marita567
door marita567 Oct 10, 2015 om 09:42
Computers & telefonie

Geluid skype

Hallo ,

Hoe kan ik het volume ( geluid ) van Skype hoger zetten zonder dat het volume van het systeem automatisch ook hoger gaat ?
Het geluid van Skype vind ik te zacht , wanneer ik het volume hoger zet werkt Skype goed .
Maar wanneer ik een melding krijg dat een mail is binnen gekomen is het geluid te hoog .
Ik heb gekeken bij volumemixer daar kan ik voor Skype het geluid apart instellen en opslaan , maar wanneer ik dan het volume van het systeem lager zet dan ben ik weer terug bij af , en staat het geluid van Skype weer te laag.
De instelling die ik doe bij volumemixer word niet onthouden ondanks dat ik klik op opslaan .
Wat kan ik hier aan doen , voor de rest werkt Skype goed .

b.v.d

6307 16 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 10, 2015 om 10:14
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marita567,
zelf doe ik het volgende:
klik in Skype op extra
klik op instellingen
klik dan op geluidinstellingen om het gewenste volume te verkrijgen.
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Oct 10, 2015 om 10:23
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi sjoppie ,

Wat uw hier beschrijft heb ik exact hetzelfde gedaan , maar daar zit juist het probleem het volume van het systeem gaat ook omhoog zodat ik wanneer ik een mail krijg het geluid te hoog staat en ik moet opletten dat ik van de schrik niet van mijn stoel afdonder .

vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 10, 2015 om 10:26
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marita567 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 10:23]Hoi sjoppie ,

Wat uw hier beschrijft heb ik exact hetzelfde gedaan , maar daar zit juist het probleem het volume van het systeem gaat ook omhoog zodat ik wanneer ik een mail krijg het geluid te hoog staat en ik moet opletten dat ik van de schrik niet van mijn stoel afdonder .

vr.gr.
zou een koptelefoon uitkomst bieden?

marita567
door marita567 - Oct 10, 2015 om 10:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie ,

Geen idee , dit probleem heb ik nooit gehad en ik heb ook niks veranderd .
Maar wanneer ik schakel tussen gekozen luidspreker of speakers (realtek high definition audio ) dan is het geluid wel goed maar houd dit niet vast .

ps. niet van mijn stoel afdonderen maar eraf vallen klinkt beter .

vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 10, 2015 om 11:15
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marita567 schreef op zaterdag 10 okt 2015, 10:41]

ps. niet van mijn stoel afdonderen maar eraf vallen klinkt beter .

vr.gr.
Afdonderden klinkt zelfs digitaal pijnlijker;-)
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Oct 10, 2015 om 11:39
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie ,

Zoals u het beschrijft wel ja , dan voel ik het des te meer maar daar is mijn probleem niet mee opgelost.
Ik moet opletten dat ik er geen probleem bij krijg .
Laten we er maar om lachen , want ik vind het best wel komisch , mits tot ik op mijn stoel blijf zitten .

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Oct 10, 2015 om 13:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of u verder komt met de klik hier gegeven tip.

reflecs
door reflecs - Oct 10, 2015 om 15:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo marita567,

U zou nog even kunnen checken wat ingesteld staat bij Geluid.
Bij mij, Windows 7, gaat dat zo.
(in het zoekvak invullen) geluid, dan het kopje communicatie.
Dan kan er gekozen worden voor: het volume van andere geluiden verminderen.

marita567
door marita567 - Oct 10, 2015 om 16:21
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@aurora1 ,

Dank u voor de tip maar ook dit werkt niet .

@reflecs ,

Bij de link van aurora1 , stond dit al beschreven , bij mij stond andere geluiden verminderen met 80 % heb ik gezet op geen aktie ondernemen maar ook dit veranderd niks .
Vreemd is wel dat als ik bij Skype switch tussen gekozen luidspreker dan is het geluid goed en kies ik op opslaan .
Ga ik dan terug naar instellingen en contoleer het geluid dan is het weer zachter .
Kies ik voor Speakers ( Realtek High definition audio ) gebeurd hetzelfde .
Wanner ik het geluid van Skype hoger zet gaat automatisch het geluid van het systeem mee omhoog dit is niet te doen is veelste hoog , met gevolg iedere keer een schrik reactie .
Ik weet niet meer wat ik nu nog doen , ik heb Skype al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dat veranderd niks .

met vr. gr .

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 10, 2015 om 16:31
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@Marita567,
misschien hebt u hier iets aan, KLIK
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Oct 10, 2015 om 18:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie ,

Bedankt wederom voor de link , ik heb alles getest .
Word door Skype geen enkel probleem gevonden , maar dat heb ik dus wel .

vr . gr .

reflecs
door reflecs - Oct 10, 2015 om 18:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@aurora1,

Excuus, ik zat even niet goed op te letten :)

@marita567,

Andere geluiden verminderen zou er juist voor moeten zorgen dat het volume van b.v. uw mail verlaagd wordt.

U schrijft ..Geen idee , dit probleem heb ik nooit gehad en ik heb ook niks veranderd...
Als ik het goed heb is begin deze maand de laatste versie 7.12.73.101 van Skype verschenen. Zijn de problemen daarna begonnen?

marita567
door marita567 - Oct 10, 2015 om 18:46
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs ,

Ik heb al van alles geprobeerd , bij communicatie geluid verminderd met 80 % , geluid verminderd met 50% en geen aktie ondernemen maar niks werkt .
Ik heb de laatste versie van Skype 7.12.101 , is niet die u vermeld .
Echter ik heb nog een andere laptop met precies dezelfde versie en dezelfde instellingen en hier doet zich het probleem niet voor .
Ook heb ik gekeken voor een nieuwe driver besturing van geluid maar ook dat was in orde .

vr. gr.

aurora1
door aurora1 - Oct 11, 2015 om 00:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u instellingen wilt opslaan, klikt u dan wel eerst op Toepassen en dan op ok?
Als u de schuifjes instelt in de Volumemixer en bijv. Systeemgeluiden laag/lager zet zouden de instellingen zo moeten blijven staan. Ik hoef daarvoor niets op te slaan en die mogelijkheid is er ook niet.
Als ik een luidspreker inplug dan verschijnt bij mij een programma HD Realtek Audioconfiguratie. Als u dat ook heeft dan kan daar een instelling zodanig staan dat ook de systeemgeluiden harder worden.
Ik heb bij Geluid ingesteld staan: Het volume van andere geluiden verminderen met 80%. Via Geluiden - Luidsprekers is via Eigenschappen ook nog het e.e.a. te wijzigen.

U zou anders nog foutcontrole (met repair) kunnen laten lopen, of eventueel systeemherstel als het probleem eerder niet bestond. Levert dat niets op dan kunt u het herstelpunt weer ongedaan maken.

@reflecs: no problem, excuses beslist niet nodig.

marita567
door marita567 - Oct 11, 2015 om 10:22
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@sjoppie , @auroa1 , @ reflecs ,

Ik heb de oplossing gevonden , aangezien ik Windows 8.1 heb kun je bij email meldingen het geluid uitzetten en alleen emailmeldingen krijgen in de rechterbovenhoek ( zonder geluid ) dit heb ik dus nu gedaan .
Nu kan ik het geluid van Skype hoger zetten zonder dat ik een schrikreactie krijg als een mail binnen komt .
Sorry is een simpele oplossing maar had daar niet eerder aan gedacht .

Bedankt dat jullie me hebben willen helpen met het zoeken naar een oplossing .

Met vr. gr .

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 11, 2015 om 11:10
7156 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marita567 schreef op zondag 11 okt 2015, 10:22]@sjoppie , @auroa1 , @ reflecs ,

Ik heb de oplossing gevonden , aangezien ik Windows 8.1 heb kun je bij email meldingen het geluid uitzetten en alleen emailmeldingen krijgen in de rechterbovenhoek ( zonder geluid ) dit heb ik dus nu gedaan .
Nu kan ik het geluid van Skype hoger zetten zonder dat ik een schrikreactie krijg als een mail binnen komt .
Sorry is een simpele oplossing maar had daar niet eerder aan gedacht .

Bedankt dat jullie me hebben willen helpen met het zoeken naar een oplossing .

Met vr. gr .
Graag gedaan en fijn dat het opgelost is, bedankt voor het melden, daar leren wij ook weer van.
Vr, gr.