el
door eline_4846203 Jul 3, 2012 om 18:32
Huishouden & energie

Getekend onder valse voorwaarden

Wij zijn 3 januari bij een Paul Roescher in Rijssen geweest voor een keuken en badkamer. Er waren toen nog nieuwjaarsaanbiedingen. Toen er van beide een prijsopgaaf gemaakt werd, werd ons verteld, wanneer u tekent, dient u minimaal 1 artikel af te nemen, welke prijsklasse zou niet uitmaken. 6 april zijn wij weer terug gegaan om af te spreken dat we de keuken zelf niet meer wilde, maar wel het blad, apparatuur en de quooker + de gehele badkamer. Nu beweerde hij dat wij getekend hebben voor de hele keuken. Voor de badkamer zou wel gelden dat 1 artikel afgenomen kon worden omdat de een een bad heeft, ander een douche, ander een toilet en weer een ander geen toilet. Vreemd verhaal. Nu beweren zij dat wij alles waar een handtekening voor is gezet, wij dit af moeten nemen. Of we moeten 30% annuleringskosten betalen. We hebben de keuken en badkamer op afroep besteld, omdat het huis nog gebouwd moet worden. Er is dus nog NIETS besteld, maar wel moeten wij 30% betalen.

Wie kan ons hier mee helpen??

Groet, Eline

7999 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2012 om 19:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eline!,

Tja, je zult dus wel een koopovereenkomst getekend hebben.
Lees de voorwaarden maar eens goed door.
Staat daar in dat je maar één artikel hoeft af te nemen? Ben bang van niet.
Ze bieden toch korting bij aanschaf van keuken én badkamer?
30% annuleringskosten is gebruikelijk.
Op de site kan ik nergens de Leveringsvoorwaarden vinden.
Zie ook nergens een 'keurmerk'.
Kijk ook eens hier ter info (al is dit mosterd na de maaltijd).

Sterkte.

getty
door getty - Jul 3, 2012 om 19:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Alles waar je voor getekend hebt, zul je moeten afnemen, ook al is het op afroep.
Het klopt dat, wanneer je er van af wilt, je annuleringskosten moet betalen, ook al is er nog niets besteld. Dat zijn de algemene voorwaarden in de keuken en badkamer branche. Heeft u zelf een getekend exemplaar meegekregen, dan zou ik die maar even goed bestuderen. Heeft u het niet ontvangen, vraag om een kopie.

abarth
door abarth - Jul 3, 2012 om 19:29
845 Antwoorden / 19 Vragen

Ik denk dat een gesprek de lucht kan klaren.
Het is namelijk niet dat u in het geheel niets wil kopen.
Anders stelt u voor de inkoopprijzen aan u presenteren want daarover dient u 30% te betalen niet over de verkoopwaarde.

Verder moet de offerte/prijsopgaaf gespecificeerd zijn om van een geldige overeenkomst te spreken.

el
door eline_4846203 - Jul 3, 2012 om 19:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat staat niet in de voorwaarden. Het is ons toen zo verteld alsof het voor ons heel 'normaal' leek dat dit mogelijk was. Dit was het eerste bedrijf waar wij zijn wezen kijken, zijn allebei nog jong en onervaren wat dat betreft. Mijn schoonouders waren er de tweede keer bij dat die man zei dat het bij de badkamer wel kon, nu beweren zij dat ook dit niet de bedoeling is. Het is dus niet zo dat wij dit verzonnen zouden hebben, maar duidelijk dat zij ons erin hebben laten stinken.
Het lijkt mij niet dat zij 30% mogen vragen als zij nog geen kosten gemaakt hebben? Hier is een rechtzaak tegen keukenconcurrent geweest waar klanten de rechtzaak gewonnen hebben?
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BH2899
Wij hebben wel het getekende exemplaar en de voorwaarden. Daar staat dus alleen in als je de hele keuken annuleert dat er 30% betaald moet worden, niet als er een deel van de keuken afgenomen wordt.

el
door eline_4846203 - Jul 3, 2012 om 19:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dit hebben wij ook gedaan op 6 april. Wij wilden daar graag kopen omdat de prijzen niet duur waren. Echter zij stonden hier absoluut niet voor open. Wij hebben de prijs van apparatuur bij 123-keukenapparatuur laten berekenen voor 4150 euro, Paul Roescher kwam met een belachelijk bedrag voor hetzelfde apparatuur voor 8000 euro. Dat er prijsverschil in kan zitten, oke. Maar een verschil van bijna 4000 kan echt niet.

=abarth schreef op dinsdag 3 jul 2012, 19:29:
Ik denk dat een gesprek de lucht kan klaren.
Het is namelijk niet dat u in het geheel niets wil kopen.
Anders stelt u voor de inkoopprijzen aan u presenteren want daarover dient u 30% te betalen niet over de verkoopwaarde.

Verder moet de offerte/prijsopgaaf gespecificeerd zijn om van een geldige overeenkomst te spreken.

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2012 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eline,

Er is hier niemand die beweert dat je iets verzonnen zou hebben.
Dat je 'jong en onervaren' ergens 'ingestonken' bent is wat anders.
Je hebt gewoon een koopcontract getekend.

.....Daar staat dus alleen in als je de hele keuken annuleert dat er 30% betaald moet worden, niet als er een deel van de keuken afgenomen wordt......
Nee, maar dan betaal je die 30% annuleringskosten over het deel dat je niet afneemt!

.....Dat er prijsverschil in kan zitten, oke. Maar een verschil van bijna 4000 kan echt niet. .....
Tja, dan had je je eerst moeten oriënteren! Ze kunnen vragen wat ze willen.

De link die je opgeeft naar die rechtszaak werkt niet. Klopt dus niet helemaal.
Kan het dus niet nalezen.

Met vr.gr.

el
door eline_4846203 - Jul 3, 2012 om 20:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt inderdaad, dat is heel dom geweest, achteraf gezien.

http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BH2899

groet

=edrick3 schreef op dinsdag 3 jul 2012, 20:24: @eline,

Er is hier niemand die beweert dat je iets verzonnen zou hebben.
Dat je 'jong en onervaren' ergens 'ingestonken' bent is wat anders.
Je hebt gewoon een koopcontract getekend.

.....Daar staat dus alleen in als je de hele keuken annuleert dat er 30% betaald moet worden, niet als er een deel van de keuken afgenomen wordt......
Nee, maar dan betaal je die 30% annuleringskosten over het deel dat je niet afneemt!

.....Dat er prijsverschil in kan zitten, oke. Maar een verschil van bijna 4000 kan echt niet. .....
Tja, dan had je je eerst moeten oriënteren! Ze kunnen vragen wat ze willen.

De link die je opgeeft naar die rechtszaak werkt niet. Klopt dus niet helemaal.
Kan het dus niet nalezen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2012 om 20:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eline!,

Gevonden (klik hier)

Als je er helemaal niet uitkomt kun je met die uitspraak in de hand (jurisprudentie) wellicht ook die 30% aanvechten. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Wellicht stellen ze zich wat soepeler op als je hiermee 'dreigt'.
Informeer anders eerst eens bij het juridisch loket.
Maar .... is het dit allemaal wel waard?
Meen begrepen te hebben dat je wél de badkamer en een gedeelte van de keuken zou willen aanschaffen.
Welk gedeelte van de keuken wil je dan annuleren? Over welk bedrag heb je het dan?
Zou alles eert eens goed op een rijtje zetten.

Suc6

el
door eline_4846203 - Jul 3, 2012 om 20:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat dacht ik ook wel. Nee nog geen rechtsbijstandverzekering omdat we nog thuiswonend zijn nog niet bij stil gestaan, maar die gaan we binnenkort zeker afsluiten.
Daarmee 'dreigen' helpt niet. Zij willen absoluut niet meedenken.
Vandaar dat het ook niet lukt om de rest af te nemen, zoals de hele badkamer, apparatuur, quooker en het aanrechtblad. Zij geven 1 keus en dat is dat wij alles afnemen. Ook mailde zij dat wij anders het bedrag van 2847 euro binnen 2 weken moesten overmaken. Dat heb ik absoluut niet gedaan. Het gaat dus alleen om de keuken zelf, dat is het goedkoopst van allemaal.

=edrick3 schreef op dinsdag 3 jul 2012, 20:40: @eline!,

Gevonden (klik hier)

Als je er helemaal niet uitkomt kun je met die uitspraak in de hand (jurisprudentie) wellicht ook die 30% aanvechten. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Wellicht stellen ze zich wat soepeler op als je hiermee 'dreigt'.
Informeer anders eerst eens bij het juridisch loket.
Maar .... is het dit allemaal wel waard?
Meen begrepen te hebben dat je wél de badkamer en een gedeelte van de keuken zou willen aanschaffen.
Welk gedeelte van de keuken wil je dan annuleren? Over welk bedrag heb je het dan?
Zou alles eert eens goed op een rijtje zetten.

Suc6

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2012 om 00:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Eline, het is inderdaad het beste om bij het juridisch loket langs te gaan, neem het contract mee!. Zij kunnen dan precies zien wat er in de voorwaarden van de koopovereenkomst staat en wat je mogelijkheden zijn. Het advies is gratis. Voor de adressen klik hier.
.

Cookies
door Cookies - Jul 4, 2012 om 07:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Nee nog geen rechtsbijstandverzekering omdat we nog thuiswonend zijn nog niet bij stil gestaan, maar die gaan we binnenkort zeker afsluiten......

Voor alle duidelijkheid: voor lopende zaken kun je geen beroep doen op een rechtsbijstandverzekering.

ai
door aiglon - Jul 15, 2012 om 13:08
56 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb hetzelfde gehad bij Mandemakers. Het enige wat je nog kunt een bepaald bedrag maximaal afnemen. In mijn geval was dat 75% van het totale bedrag. Je kunt dit vinden achter op de overeenkomst. Ze deden er wel heel moeilijk over.
Succes!