co
door coco1954 Apr 23, 2015 om 12:04
Computers & telefonie

Geschil verzekeraar

ik heb een schade veroorzaakt bij de smartphone van mijn schoonzoon. Nu gelooft mijn verzekering me niet, nog nooit ergens gebruikt van gemaakt wat dat betreft, en beschuldigen ze me van fraude. Ik kan het tegendeel helaas niet bewijzen.
Groetjes
Marianne Duykers

1564 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 23, 2015 om 12:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zo, dat is nogal was, een beschuldiging van fraude. Dat moet de verzekeraar wel kunnen bewijzen. Wat is de naam van de verzekering?

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2015 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo coco1954,

..... Ik kan het tegendeel helaas niet bewijzen......
Maar wat voor argumenten voert de verzekeringsmaatschappij (welke?) dan aan waaruit ze concluderen dat je fraude pleegt?

Er wordt helaas veel misbruik gemaakt binnen familie in dit soort zaken, dus dat ze wat wantrouwig zijn bij dit soort schademeldingen is wel begrijpelijk.

Je kunt een klachtenprocedure starten; klik hier

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Apr 23, 2015 om 12:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

was=wat

hutch
door hutch - Apr 23, 2015 om 13:39
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Marianne,

verweg de meeste verzekeringsmaatschappijen staan er om bekend dat zij een demotiverende opstelling aannemen.

In gewoon Nederlands: zij wijzen de meeste claims gewoon af, om reden dat zij hopen dat de klant daar genoegen mee neemt en niet verder 'zeurt'.

In uw geval blijven (!!) aandringen dat dit (wat zij beweren) absoluut niet zo is en aangeven dat u een formele klacht in gaat dienen als zij hun standpunt blijven handhaven.

Mochten zij inderdaad volharden in hun standpunt, dan een klacht indienen.
Zij moeten die klacht wel serieus nemen en een formeel antwoord geven.

Daarna, als zij bij hun standpunt blijven, kunt u een klacht indienen (zoals boven aangegeven) bij .

Succes.....

co
door coco1954 - Apr 23, 2015 om 13:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 23 apr 2015, 13:39]Dag Marianne,

verweg de meeste verzekeringsmaatschappijen staan er om bekend dat zij een demotiverende opstelling aannemen.

In gewoon Nederlands: zij wijzen de meeste claims gewoon af, om reden dat zij hopen dat de klant daar genoegen mee neemt en niet verder 'zeurt'.

In uw geval blijven (!!) aandringen dat dit (wat zij beweren) absoluut niet zo is en aangeven dat u een formele klacht in gaat dienen als zij hun standpunt blijven handhaven.

Mochten zij inderdaad volharden in hun standpunt, dan een klacht indienen.
Zij moeten die klacht wel serieus nemen en een formeel antwoord geven.

Daarna, als zij bij hun standpunt blijven, kunt u een klacht indienen (zoals boven aangegeven) bij .

Succes.....

emcede
door emcede - Apr 23, 2015 om 13:48
960 Antwoorden / 4 Vragen

Een verzekeraar beschuldigt je niet zomaar van fraude. Ze zullen je ook uitgelegd hebben waarom ze dat denken en welke bewijzen ze daarvoor hebben.

Laat daar eens wat meer over weten.

co
door coco1954 - Apr 23, 2015 om 13:50
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 23 apr 2015, 12:11]Zo, dat is nogal was, een beschuldiging van fraude. Dat moet de verzekeraar wel kunnen bewijzen. Wat is de naam van de verzekering?

co
door coco1954 - Apr 23, 2015 om 14:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Met de verzekeraar zijn er dingen verkeerd gegaan die maar verkeerd kunnen gaan. Helaas hebben wij ook fouten gemaakt met het invullen van de schade papieren, helaas dom en kaas van gegeten. Nu heb ik de claim maar ingetrokken. ik kon die dramverhalen van de verzekeraar niet meer aanhoren..... ik moest maar zeggen dat ik lieg....etc etc....en dat doe ik niet, omdat dat niet zo is en geen dingen ga zeggen om hun te plezieren.

Maar ze blijven me beschuldigingen.
Rechtsbijstand heb ik ingeschakeld.

Tussen de schadeclaim en de nieuwe reacties van hun zitten 4-5 maanden tussen.
Ik begrijp er niets van want bewijzen hebben ze me nog niet geleverd.
Die hebben ze ook niet, maar door de fouten van ons wordt dat tegen ons gebruikt, wel logisch maar zuur
Groetjes
Marianne

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2015 om 14:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@coco1954,

.....Maar ze blijven me beschuldigingen.
Rechtsbijstand heb ik ingeschakeld.
.....

Misschien levert dat dan nog wat op.

Suc6

di
door digioma - Apr 23, 2015 om 14:39
646 Antwoorden / 29 Vragen

Heel vervelend, maar welke fouten heb je (mogelijk) gemaakt bij het invullen?
Zelf had ik iets dergelijks - ongeveer 2 jaar geleden - maar dat is door mijn verzekeraar prima opgelost.
Was bij onze dochter/kleindochters op bezoek. Oudste kleindochter (toen 22 jaar) had haar vrij nieuwe laptop dicht in de hoek van de bank gelegd. Bij het naar de bank lopen struikelde ik over hun hondje en ik trachtte mezelf overeind te houden maar kwam met m'n hand op de gesloten laptop terecht. Helaas; door de plaatselijke druk is het beeldscherm gebarsten.
Kleindochter heeft mij schriftelijk aansprakelijk gesteld bij mijn verzekeraar en ook de aankoopbon van de laptop meegestuurd., terwijl ik zelf ook direct telefonisch en schriftelijk dit ongeval heb gemeld plus de toedracht ervan.
Laptop is bijna volledig vergoed door m'n verzekeraar. Verzekeraars zijn niet zo negatief als wel wordt beweerd.
Succes met de afwikkeling van deze zaak.

ro
door ron530 - Apr 23, 2015 om 15:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Is er schade aan je inboedel ontstaan doordat een ander persoon (een zogenaamde derde) deze heeft veroorzaakt? Zorg ervoor dat je dit vermeld op het schadeaangifteformulier. Wanneer er getuigen zijn, vermeld deze dan ook. De verzekeraar zal de schade en het eventuele eigen risico dan verhalen op deze derde.".

Wel de juiste weg bewandelen want de schade die u aan de smartfone heeft veroorzaakt valt in eerste instantie onder de inboedeldekking van uw schoonzoon. Een brief met een aansprakelijkstelling in elkaar knutselen kan bijna iedereen wel maar dat wil nog niet zeggen dat de schade ook vergoedt wordt. Sterker nog bij de verzekeraar gaan twijfels reizen omtrent de schade.

co
door coco1954 - Apr 23, 2015 om 18:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 23 apr 2015, 15:50]"Is er schade aan je inboedel ontstaan doordat een ander persoon (een zogenaamde derde) deze heeft veroorzaakt? Zorg ervoor dat je dit vermeld op het schadeaangifteformulier. Wanneer er getuigen zijn, vermeld deze dan ook. De verzekeraar zal de schade en het eventuele eigen risico dan verhalen op deze derde.".

Wel de juiste weg bewandelen want de schade die u aan de smartfone heeft veroorzaakt valt in eerste instantie onder de inboedeldekking van uw schoonzoon. Een brief met een aansprakelijkstelling in elkaar knutselen kan bijna iedereen wel maar dat wil nog niet zeggen dat de schade ook vergoedt wordt. Sterker nog bij de verzekeraar gaan twijfels reizen omtrent de schade.

co
door coco1954 - Apr 23, 2015 om 18:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=coco1954 schreef op donderdag 23 apr 2015, 12:04]ik heb een schade veroorzaakt bij de smartphone van mijn schoonzoon. Nu gelooft mijn verzekering me niet, nog nooit ergens gebruikt van gemaakt wat dat betreft, en beschuldigen ze me van fraude. Ik kan het tegendeel helaas niet bewijzen.
Groetjes
Marianne Duykers

De smartphone was van mijn schoonzoon die bij ons op bezoek was, ik heb hem opgegeven bij de WA verkering van mij.
Wij hebben het tijdstip van het gebeuren verkeerd ingevuld en de reparateur heeft eerst gezegd dat er een glas water over heen was gevallen maar daarna gezegd dat ik hem ( zoals het was) in de gootsteen heb laten vallen. De telefoon was niet helemaal kapot, maar sommige functies vielen zomaar uit. Ik begrijp wel dat de verzekeraar dit een vreemd verhaal vindt en na al dat gedoe heb ik de claim ingetrokken maar ze blijven vervelend doen, willen de kosten van het onderzoek op mij verhalen maar een bewijs heb ik nooit gezien dat ik zgn, fraude pleeg, maar ze vinden het niet aannemelijk........dit is het vervelende eraan

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 24, 2015 om 13:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet je ook niet verzekeren bij Achmea ;-).