sa
door sanderbaco Apr 21, 2014 om 17:52
Geldzaken & recht

Getekend naam verkeerd gespeld ontbinden

Hallo,
ik heb zaterdag een keuken gekocht met de gedachte een hele goede deal gemaakt te hebben, ze boden namelijk 50% korting op alle kastjes en apparatuur. Achteraf toen ik thuis kwam ging ik deze apparaten google en merkte ik dat ze de adviesprijs gebruikte en hier 50% vanaf trokken. Wat dus alsnog duurder was als het apparaat bij een concurrent halen. Nu wou ik hier vanaf en ben ik de eerst volgende werkdag meteen weer langs gegaan om deze te ontbinden, hun gaven aan dat ik getekend had en hier dus aan vast zit. In de overeenkomst zag ik dat mijn achternaam niet goed gespeld was (meerdere spelfouten) nu vraag ik me af kan ik dit gebruiken om deze te ontbinden? ik voel me namelijk opgelicht omdat ik dacht een hele goede deal te maken maar hun opeens de advies prijs gaan rekenen en zo doen alsof ze flinke kortingen weggeven!

4128 17 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Apr 21, 2014 om 18:09
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Het is gebruikelijk dat de korting gegeven wordt over de adviesprijs. U had beter van te voren kunnen Google, om een inzicht te hebben van de prijzen. Alleen het feit dat uw naam verkeerd gespeld is, kan geen reden zijn voor ontbinding. dit had u bij het tekenen moeten corrigeren.
Mocht u toch tot ontbinding willen overgaan is de keukenleverancier gerechtigd om hiervoor ca. 30% van de aanschafprijs bij u in rekening te brengen.
Begrijp even niet de opmerking" de eerst volgende werkdag", volgens mij is dat vandaag.

ridder_1
door ridder_1 - Apr 21, 2014 om 18:14
376 Antwoorden / 8 Vragen

helaas,
uw naam is wellicht verkeerd genoteerd maar uw adres en - wat nog belangrijker is - uw handtekening is maatgevend. Wellicht voordat u tekenende had u nog even uw correct gespelde naam kunnen kontroleren en laten verbeteren maar doet niets af dat u de overeenkomst in volle bewustzijn bent aangegaan. Sluit mij aan bij de vorige beantwoorder de werkwijze van keukenboeren is al vele generaties negatief bekend en u had dit vooraf kunnen weten over deze laakbare werkwijze dat u in een opwelling TOCH tekend.

edrick3
door edrick3 - Apr 21, 2014 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sanderbaco,

..... met de gedachte een hele goede deal gemaakt te hebben....

En die gedachte had je moeten vasthouden!
Waarom gaan mensen toch steeds ACHTERAF op internet kijken.?
Zoiets moet je VOORAF doen!

En het is nu eenmaal gebruikelijk dat het uitgangspunt een adviesprijs is.

En nee, je kunt niet zomaar annuleren.
Het betreft geen koop op afstand en dus geldt gekocht = gekocht.

Voor annuleren zul je annuleringskosten moeten betalen.

Zou zeggen: houd je eerste gedachte vast!!!

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 21, 2014 om 18:24
174 Antwoorden / 1 Vragen

Dat wordt gewoon betalen. Voordat je ook maar iets koopt, dien je vooraf informatie in te winnen over de prijzen. Nu heb je spijt van je aankoop en zoek je allerlei manieren om onder de aankoop uit te komen.

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2014 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Elke keukenboer biedt 50% "korting" op alles. Dat komt toch regelmatig op de tv?

Wees blij met de goede"deal" die u gemaakt hebt. Nu maar hopen dat alles correct en naar wens wordt geïnstalleerd, zonder verdere problemen.

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2014 om 22:04
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Deze "smoes" heb ik echt nog niet voorbij zien komen: eigen naam verkeerd gespeld (meerdere spelfouten zelfs) om er onderuit te komen. Jawel hoor, U kunt hier best vanaf. Gewoon 30% betalen en dan in weer Google gebruiken waar U nog meer korting krijgt en die 30% nog zelfs kunt terugverdienen. Maar dan niet te kieskeurig zijn met de keukenleverancier.

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2014 om 22:20
11540 Antwoorden / 51 Vragen

En heeft u weleens stil gestaan bij het begrip méérwerk? Bij een volgens u "goedkope" zaak die u dan met héél veel zorg gevonden hebt, zou de kans wel eens héél groot kunnen zijn dat er meerwerk in rekening wordt gebracht. Dàn krijgen we weer een vraag hier: "Mag dit?".

Maar waarom (ja, het is eerder gezegd) gaat men nu altijd achteraf googelen naar een andere prijs?

door 1953 - Apr 21, 2014 om 22:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 21 apr 2014, 22:04]Deze "smoes" heb ik echt nog niet voorbij zien komen: eigen naam verkeerd gespeld (meerdere spelfouten zelfs) om er onderuit te komen. Jawel hoor, U kunt hier best vanaf. Gewoon 30% betalen en dan in weer Google gebruiken waar U nog meer korting krijgt en die 30% nog zelfs kunt terugverdienen. Maar dan niet te kieskeurig zijn met de keukenleverancier.

Vormfout: proces-verbaal, bekeuring en dagvaarding e.d. gaat het wel op.

Keukenconcurrent heeft een dergelijk actie nu, 50% korting op de ...
Wees bewust dat u eerst rechercheert voordat de handtekening onder de koopovereenkomst zet.
Bezint eer gij tekent!

tenormin
door tenormin - Apr 21, 2014 om 23:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 21 apr 2014, 22:32]Vormfout: proces-verbaal, bekeuring en dagvaarding e.d. gaat het wel op.

Ja, die vormfout lees je maar al te vaak (veel te vaak in die context): maar als excuses gebruiken bij een keukenboer, haha.

door 1953 - Apr 22, 2014 om 00:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 21 apr 2014, 23:02][quote=1953 schreef op maandag 21 apr 2014, 22:32]Vormfout: proces-verbaal, bekeuring en dagvaarding e.d. gaat het wel op.

Ja, die vormfout lees je maar al te vaak (veel te vaak in die context): maar als excuses gebruiken bij een keukenboer, haha.

In feite ben je het niet, je hebt dan blijklijk valselijk een 'valse naam' opgegeven en dan ondertekend, als die ook nog eens onjuist zou kunnen zijn, net als het adres. Dan is het eenzijdig ontbindend.

tenormin
door tenormin - Apr 22, 2014 om 01:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 22 apr 2014, 00:56] Dan is het eenzijdig ontbindend.

Aan wiens kant is het dan ontbindend? Niet aan de "valse" handtekening; een keukenboer wil een klant, handtekening zal hem worst zijn. Al staat er maar een kruisje (ook gelden als men niet kan schrijven). ;-)

testcase
door testcase - Apr 22, 2014 om 01:06
189 Antwoorden / 1 Vragen

koop is koop.

pi
door pieterwolters - Apr 22, 2014 om 08:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Prijzen die je op Google vindt zijn nog geen prijzen die je in een offerte krijgt.... Een lagere prijs is pas een echt lagere prijs als een leverancier die zwart op wit zet en waar je je handtekening onder kunt zetten. En dan ook even alle services goed bekijken die in- en exclusief zijn. Als die "veel goedkopere" kastjes als flatpack in je gang worden afgeleverd terwijl ze voor de hogere prijs in de keuken worden gezet gaat de prijsvergelijking al volkomen mank.

me
door mein33 - Apr 22, 2014 om 17:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=sanderbaco schreef op maandag 21 apr 2014, 17:52]
In de overeenkomst zag ik dat mijn achternaam niet goed gespeld was (meerdere spelfouten) nu vraag ik me af kan ik dit gebruiken om deze te ontbinden? /quote]

Heeft de winkelier uw naam misschien verkeerd overgenomen van uw legitimatiebewijs of heeft u misschien uw naam zelf foutief gespeld. Het moet wel een heel dom persoon zijn om meerdere spelfouten te maken in een achternaam.
En jammer genoeg voor u is dit geen reden om voor ontbinding van het koopcontract in aanmerking te komen.

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2014 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u hebt die overeenkomst dus blijkbaar getekend zonder te lezen, anders was u dat eerder opgevallen.

mahadma
door mahadma - Apr 22, 2014 om 18:03
11540 Antwoorden / 51 Vragen

"Men" heeft mogelijk meer aandacht voor de prijzen, kortingen enz. i.p.v. de rest van even belangrijke gegevens goed te lezen vóórdat "men" ondertekent.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 22, 2014 om 19:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Misschien een goede les om u zelf eerst eens de moeite nemen om controle vooraf te doen. Maar zoals eerder al geschreven is, korting is altijd via de advies prijs, en dat controleren of dit juist is dat de advies die genoemd is ook zo is.