brigitte79
door brigitte79 Apr 27, 2010 om 12:13
Auto & vervoer

Geschil met Mazda dealer

Ik heb een geschil/klacht met mijn Mazda Dealer, tot voor kort is mijn auto voor onderhoud naar de dealer geweest ivm het brandden van een DPF lamp, daar bleek een roetfilter het probleem te zijn en vervangen te moeten worden, aangeboden is om de filter te reinigen met de mededeling dat de problemen weg zouden zijn en niet meer zouden terugkeren, maar het volgende probleem diende zich aan, er bleek een sensor stuk, door het onzorgvuldig handelen van de monteur, dit heeft hijzelf gezegd, maar ontkende dit gebeuren, 2 weken later hetzelfde euvel, weer opnieuw brandde het DPF lampje, een sensor stuk, weer een hoop geld kwijt, uiteindelijk is de sensor afgelopen vrijdag vervangen en gisteren opgehaald, maar staat sinds vandaag weer bij de dealer met hetzelfde probleem, communicatie is nauwelijks mogelijk, zijn niet meelevend en kijken niet verder wat het probleem precies is, geduld is aardig op bij mij, instanties die ik gebeld heb en uitleg heb gegeven over het probleem van het branden vsn het DPF lampje, zij zeggen allemaal dat het niet aan de sensoren ligt, maar misschien aan de motor, deze heeft nml 200.000 km op de teller staan.
Wat kunnen jullie mij aan advies geven en wat zijn mijn rechten hierin, moet ik akkoord gaan met weer een betaling terwijl ik garantie heb op de sensor en misschien niet daar mee te maken heeft.
Wie hebben er suggesties, tips en adviezen.

Groeten, een wanhopige dame.

4445 8 Rapporteer

brigitte79
door brigitte79 - Apr 28, 2010 om 07:37
6 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo,

Ik ben niet zo technisch, maar wat mij verteld is dat het een sensor is die te maken heeft met de temperatuurregeling van de roetfilter en de daarbijbehorende onderdelen die verder te maken heeft met het roetfilter, maar het vreemde is dat na het repareren hiervan het DPF lampje weer is gaan branden, dus ik twijfel net als zoveel andere experts die ik heb gesproken of het probleem niet ergens anders ligt.
Ik rijd al veel lang stukken op de snelweg, het regenereren doet zijn werk wel, hij is ook al handmatig een aantal keren geregeneerd.

Ik zie je reactie graag tegemoed.

Vriendelijke groet,
Brigitte

grindweg
door grindweg - Apr 28, 2010 om 07:40
2308 Antwoorden / 28 Vragen

welke sensor. de lbs ? volgens mij moet er een fout code uitkomen.. soms wil een stuk stevig rijden echt wel helpen. dit om het regeneratie proces op te starten. dan gaat hij even rot lopen bij bv 120 km pu maar dan even door trappen. laat even weten

1paul
door 1paul - Apr 28, 2010 om 13:50
3146 Antwoorden / 0 Vragen

Op een reparatie hoort garantie te zitten dit is vrij normaal, als u er met de garage niet uitkomt zou ik als ik u was deze klacht bij de mazda importeur neerleggen zij zijn niet blij met dit soort dealers.
Vertel er gelijk bij hoe u behandelt bent en vraag hen om een garage waar ze dit probleem kosteloos voor u op kunnen lossen, of vraag hen te bemiddelen met uw huidige dealer.
Eis kosteloos herstel.

grindweg
door grindweg - Apr 28, 2010 om 18:02
2308 Antwoorden / 28 Vragen

bij bovag bedrijven 3 maanden garantie op de reparatie. schakel anders de bovag geschillen commisie in.

cr
door crazyone - Apr 29, 2010 om 00:09
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar hier , is de verdeler voor Europa (is 2km van men deur !!)
En leg uit wat er gaande is, ze lachen er hier niet mee met zo een handelswijze !!!!Mazda

te
door terpstra - May 2, 2010 om 01:34
174 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begrijp iets niet. Dat zal wel liggen aan het feit, dat ik geen basis school opleiding heb genoten. De Grindweg weet van de hoed en de rand.
Kortom een vakman, die zijn kennis durft uit te dragen om
daarmee anderen te helpen.
Ik zie geen enkele groene duim. Conclusie. De lezers begrijpen niet wat Grindweg schrijft. Wel doet G. dat op een helder en duidelijke wijze.Lees!!!.Groet H.

grindweg
door grindweg - May 2, 2010 om 08:40
2308 Antwoorden / 28 Vragen

geachte brigitte 79. de mazda dealer leest de fout uit en ziet het resultaat als fout maar niet kijkend naar de oorzaak van de fout. vraag eens bij de dealer naar de fout code aub dan kan ik u makkelijker helpen en die 2 ton aan km is opzich niet de oorzaak. dfp betekend diesel partical filter. dat is altijd een gevolg en nooit de oorzaak. als hij niet regenereet oid dan is dat de oorzaa bv

grindweg
door grindweg - May 2, 2010 om 08:45
2308 Antwoorden / 28 Vragen

enkele oorzaken men rijd teweinig boven de 2500 toerren , verstuiver defect is te meten ook via de retour als het filter inmiddels verzadigd is heeft u al een probleem natuurlijk maar normaal gebeurt dat nooit.,nieuwe soft wear voor tcm etc