da
door daddy cool Jan 17, 2010 om 17:39
Elektronica & tv

Geluid Sharp LED tv, hoe verbeter ik dat.

Ik heb een lcd tv gekocht van het merk Sharp, 81 cm en uit de serie 900E. dit is een full led beeldscherm. Nu blijkt dat dat led systeem veel ruimte inneemt en daardoor bezuinigd wordt op grootte en kwaliteit van de speakers. Om nu een sound bar te kopen van een beetje kwaliteit stuit me tegen de borst vanwege de prijs. HEEFT IEMAND EEN ANDERE OPLOSSING?

4493 13 Rapporteer

freya
door freya - Jan 17, 2010 om 17:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo daddy cool,

De meeste mensen hebben wel één of andere geluidsinstallatie in de kamer staan, dus kabeltje tussen de TV en deze installatie en klaar is klara. Dit kan dan een kabeltje met tulpstekkers zijn of een optisch kabeltje (hangt uiteraard van je geluidsinstallatie af).

m.vr.gr. Freya

laaglander
door laaglander - Jan 17, 2010 om 19:57
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

even een correctie.. dat ledsysteem neemt helemaal niet zoveel ruimte in, daarom zijn de kasten tegenwoordig zo ontzettend dun. Om goed geluid te ontwikkelen is ruimte nodig en deze onbreekt in de nieuwe led lcd's. Daarom klinken de bassen niet zo goed, gesproken taal zou wel redelijk moeten klinken. Aansluiten op je bestaande stereo set zoals freya aangeeft zou een goede oplossing zijn of een home cinemaset zou ook iets kunnen zijn.

Laaglander

25757
door 25757 - Jan 17, 2010 om 20:04
38 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer eens een computer winkel een 2.1 setje te kopen.
De basbox kan ergens weggestopt achter kast of onder bank en de hoge tonen moeten dan wel in zicht komen.

Deze zijn vanaf € 14,95 bij Bart Smit in aanbieding maar iets duurdere en zwaardere klinken beter, hoewel als je deze aanbieding niet te hard zet het best redelijk is.
Een buurvrouw met uitkering heeft dit op haar oude Glasbak aangesloten omdat de ingebouwde gingen kraken en tot de helft valt het geluid best mee, beter als de oude TV vroeger ooit had.

edwardus
door edwardus - Jan 17, 2010 om 21:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tja (bijna) iedereen wil tegenwoordig liefst een tv zo plat als een A4-tje.
Goed geluid heeft een klankkast nodig. Die twee zaken gaan niet samen.
De enige optie om het geluid van deze tv te verbeteren is inderdaad met een externe speaker set, bijv. de stereo-toren of een homecinema-set, desnoods zo'n 2.1 setje.

edwardus
door edwardus - Jan 17, 2010 om 21:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hmm eigenlijk is wat ik zeg al genoemd, sorry.

da
door daddy cool - Jan 17, 2010 om 21:35
4 Antwoorden / 6 Vragen

iedereen die zo snel reageerde bedankt. De antwoorden komen zo beetje op het zelfde neer en ik kan er mee uit de voeten.

groet, daddy cool

mastag
door mastag - Jan 17, 2010 om 21:37
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste daddy cool,
Heb je het geluid voor je aankoop niet beluisterd dan? het is bijna even belangrijk als goed beeld.
Verder voeg ik me bij alle eerder gegeven adviezen.
Mastag

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 17, 2010 om 23:05
226 Antwoorden / 8 Vragen

Als je toch al een fraaie home cinema inricht met LED-TV, dan mag een 5.1 Dolby Surround installatie natuurlijk niet ontbreken. Het geluid maakt een wereld van verschil als je er een DVD op kijkt.

Je kunt er nog veel meer mee. Voor een paar inspiraties; kijk eens naar dit filmpje:
http://video.google.com/videoplay?docid=2176025602905109829&hl=en

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 17, 2010 om 23:09
226 Antwoorden / 8 Vragen
ikbenik
door ikbenik - Jan 18, 2010 om 00:28
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=25757 schreef op zondag 17 jan 2010, 20:04]Probeer eens een computer winkel een 2.1 setje te kopen.
De basbox kan ergens weggestopt achter kast of onder bank en de hoge tonen moeten dan wel in zicht komen.

Deze zijn vanaf € 14,95 bij Bart Smit in aanbieding maar iets duurdere en zwaardere klinken beter, hoewel als je deze aanbieding niet te hard zet het best redelijk is.

Of je koopt de Z5500 van Logitech!
Perfect geluid!!!!

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 18, 2010 om 01:33
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 18 jan 2010, 00:28]Of je koopt de Z5500 van Logitech!
Perfect geluid!!!!Het is maar de vraag wat daddy cool ervoor wil besteden. Er gaat natuurlijk niets boven een B&O met automatische meting van de acoustiek van de ruimte of een BOSE die naast prachtig geluid ook standaard met een compressortje is uitgerust, zodat luidere reclame mooi zachter worden afgespeeld.

Ik noem ze maar even, om aan te geven hoe onzinnig het is om allerlei producten op te sommen.

ikbenik
door ikbenik - Jan 18, 2010 om 01:36
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gratisrijden schreef op maandag 18 jan 2010, 01:33][quote=ikbenik schreef op maandag 18 jan 2010, 00:28]Of je koopt de Z5500 van Logitech!
Perfect geluid!!!!Het is maar de vraag wat daddy cool ervoor wil besteden. Er gaat natuurlijk niets boven een B&O met automatische meting van de acoustiek van de ruimte of een BOSE die naast prachtig geluid ook standaard met een compressortje is uitgerust, zodat luidere reclame mooi zachter worden afgespeeld.

Ik noem ze maar even, om aan te geven hoe onzinnig het is om allerlei producten op te sommen.

Klopt, maar de merken die jij opnoemt heb je ook niet voor €14,95.

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 18, 2010 om 02:29
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 18 jan 2010, 01:36]Klopt, maar de merken die jij opnoemt heb je ook niet voor €14,95.Een Z5500 ook niet.