Geschil verzekeraar
ik heb een schade veroorzaakt bij de smartphone van mijn schoonzoon. Nu gelooft mijn verzekering me niet, nog nooit ergens gebruikt van gemaakt wat dat betreft, en beschuldigen ze me van fraude. Ik kan het tegendeel helaas niet bewijzen.
Groetjes
Marianne Duykers
Hallo coco1954,
..... Ik kan het tegendeel helaas niet bewijzen......
Maar wat voor argumenten voert de verzekeringsmaatschappij (welke?) dan aan waaruit ze concluderen dat je fraude pleegt?
Er wordt helaas veel misbruik gemaakt binnen familie in dit soort zaken, dus dat ze wat wantrouwig zijn bij dit soort schademeldingen is wel begrijpelijk.
Je kunt een klachtenprocedure starten; klik hier
Met vr.gr.
Dag Marianne,
verweg de meeste verzekeringsmaatschappijen staan er om bekend dat zij een demotiverende opstelling aannemen.
In gewoon Nederlands: zij wijzen de meeste claims gewoon af, om reden dat zij hopen dat de klant daar genoegen mee neemt en niet verder 'zeurt'.
In uw geval blijven (!!) aandringen dat dit (wat zij beweren) absoluut niet zo is en aangeven dat u een formele klacht in gaat dienen als zij hun standpunt blijven handhaven.
Mochten zij inderdaad volharden in hun standpunt, dan een klacht indienen.
Zij moeten die klacht wel serieus nemen en een formeel antwoord geven.
Daarna, als zij bij hun standpunt blijven, kunt u een klacht indienen (zoals boven aangegeven) bij .
Succes.....
[quote=hutch schreef op donderdag 23 apr 2015, 13:39]Dag Marianne,
verweg de meeste verzekeringsmaatschappijen staan er om bekend dat zij een demotiverende opstelling aannemen.
In gewoon Nederlands: zij wijzen de meeste claims gewoon af, om reden dat zij hopen dat de klant daar genoegen mee neemt en niet verder 'zeurt'.
In uw geval blijven (!!) aandringen dat dit (wat zij beweren) absoluut niet zo is en aangeven dat u een formele klacht in gaat dienen als zij hun standpunt blijven handhaven.
Mochten zij inderdaad volharden in hun standpunt, dan een klacht indienen.
Zij moeten die klacht wel serieus nemen en een formeel antwoord geven.
Daarna, als zij bij hun standpunt blijven, kunt u een klacht indienen (zoals boven aangegeven) bij .
Succes.....
Een verzekeraar beschuldigt je niet zomaar van fraude. Ze zullen je ook uitgelegd hebben waarom ze dat denken en welke bewijzen ze daarvoor hebben.
Laat daar eens wat meer over weten.
[quote=zoekster schreef op donderdag 23 apr 2015, 12:11]Zo, dat is nogal was, een beschuldiging van fraude. Dat moet de verzekeraar wel kunnen bewijzen. Wat is de naam van de verzekering?
Met de verzekeraar zijn er dingen verkeerd gegaan die maar verkeerd kunnen gaan. Helaas hebben wij ook fouten gemaakt met het invullen van de schade papieren, helaas dom en kaas van gegeten. Nu heb ik de claim maar ingetrokken. ik kon die dramverhalen van de verzekeraar niet meer aanhoren..... ik moest maar zeggen dat ik lieg....etc etc....en dat doe ik niet, omdat dat niet zo is en geen dingen ga zeggen om hun te plezieren.
Maar ze blijven me beschuldigingen.
Rechtsbijstand heb ik ingeschakeld.
Tussen de schadeclaim en de nieuwe reacties van hun zitten 4-5 maanden tussen.
Ik begrijp er niets van want bewijzen hebben ze me nog niet geleverd.
Die hebben ze ook niet, maar door de fouten van ons wordt dat tegen ons gebruikt, wel logisch maar zuur
Groetjes
Marianne
@coco1954,
.....Maar ze blijven me beschuldigingen.
Rechtsbijstand heb ik ingeschakeld......
Misschien levert dat dan nog wat op.
Suc6
Heel vervelend, maar welke fouten heb je (mogelijk) gemaakt bij het invullen?
Zelf had ik iets dergelijks - ongeveer 2 jaar geleden - maar dat is door mijn verzekeraar prima opgelost.
Was bij onze dochter/kleindochters op bezoek. Oudste kleindochter (toen 22 jaar) had haar vrij nieuwe laptop dicht in de hoek van de bank gelegd. Bij het naar de bank lopen struikelde ik over hun hondje en ik trachtte mezelf overeind te houden maar kwam met m'n hand op de gesloten laptop terecht. Helaas; door de plaatselijke druk is het beeldscherm gebarsten.
Kleindochter heeft mij schriftelijk aansprakelijk gesteld bij mijn verzekeraar en ook de aankoopbon van de laptop meegestuurd., terwijl ik zelf ook direct telefonisch en schriftelijk dit ongeval heb gemeld plus de toedracht ervan.
Laptop is bijna volledig vergoed door m'n verzekeraar. Verzekeraars zijn niet zo negatief als wel wordt beweerd.
Succes met de afwikkeling van deze zaak.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer