an
door anikel Oct 12, 2011 om 17:54
Voeding & gezondheid

Genep met uggs

Hallo
Mijn dochter heeft op 29 September 2011 Uggs besteld via internet (http://www.uggwinkel.com) ,we hebben ze nog steeds niet binnen (betaald via visa)
Nu blijkt dat ze nep heeft gekocht via China (wisten wij niet )
Visa bedrag terug gevraagd )is in behandeling)
Kregen gisteren een brief van de douane dat het neb is en is in beslag genomen.
Nu blijkt dit ook een nep brief te zijn,ik heb het telefoon nummer gebeld maar is altijd in gesprek ,dan maar via een 0800 nummer
De meneer vroeg om een nummer staat niet op de brief en kan verder mij niet helpen
Kunnen jullie mij helpen hoe het nu verder moet
Heb alles bewaard

Groetjes Sophia

5589 11 Rapporteer

nosource
door nosource - Oct 12, 2011 om 18:29
81 Antwoorden / 0 Vragen

Als het geld terugkomt van de Visa lijkt het mij dat je geluk hebt gehad.
Volgende keer een webshop uitzoeken die is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.

En daarnaast, als je prijzen ziet staan op de website van gemiddels 50% goedkoper dan de gebruikelijke prijs zou je er toch wel een (alarm)belletje moeten gaan rinkelen.

"if it looks too good to be true it probably is"

haarp
door haarp - Oct 12, 2011 om 19:10
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb deze webwinkel bekeken en vind de opmerking van nosource "if it looks too good to be true it probably is" hier wel op zijn plaats.

Ik zou dit grondig met Visa door communiceren daar jij waarschijnlijk zeker niet de enige bent.
Een nepbrief v/d douane riekt naar serieuze fraude, misschien wel een topje v/d ijsberg .......

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2011 om 19:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad een slimme fraude door ook nepbrieven van de douane te versturen, waarschijnlijk in de hoop dat de klant z'n verlies neemt. Het adres staat geregistreerd in China en als je site wat beter bekijkt zie je ook wel dat er het e.e.a. mis is.
Bijvoorbeeld deze tekst:[quote]Verzending:
Wij bieden klanten een snelle en gelukkig winkelen. Alle goederen worden voor gratis verzending naar alle uithoeken van de wereld. Welkom op www.uggwinkel.com.
Zoals gebruikelijk, zal uw bestelling worden verzonden binnen 1-3 werkdagen na ontvangst van uw betaling en bevestig uw verzendadres. Alle pakket moeten worden ondertekend up.after de betaling is ontvangen, wordt tracking-nummer worden verstrekt via e-mail. Dan kunt u bijhouden van uw bestelling op het DHL / UPS / EMS website.Vol met krom Nederlands.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 12, 2011 om 19:23
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is de meest neppe site die ik ooit gezien heb.
Totaal geen contact info, de stijlfouten zijn niet te tellen, geen algemene voorwaarden, nergens bij aangesloten, en meer dan 50% korting.

Of je je geld terugkrijgt via Visa, ik denk het niet.

Misschien moet je hiermee maar eens langs het politiebureau.

abarth
door abarth - Oct 12, 2011 om 19:49
845 Antwoorden / 19 Vragen

De kans is inderdaad nihil dat de douane u een brief stuurt.
Zij zullen dit naar de aangever sturen.
Dit is in uw geval dan de post of pakketdienst.
De douane heeft inderdaad altijd een dossiernummer in haar brief staan.
Ik zou in ieder geval contact opnemen met de douane en de brief aan hen sturen.
Als de naam van de douane wordt misbruikt zullen zij deze winkel zeker aanpakken.

U kunt in contact komen met de douane via 0800-0143 of hier:

Douane

Kunt u de brief inscannen en posten via een linkje (adresgegevens onherkenbaar maken uiteraard)

gumo
door gumo - Oct 14, 2011 om 14:00
39 Antwoorden / 28 Vragen

De kans om via Internet genept te worden met UGGS is heel groot. Er is meer nep in omloop dan echt en het is dan ook zaak om heel goed op te passen. Waar u ze heeft gekocht zouden inderdaad veel belletjes moeten gaan rinkelen: slecht engels, wazige website, veel te goedkope UGGS, etc... Ikzelf heb gelukkig, na veel research en reviews van anderen, een goede site gevonden: http://www.winkelindeusa.nl/ Echte UGGS voor een paar tientjes minder dan in de winkel hier in NL (douanerechten e.d. meegerekend). de eigenaresse is een in de USA woonachtige dame naar ik meen, en ze beantwoordt al je vragen! Succes met alles!

vulcanic
door vulcanic - Oct 14, 2011 om 14:33
14 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het mogelijk zijn een scan van de brief online te zetten? Misschien dat er meer van dit soort brieven in de omloop zijn en dat het mogelijk is om op die manier meer informatie te krijgen.

Verder is het aantal sites uit China dat zegt originele spullen te verkopen zeer groot, het is altijd goed om de volledige site (contact informatie, hulp pagina etc.) te bekijken of op een andere manier wat meer informatie te winnen voordat u tot de koop over gaat.

Nog wat informatie over de website:
Geregistreerd door HICHINA ZHICHENG TECHNOLOGY LTD op 27 augustus.
Dit is helaas niet de eigenaar maar het bedrijf wat dit domein geregistreerd heeft voor de eigenaar. Het bedrijf komt wel veelvoudig bij de registratie voor andere scamsites.

os
door osking - Oct 14, 2011 om 20:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij het beste om aangifte te doen bij de politie met de nepbrief van de douane en uiteraard alle gegevens die u van deze oplichters heeft (naam, iban, bic etc.). Bij nader onderzoek heeft het bedrijf, zoals Vulcanic al schreef, vele nepsites zoals bijvoorbeeld http://www.globalshoes.net

Kijk op de volgende site waar HICHINA ZHICHENG TECHNOLOGY op voorkomt, hier kunt u de nepsites vinden: http://fakecoachwebsites.com

Neem bovenstaande mee bij uw aangifte. Wellicht kan de politie die sites blokkeren om meer leed te voorkomen!

haarp
door haarp - Oct 14, 2011 om 20:53
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb de Chinese provider en tevens de URL v/d webwinkel gisteren al doorgegeven aan Internet Fraud deze nemen dit soort zaken heel hoog op.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 17, 2011 om 20:22
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Precies dezelfde vraag, met het douaneverhaal exact hetzelfde, is al behandeld door RADAR op 24 september 2008 en door VARA KASSA op 18 november 2010.
Gewoon even googleloeren : uggs inbeslaggenomen door douane.
Kortom : die Uggsboys lichten al jaren de mensen op.
Dit verhaal is al jaren bij de Douane bekend, en die doen er geen bal aan !
En internetfraude ook niet.

haarp
door haarp - Oct 17, 2011 om 21:11
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 17 okt 2011, 20:22]Precies dezelfde vraag, met het douaneverhaal exact hetzelfde, is al behandeld door RADAR op 24 september 2008 en door VARA KASSA op 18 november 2010.
Gewoon even googleloeren : uggs inbeslaggenomen door douane.
Kortom : die Uggsboys lichten al jaren de mensen op.
Dit verhaal is al jaren bij de Douane bekend, en die doen er geen bal aan !
En internetfraude ook niet.

Er moet toch ergens een dossier nummer van zijn ..... !!??