ke
door keesiepolman Dec 14, 2014 om 14:58
Computers & telefonie

Gestolen Telefoon

Afgelopen vrijdag nacht is mijn Telefoon ontvreemd.
Deze bevond zich in de tas van een goede vriendin. Kan zij beroep doen op haar WA verzekering?

M.v.g.

Kees

386 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2014 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk niet.

edrick3
door edrick3 - Dec 14, 2014 om 15:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo keesiepolman,

Geleende spullen

Als je een boormachine kapot gaat die je hebt geleend van de buurman, wil je die natuurlijk graag schadeloos stellen. Echter, schade aan spullen die je 'onder je hebt', is volgens de oorspronkelijke voorwaarden van de AVP uitgesloten. Inmiddels hebben alle verzekeraars echter een zogeheten opzichtclausule, waardoor bijvoorbeeld de boormachine van de buurman toch gedekt is. Aan de vergoeding zit wel een maximum van doorgaans €10.000 tot €25.000. Zelf keert maximaal €5000 uit.

Schade die ontstaat aan spullen die je hebt via huur, huurkoop, lease, erfpacht, pand- of vruchtgebruik en abonnementen (zoals de bibliotheek) is uitgesloten van dekking. Ook spullen die je beroepsmatig of onrechtmatig (diefstal) hebt, vallen buiten de dekking. Dat geldt ook voor motorrijtuigen, caravans, vouwwagens, motor- of zeilvaartuigen en luchtvaartuigen. Tot slot zijn geld, betaalpassen en creditcards uitgesloten.
(Bron:Consumentenbond)

Laat vriendin eens kijken in haar polisvoorwaarden wat er over de opzichtclausule staat.
Had ze de telefoon geleend?

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2014 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die opzicht clausule is eventueel alleen van toepassing als die vriendin het toestel stuk had gemaakt.

Die vriendin heeft niets onrechtmatigs gedaan, alleen is uit haar tas die telefoon gestolen.

Als hij uit uw tas gestolen zou zijn, is dat ook niet gedekt.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 14, 2014 om 16:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee dit is niet mogelijk.

crewmember
door crewmember - Dec 15, 2014 om 10:32
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Even heel wat anders: Check de find my phone functie van samsung. Vaak kan je toestel op afstand onklaar maken en je data ervanaf halen.

re
door respondent - Dec 15, 2014 om 11:05
73 Antwoorden / 8 Vragen

Heb je aangifte gedaan bij de politie?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 15, 2014 om 11:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ook wanneer je 'n verzekering had die diefstal dekt, had je geen centjes gekregen.