervangen van een connector is zelf wel te doen maar moet wel met de nodige kennis gebeuren.
Beter is om een nieuwe geluidskaart te kopen in een computerzaak of op ebay.com /marktplaats
Op Ebay.com zijn ze te vinden van €4 tot enkele honden euro`s maar koop nooit een usb "Soundcard" met 5.1 suround of welke term ze dan ook gebruiken die dingen zijn geen de naam soundcard niet waard

sjjoppy
door sjjoppy - May 18, 2015 om 14:18
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 18 mei 2015, 13:51][quote=sjoppie schreef op zondag 17 mei 2015, 10:39]Hallo Ray1967,
Als het voorgaande niet helpt dan zou u de toetscombinatie Fn F8 kunnen proberen.
Vr. gr.
Op een PC zit geen FN :)
Dank voor de informatie

endemion
door endemion - May 18, 2015 om 14:47
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 18 mei 2015, 13:51][quote=sjoppie schreef op zondag 17 mei 2015, 10:39]Hallo Ray1967,
Als het voorgaande niet helpt dan zou u de toetscombinatie Fn F8 kunnen proberen.
Vr. gr.
Op een PC zit geen FN :)
Bij mij wel, nou ja op het toetsenbord om precies te zijn (Kysonic KSK-6000).

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 15:56
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 18 mei 2015, 13:51]
Op een PC zit geen FN :)

Zowel laptops als desktops zijn PC's. PC= Personal Computer=Alle X86 Computers die windows Draaien.

De FN key zit op zowel desktop als Laptop toetsenborden. Zo levert HP nu standaard het KU1156 toetsenbord bij zijn desktops met een FN toets voor de media knoppen.

ray1967
door ray1967 - May 18, 2015 om 17:04
93 Antwoorden / 38 Vragen

Probleem inmiddels opgelost.

Ik heb op de site van de geluidskaart (Creative) een update opgehaald en nu werkt alles weer.

Begrijp niet waarom deze kaart wel altijd gewerkt heeft en nu opeens een update nodig heeft, maar goed ben blij dat het weer werkt.

Bedankt voor alle reacties...

mo
door movyla50 - May 18, 2015 om 17:28
9 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels probleem opgelost lees ik...
had eventueel nog iets (misschien voor ander geluidsprobleem optie..)
Ik ontdekte dat na een Windows update ! 8.1 mijn geluid het niet meer deed.
In geluidsbeheer ,F , Fn etc.,geen oplossingen te vinden...
Ergens gelezen na heel veel gezoek...schijnt meer voor te komen na een update
Systeem herstel na eerdere datum gedaan, geluid weer ok..tot de volgende dag,weer geen geluid
, kwam erachter door alle browse geschiedenis in Internet Optie,s te wissen het geluid het ook weer doet.
Heb dit herhaaldelijk moeten doen ,alles fuctioneerd weer.
Misschien heeft iemand hier iets aan

sjjoppy
door sjjoppy - May 18, 2015 om 17:50
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat alles weer werkt Ray1967,
dank vor het melden.