ro
door robert17 Aug 25, 2014 om 17:44
Garantie & verzekeringen

Gemoetkoming afkoop lijfrentepolis

Hoe word de tegemoetkoming berekend? Eerste offerte van Delta Lloyd bedroeg afkoop €3486 toeslag €555 samen €4041 Prima gezien dit onder de vrije norm van €4242 van de belastingdienst valt en er geen revisie belasting verschuldigd is. De daadwerkelijke afkoop bedroeg€3686 toeslag€568 samen €4254 €13 hoger dan de vrije norm daardoor moet ik revisiebelasting van 20% over €4254 betalen dus €850 boven de 52% inkomsten belasting.Hoe is het mogelijk dat een financieel bedrijf als delta Lloyd geen rekening houd met de belasting, inzake het beste voor zijn klanten te doen. En moet ik €850 belasting betalen voor een overschrijding van €13 Wat kan ik hiermee?

1320 18 Rapporteer

czar
door czar - Aug 25, 2014 om 19:23
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Op basis van de door u verstrekte gegevens is het lastig te bepalen wat u dient te betalen.

HIER staat de rekenhulp van de belastingdienst om het zelf uit te rekenen.

de
door deltalloyd - Aug 27, 2014 om 12:18
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Robert17,

Zou jij de volgende gegevens naar webcare@deltalloyd.nl willen sturen met als onderwerp "tegemoetkoming afkoop lijfrentepolis"?

-N.A.W. gegevens
-Polisnummer
-Telefoonnummer

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Delta Lloyd Webcare

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 12:42
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=deltalloyd schreef op woensdag 27 aug 2014, 12:18]
Zou jij de volgende gegevens naar webcare@deltalloyd.nl willen sturen met als onderwerp "tegemoetkoming afkoop lijfrentepolis"?
Dat vind ik nu eens netjes!
Mag ook wel eens gezegd worden.
De medewerker van Deltalloyd probeert niet je over te halen je anonimiteit op te geven.
Keurig gedaan Webcare van Deltalloyd!

Gewoon mailen dus, ze hoeven niet te weten dat het naar aanleiding van dit forum was.

ge
door gerboe - Aug 27, 2014 om 16:09
806 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt de eerste offerte voorbij laten gaan. Alhoewel u toen kon zien dat die offerte belastingtechnisch prima uitkwam. Een latere offerte hebt u blijkbaar wel geaccepteerd. En die kwam niet zo gunstig uit. En nu legt u de bal bij Delta Lloyd neer dat ze niet spontaan hebben besloten u 13 euro minder uit te betalen waar u recht op had.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2014 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij zo'n hoog u komen dat u heeft, had ik ook eerst maar een belastingconsulent geraadpleegd.

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 16:24
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 27 aug 2014, 16:09]En nu legt u de bal bij Delta Lloyd neer dat ze niet spontaan hebben besloten u 13 euro minder uit te betalen waar u recht op had.
Ik raad u aan de vraag nog eens goed te lezen.
Het gaat niet om een uitbetaling met een verschil van 13 euro.

ge
door gerboe - Aug 27, 2014 om 16:33
806 Antwoorden / 0 Vragen

@czar: ik las het goed hoor en schreef ik ook helemaal wat u stelt. Vraagsteller komt 13 euro uit boven de belastingvrije norm legt de bal bij Delta Lloyd neer wat betreft de belastingtechnische nadelen.

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 16:46
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 27 aug 2014, 16:33]@czar: ik las het goed hoor en schreef ik ook helemaal wat u stelt. Vraagsteller komt 13 euro uit boven de belastingvrije norm ...
... en moet daarom 850 euro extra aan belasting betalen, niet 13 euro.
Had Delta Lloyd TS beter 13 euro minder kunnen uitbetalen, dat had TS dan 837 euro gescheeld aan belasting.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2014 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Delta Lloyd moet uitbetalen, wat ze moet uitbetalen en die kunnen daar niet op eigen houtje mee gaan sjoemelen om belastingbetaling te voorkomen.

De Ts hoeft niets af te kopen, hij kan er ook een lijfrente voor aanschaffen, hoeft hij dus geen revisierente te betalen.

Afkoop is meestal zeer onverstandig.

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 18:09
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 27 aug 2014, 17:43]Delta Lloyd moet uitbetalen, wat ze moet uitbetalen en die kunnen daar niet op eigen houtje mee gaan sjoemelen om belastingbetaling te voorkomen.
Niet op eigen houtje, maar wel in overleg.
Ik vraag me overigens af of TS gelijk heeft, ik heb, zoals aangegeven, onvoldoende gegevens dat te verifiëren.

Soms moet je wel afkopen en heb je geen keus.
Dat speelt vooral bij kleine pensioentjes een rol en deze lijfrente is ook geen wereldbedrag.
Het is nogal onzinnig om een lijfrente af te kopen om het vervolgens in een lijfrente te stoppen, Tijger1.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2014 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet ook niet waarom de Ts tot afkoop wil overgaan. Waarom zou men MOETEN afkopen?

Als de Ts dit jaar 65 jaar wordt, zou hij een tijdelijke oudedagsrente uit kunnen laten keren in vijf jaar,

Minder belasting geen revisierente.

Waarover zou de Ts gelijk hebben, waar u te weinig informatie voor hebt?

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 19:32
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 27 aug 2014, 18:58]Waarover zou de Ts gelijk hebben, waar u te weinig informatie voor hebt?
In de allereerste reactie (van mij toevallig) staat een link naar een rekenhulp.
Die heb ik fictief even ingevuld. Toen kwam ik er achter dat ik niet over voldoende gegevens beschikte, dus heb ik de link naar de rekenhulp maar gepubliceerd zodat TS die zelf kan invullen.

Maar simpel gezegd: als TS gelijk heeft dat hij door 13 euro meer te ontvangen 850 euro extra kwijt is, dan moet er wat te regelen zijn. Ik geloof daar echter niet zo in, maar met de overheidsregeltjes weet je het maar nooit. TS moet daarvoor zelf de rekeninghulp invullen en dan evt. grieven en uitkomsten hier weer melden.

tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2014 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts gaat er blijkbaar van uit dat hij simpel 20% over het bruto bedrag moet betalen en dat is natuurlijk onjuist.

ge
door gerboe - Aug 27, 2014 om 20:47
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 27 aug 2014, 16:46][quote=gerboe schreef op woensdag 27 aug 2014, 16:33]@czar: ik las het goed hoor en schreef ik ook helemaal wat u stelt. Vraagsteller komt 13 euro uit boven de belastingvrije norm ...
... en moet daarom 850 euro extra aan belasting betalen, niet 13 euro.
Had Delta Lloyd TS beter 13 euro minder kunnen uitbetalen, dat had TS dan 837 euro gescheeld aan belasting.

Exact dat bedoel ik! Vraagsteller gaat ervan uit dat Delta Lloyd die 13 euro er dan zelf wel even afhaalt. Maar Delta Lloyd betaalt slecht wat men moet uitkeren. Vraagsteller had ook de eerste offerte kunnen accepteren en daarmee het hele gedoe kunnen voorkomen.

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 20:59
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 27 aug 2014, 20:47]Exact dat bedoel ik! Vraagsteller gaat ervan uit dat Delta Lloyd die 13 euro er dan zelf wel even afhaalt

Nah, ik geloof er zo wie zo niet veel van.
Laat TS eerst maar die rekenhulp invullen en dan horen we wel verder.

ma
door maarten heest - Aug 27, 2014 om 21:08
463 Antwoorden / 0 Vragen

Als Delta Lloyd zo vriendelijk zou zijn alsnog de eerste offerte uit de tas te halen dan zou schappelijk zijn. Kort el een paar honderd euro maar dan heb je ook wat ;)

ro
door robert17 - Aug 28, 2014 om 19:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 27 aug 2014, 20:47][quote=czar schreef op woensdag 27 aug 2014, 16:46][quote=gerboe schreef op woensdag 27 aug 2014, 16:33]@czar: ik las het goed hoor en schreef ik ook helemaal wat u stelt. Vraagsteller komt 13 euro uit boven de belastingvrije norm ...
... en moet daarom 850 euro extra aan belasting betalen, niet 13 euro.
Had Delta Lloyd TS beter 13 euro minder kunnen uitbetalen, dat had TS dan 837 euro gescheeld aan belasting.

Exact dat bedoel ik! Vraagsteller gaat ervan uit dat Delta Lloyd die 13 euro er dan zelf wel even afhaalt. Maar Delta Lloyd betaalt slecht wat men moet uitkeren. Vraagsteller had ook de eerste offerte kunnen accepteren en daarmee het hele gedoe kunnen voorkomen.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2014 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft niet te quoten maar kunt uw reactie in het grijze vak tikken.