an
door anna84 Oct 8, 2014 om 11:26
Huishouden & energie

Geschil met winkelier, tips welkom!

Hallo allemaal,

Ik zou hier graag mijn vraag kwijt willen en zou graag tips ontvangen.
Een korte tijd geleden heb ik bij een groothandel waterdichte paardendekens besteld, voor een flink bedrag, de dekens waren van een nieuwe collectie en net uit op de markt, ook van een gerenommeerd merk.
De dekens keurig ontvangen en betaald, maar na de eerste dag haalde ik al een paard op stal met een heel klein gaatje achterin de deken, op mij de indruk dat dit een klein foutje was in de deken contact opgenomen met de groothandel en de maker/ leverancier van de dekens, ik kreeg van de groothandel te horen dat ze nog nooit klachten hadden over deze dekens, nee logisch want ze waren nog maar net uit op de markt en ik moest maar een foto mailen.Maarja ik zit zonder een deken nu voor dat paard aangezien deze al defect was.
De volgende dag tref ik de 2e deken aan en het had een beetje geregend die dag waar de dekens volgens de beschrijving tegen kunnen(waterdicht) en helaas de deken was nat aan de binnenkant en het paard hellemaal koud van de deken die niet waterdicht bleek te zijn, direct de telefoon gepakt en aangegeven dat dit de 2e deken in 2 dagen tijd is en dat ik er klaar mee ben, de mevrouw zei dat ze het maar raar vond en of het geen zweet was van het paard zelf, nou de regendruppels waren duidelijk te zien en ze gaf ook aan dat ze nooit klachten kregen en ik maar weer een foto moest mailen...Op dat moment kreeg ik ook te horen dat de 1e deken niet onder de garantie valt want het paard zal de deken zelf wel kapot hebben gemaakt...Bijzonder want het scheurtje zit op een plaats waar het dier niet bij kan komen...Weer een foto gemaild en ook direct aangegeven dat ik niet akkoord ga met hun manier van service verlenen en dat ik met spoed wil horen wat het verdere verloop is, ook heb ik aangegeven dat ik het vertrouwen in dit merk en type deken kwijt ben en dat ik ze alle 4 terug wil sturen en ik een vervangend product of mijn geld terug wil.Tot op heden geen reactie meer ontvangen, telefonisch contact helpt niet en ik wil nu graag weten wat mijn rechten zijn, ik heb enorm veel geld betaald voor een nieuw product wat blijkbaar waardeloos is, de leverancier zegt los het maar op met de groothandel waardoor ik dus niks verder kom.Iemand tips?

3614 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2014 om 11:33
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Een korte tijd geleden heb ik bij een groothandel

Bij de groothandel besteld, betekent dat u handelaar/verkoper bent. Deze rubriek is voor consumenten, dus verwacht niet te veel reacties.

an
door anna84 - Oct 8, 2014 om 11:35
7 Antwoorden / 2 Vragen

Nee zij zijn een groothandel/online webwinkel, dus zowel voor consumenten als wederverkoper, ik ben een gewone consument voor alle duidelijkheid.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2014 om 11:48
11520 Antwoorden / 51 Vragen

In dat geval zou ik er niet veel woorden over vuilmaken, ontbind de verkoop. Als dit een normale consumenten winkel is moeten zij het afhandelen.

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2014 om 11:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als deze dekens sowieso niet voldoen aan wat men er van mag verwachten op basis van de overeenkomst en dat lijkt erop, als ik uw verhaal lees, dan heeft u recht op geld terug. Een vervanger is nl eenzelfde deken en als ze allemaal waterdoorlatend zijn, dan heeft u niets aan een vervanger. Eventueel zou u nog een andere vervanger kunnen accepteren, als u dat wilt, maar het lijkt erop dat men daar niet toe bereid is. In zo'n geval komt het op ontbinding van de overeenkomst aan, waarbij de leverancier zijn dekens terugkrijgt en u uw geld. Terugsturen van dekens is niet voor uw rekening overigens.

U zou nog een keer de deken zelf kunnen besprenkelen met water (boots regen na) om te zien of die deken waterdicht is of niet. Mocht dit niet het geval zijn, dan is het wel duidelijk.

Alleen gaat u duidelijk niets lukken. Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kunt u die inschakelen. Heeft u die niet dan is er nog wel juridische hulp tegen een redelijke prijs te vinden. Geeft u dat maar aan als u daar advies in zoekt, dan heb ik wel een idee.

Eventueel zou u ook nog het merknaam van de dekens kunnen noemen en de leverancier. Of de leverancier erop wijzen dat u op het forum van Kassa uw probleem hebt neergezet. Misschien wil die hier wel publiekelijk reageren op uw klacht.
Vaak geeft dat wel een zetje in de goede richting.

an
door anna84 - Oct 8, 2014 om 12:03
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank tot zover, het is inderdaad een grote webwinkel, omdat ik hen vandaag nog de kans geef om reactie te doen heb ik de naam van de winkel en de maker van de dekens nu nog achterwege gelaten, helaas is de rekening van het weekend net overgemaakt, als wij dit hadden geweten voor de tijd dan hadden wij de betaling niet gedaan.Nu staan we voor ons gevoel te kijken aan de zijlijn en voelen wij ons afgescheept, ze zeggen overigens ook dat het gaatje in de deken van buitenaf is ontstaan, dus ik vraag me af wat ze daar nou eigenlijk mee willen zeggen, dat de dekens inderdaad zomaar kapot gaan?daarnaast wil ik de 2 dekens die nu nog goed zijn ook terugsturen, ik ben bang dat daar in korte tijd ook defecten aan te pas komen en dan stuur ik ze liever nu in 1 keer terug dan dat ik straks weer van voren af aan moet beginnenMocht ik vanmiddag nog niks horen dan zal ik ze bericht doen dat er enkele dagen tijd word gegeven om betaling te doen aan ons waarop ik de dekens retour zal sturen, gebeurd dit niet dat ik dan verdere stappen zal ondernemen.Ik blijf me erover verbazen hoe zo'n groot bedrijf dit soort klachten en klantcontact afwimpelt.Ik ontvang nog graag meer tips en zal hier up to date houden over de gang van zaken.

alfatrion
door alfatrion - Oct 8, 2014 om 12:06
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Kort gelden bij een groothandel besteld en de leverancier wijst naar de groothandel? Wie nu de verkoper: de groothandel of de leverancier?

Uw klachten sluiten het best aan bij de wettelijke garantie. Ik zou persoonlijk de voorkeur geven om hier een beroep op te doen. Er geldt dan een wettelijk bewijsvermoeden indien binnen zes maanden duidelijk wordt dat het product niet aan de gerechtvaardigde verwachtingen voldoet. Dat is het geval dus moet de verkoper daadwerkelijk tegenbewijs leveren. De garantie kan niet afgewezen worden door te wijzen op een mogelijkheid.

Bij de wettelijke garantie moet u in eerste instantie kiezen uit kosteloos herstel of vervanging. Er kan een productie fout zitten in een serie. Als herstel of vervanging geen resultaat bied of dit niet binnen een redelijke termijn wordt gedaan dan kunt u de koop ontbinden.

an
door anna84 - Oct 8, 2014 om 12:09
7 Antwoorden / 2 Vragen

Excuses ik begrijp dat mijn verhaal zo niet erg duidelijk is, de dekens heb ik gekocht via de webwinkel(groothandel zoals ik benoem in mijn verhaal), de leverancier is de maker van de dekens, dus de ontwerper van de dekens, aangezien ik er niet uitkom met de winkel zelf heb ik rechtstreeks contact opgenomen met de maker van de dekens om te kijken wat die voor mij wil betekenen aangezien dit ook geen goede reclame is voor hun collectie, deze leverancier verwijst mij terug naar de webwinkel.Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, mijn excuses.

mahadma
door mahadma - Oct 8, 2014 om 12:13
11520 Antwoorden / 51 Vragen

U hebt alleen met uw verkoper te maken.

zoekster
door zoekster - Oct 8, 2014 om 12:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=anna84 schreef op woensdag 8 okt 2014, 12:09]Excuses ik begrijp dat mijn verhaal zo niet erg duidelijk is, de dekens heb ik gekocht via de webwinkel(groothandel zoals ik benoem in mijn verhaal), de leverancier is de maker van de dekens, dus de ontwerper van de dekens, aangezien ik er niet uitkom met de winkel zelf heb ik rechtstreeks contact opgenomen met de maker van de dekens om te kijken wat die voor mij wil betekenen aangezien dit ook geen goede reclame is voor hun collectie, deze leverancier verwijst mij terug naar de webwinkel.Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, mijn excuses.
Ik dacht dat u met leverancier de webwinkel bedoelde. U heeft moet bij de webwinkel zijn. De verkoper dus. Daar heeft u de koopovereenkomst mee en daar moet u het geld van terugkrijgen, als vervanging van eenzelfde goede deken niet tot de mogelijkheden behoort, heeft u recht op geld terug.
U mag natuurlijk wel akkoord gaan met een andere deken, waar u goede ervaringen mee heeft, maar dat is aan u. Als u het gehad heeft met deze webwinkel, dan kunt u de overeenkomst ontbinden, mits u natuurlijk gelijk heeft.

De bewijslast ligt bij de verkoper, die moet bewijzen dat de dekens wel goed zijn en dat de mankementen aan uw gebruik zouden liggen en niet aan het product zelf. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om zelf te controleren of die dekens echt niet waterdicht zijn en of de kwaliteit echt zo bedroevend is, dat er supersnel scheurtjes in ontstaan.

an
door anna84 - Oct 10, 2014 om 17:20
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hierbij een update: aangezien ik gister nog steeds geen enkele reactie ontving heb ik een keurige brief opgesteld richting Agradi waarin ik mijn verhaal nogmaals doe en mijn verhaal duidelijk uitleg.
Ook geef ik aan dat ik er klaar mee ben en een oplossing wil, ik wil of een alternatief product of mijn geld terug en zeg ook over te willen gaan op ontbinding van de koopovereenkomst.
Het antwoord kwam vanmorgen notabene van de directeur zelf en ik ben geschrokken van zijn taalgebruik, ik citeer: MIJN gedrag was ongepast en niet acceptabel en geven duidelijk een onredelijke houding tegenover Agradi.
Daarnaast gaan ze niks terugbetalen en wijzen ze me op een boel regels etc etc.
Ik moest nu de dekens maar gaan opsturen maar de directeur geeft direct erbij aan dat ze nooit klachten ontvangen en als ik de dekens opstuur en ze worden weer beoordeeld als klacht afgedaan dat ik dan voor de kosten opdraai....
Door het meerdere malen felle contact van de directeur voel ik mij nog totaal niet onbegrepen en er word geen excuses gedaan voor hun houding, enkel ik word aangewezen op mijn houding.
Ik geef aan uit een ondernemersgezin te komen waar klantvriendelijkheid voorop staat, ik krijg als reactie daarop dat het moeilijk te geloven is dat ik uit een ondernemersgezin kom en ik vind de directeur enorm persoonlijk.
Ik geef op een gegeven moment voor de 3e keer aan dat ik een alternatief wil voor het opsturen van de dekens aangezien ik dan zonder zit en er toch foto's gemaakt zijn?
De directeur geeft aan geen interesse te hebben voor het feit dat ze slecht bekend staan op social media en wat Kassa en Consumentenbond zeggen en adviseren maakt al hellemaal geen indruk(ik citeer het zoals gezegd)
Op een gegeven moment gaat het gesprek nergens meer over en schuift Agradi de schuld bij mij op want ik wil immers de dekens niet opsturen dus het is ons probleem, een verdere juridische zaak en reacties zien zij met veel vertrouwen tegemoet.Ik reageer daarop met de 4e keer de vraag wat het tijdelijk alternatief voor mij is bij opsturen van de dekens aangezien ik niet zonder kan, op die mail ontvang ik reactie van de directeur dat hij geen verder contact wenst en niet meer ingaat op mijn vragen, of ik stuur de dekens op en anders maar niet.
Het spijt me maar ben ik nou gek of is dit gewoon niet normaal?Ik heb nu weer contact opgenomen met de maker van de dekens en heb daar ook de foto's heengestuurd en hoop dat zij mij wel verder willen helpen maar zo niet hebben jullie dan nog tips?Zonder pardon heeft hij tevens onze accounts verwijderd uit het klantenbestand...

an
door anna84 - Oct 10, 2014 om 17:27
7 Antwoorden / 2 Vragen

Onbegrepen moet natuurlijk niet begrepen zijn ;-)

alfatrion
door alfatrion - Oct 10, 2014 om 17:33
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het lezen wordt een stuk aangenamer als u de alinea's van elkaar scheid door middel van een witregel.

zoekster
door zoekster - Oct 10, 2014 om 18:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Anna, je komt er met die man niet uit. Dat is wel duidelijk.

Ik vraag me overigens waarom je geen gebruik hebt gemaakt van de 14 dagen bedenktijd, aangezien dit om koop op afstand gaat. Die 2 dekens die je nog niet hebt gebruikt had je zo kunnen terugsturen.

an
door anna84 - Oct 10, 2014 om 18:28
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb alle 4 dekens in gebruik genomen tegelijkertijd, 4 paarden, 4 dekens waarvan 2 dus binnen 2 dagen defect dus ik had jammer genoeg geen ongebruikte dekens want ja, 1 dag op of alleen al gepast is ook al in gebruik genomen...

Baal enorm want je staat als consument mooi toe te kijken hoe dit allemaal gebeurd, daarnaast geschrokken van de reacties van de directeur van zo'n groot bedrijf...

zoekster
door zoekster - Oct 10, 2014 om 18:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb eens even bij de paardendekens gekeken. Ik zie daar wel waterdichtheid, maar die hebben verschillende waardes. Als je bijv. een waterdichtheid van 2000wr/wp hebt, is het niet de top van waterdichtheid. Paardendekens gaan tot 5000 wr/wp. (heb ik allemaal gegoogeld).
Dus als het dan echt met bakken uit de hemel komt, dan kan je paard toch nog nat worden. Ik weet niet wat de waarde was van jou paardendeken?

Als je het gevoel hebt dat je in je recht staat, dan kun je bemiddeling vragen van thuiswinkel waarborg. En uiteindelijk de klacht bij de geschillencommissie voorleggen. Ik weet niet om hoeveel geld het gaat.

klik HIER

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2014 om 22:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welke deken is het KLIK

Goed dat je even de naam van de shop heb genoemd. Bij Agradi bestel ik ook regelmatig artikelen. Nu ik lees hoe onbeschoft ze op een klacht reageren, hou ik het voortaan maar op Zooplus.

an
door anna84 - Nov 5, 2014 om 19:28
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Nog even een laatste update naar aanleiding van mijn klacht.
De dekens heb ik opgestuurd naar de maker: Harry's Horse, op eigen kosten, zij hebben de dekens getest en ik heb van hen 5 nieuwe betere en duurdere dekens terug gekregen, keurig opgelost door hun.
Agradi zal van mij nog wel een stevig bericht ontvangen want ik lees op hun review site meerdere dezelfde klachten.
Wat mij ook opviel was dat een vriendin van mij gereageerd had op de tijdlijn van Agradi dat zij klant af wou worden door wat er met mijn klacht gebeurd was, deze slechte reviews worden na korte tijd online gestaan te hebben direct verwijderd....Voor mij zegt dat dan al meer dan genoeg.
Maar voor ons is dit gelukkig opgelost op een nette vriendelijke manier, bedankt voor alle tips en reacties die ik heb mogen ontvangen!