who cares
door who cares Mar 11, 2015 om 11:16
Huishouden & energie

Geluid van de buren

Is er een eenvoudige manier om een wand in de slaapkamer geluid dicht te krijgen of sterk te verminderen, ik versta letterlijk wat mijn buren zeggen of doen, dit is niet altijd spannend, een voorzet wand is te veel werk, helpen die akoestische platen ook die men in een studio gebruiken ,dat is de makkelijkste oplossing ,maar ik weet niet of het helpt en het zou zonde zijn om ze erop te lijmen en het geeft geen resultaat, misschien heeft iemand hier ervaring mee ,je hebt ze van 3-5-7 cm dik, ik hoor het graag.

1451 9 Rapporteer

ge
door gerboe - Mar 11, 2015 om 11:33
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, dit is een vorm van luchtgeluid dat zich via vloeren en wanden verspreid. Akoestische platen helpen in dit geval niet. Wat wel helpt zijn voorzetwanden en zwevende vloeren waar je een soort doos in doos constructie mee maakt. Maar dat is een hele grote klus.

who cares
door who cares - Mar 11, 2015 om 11:36
146 Antwoorden / 9 Vragen

het is een bewoonde slaapkamer en ik kan niet alles eruit halen ,ik heb ook geen zin in een grote klus,andaar ook mijn vraag ,zal het helemaal niets helpen om die platen er tegen aan te plaatsen

valerius-2
door valerius-2 - Mar 11, 2015 om 11:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat wordt echt een grote klus als u daar aan gaat beginnen. Ik heb in een van mijn vorig huis een kunststof lamellen wand op schroten gemaakt met een vulling tussen de muur en de wand op te vullen met wat het geluid op kan vangen, en nog kwamen bepaalde geluiden er door heen.

who cares
door who cares - Mar 11, 2015 om 12:04
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 11 mrt 2015, 11:45]Dat wordt echt een grote klus als u daar aan gaat beginnen. Ik heb in een van mijn vorig huis een kunststof lamellen wand op schroten gemaakt met een vulling tussen de muur en de wand op te vullen met wat het geluid op kan vangen, en nog kwamen bepaalde geluiden er door heen.

Ja dat weet ik daarom zoek ik ook naar een andere oplossing, die wat simpeler is en toch zijn doel bereikt, er mag wel wat doorheen komen dat vind ik niet erg maar nu is het wel een beetje veel.

zoekster
door zoekster - Mar 11, 2015 om 12:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat het wel iets zal schelen en dat kan net genoeg zijn om het geluid niet meer als storend te ervaren.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2015 om 12:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens op het forum van Klusidee klik hier of er iets voor u bij staat, anders kunt u uw vraag daar ook nog eens stellen.

mi
door minoesje - Mar 11, 2015 om 13:35
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb gehoord van een of ander apparaat met een soort van ruis dat sommige mensen schijnt te helpen bij geluidsoverlast.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2015 om 13:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk bedoelt @minoesje dit: klik hier?

mi
door minoesje - Mar 11, 2015 om 15:26
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, inderdaad. Dit apparaat zal het zijn. Niet zo'n heel erg goed idee dus...