no
door nohx Dec 30, 2010 om 13:47
Huishouden & energie

Geur van rook

hoe krijg ik de geur van (sigaretten) uit een leren jas die niet gewassen mag worden?

20866 13 Rapporteer

poltol
door poltol - Dec 30, 2010 om 14:16
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Nu, met dit fijne weer, lekker buiten hangen.
In de zon, dan wordt de jas enigszins warm de rooklucht verdwijnt dan langzaam maar zeker.

Succes, poltol

vladja
door vladja - Dec 30, 2010 om 14:27
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Poltol,

Zon????

Vladja

de motormuis
door de motormuis - Dec 30, 2010 om 16:34
598 Antwoorden / 13 Vragen

Misschien bedoelt Poltol Hoogtezon ??

Grapje. Bij ons schijnt de zon zo nu en dan ook een beetje.Wel niet zo warm als
een hoogtezon, maar hij schijnt.

mhofman
door mhofman - Dec 30, 2010 om 16:39
530 Antwoorden / 93 Vragen

Ga lekker wandelen/fietsen met de jas aan.Je bent in de buitenlucht en de geur zal verdwijnen.Of koop voor leer geschikte reinigingsmiddelen.

ma
door marscholl - Dec 31, 2010 om 13:02
90 Antwoorden / 14 Vragen

Keer de jas binnenstebuiten en laat hem een nacht buiten in de mist hangen. Zo heb ik een leren jas helemaal vrij van geurtjes gekregen. Succes.

ha
door haflinger - Dec 31, 2010 om 16:38
42 Antwoorden / 6 Vragen

Leren kleding niet in de zon hangen; ook al verschijnt die niet dezer dagen. In de mist is het beste. Of in de wind. Succes!

poltol
door poltol - Dec 31, 2010 om 18:37
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=de motormuis schreef op donderdag 30 dec 2010, 16:34]Misschien bedoelt Poltol Hoogtezon ??

Grapje. Bij ons schijnt de zon zo nu en dan ook een beetje.Wel niet zo warm als
een hoogtezon, maar hij schijnt.

@motormuis,
Hier scheen gisteren de zon.

@nohx
Maar ik weet nog een oplossing.
Het klinkt misschien raar, maar zet je tas in een plastic zak, waarbij je koffie(bonen) toevoegt. Sluit de plastic zak niet af, maar laat er lucht bij komen. De penetrante geur van de rook verdwijnt. In het begin ruikt de jas dan naar koffie. Dat is natuurlijk een probleem als je niet van koffiegeur houdt.....

Hoeft de jas niet in de zon, niet in de regen of de mist.
Dat laatste [mist] is nu wel ruim voor handen dus zou ook een [goede] optie zijn.
Maar dan moet je ook zelf naar buiten.
De bonen met jas ongeveer 10 dagen laten staan en dan ruikt hij weer heerlijk.

Fijne jaarwisseling, poltol

ma
door mario47 - Jan 1, 2011 om 18:27
56 Antwoorden / 2 Vragen

je mag ook een ander lekker geurend reukje in die zak gebruiken

poltol
door poltol - Jan 1, 2011 om 19:17
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=mario47 schreef op zaterdag 1 jan 2011, 18:27]je mag ook een ander lekker geurend reukje in die zak gebruiken

@mario47,
Dat is maar de vraag.
Koffie, bonen of gemalen, hebben een speciale geur werking.
De koffie neemt namelijk zelf ook weer andere [bv rook] geuren op.
Daarom moet je koffie altijd goed afgesloten, en apart, bewaren.

Vr.gr. poltol

invalide
door invalide - Jan 1, 2011 om 22:24
787 Antwoorden / 5 Vragen

En ik weet dat Paco koffie die ik ooit zag voor €0,79 bij de plaatselijke super niet te zuipen is dus 250 gram rotzooi die niets kost maar voor deze dus de goede betaalbare oplossing...

Dus ik ga bij 1 persoon daarom nooit meer koffie drinken!
Goedkoopste merk van Nederland??? Paco..

no
door nohx - Jan 2, 2011 om 18:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

hallo,
bedankt voor de tips. Ik ga ze zeker uit proberen.
gr.
nohx

valerius-2
door valerius-2 - Jan 2, 2011 om 19:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je kan ook met leervet de jas insmeren, toen ik dus in brommertijd veel op de weg zat had ik ook een leeren jas daar kon je dus speciaal ledervet voor gebruiken om hem soepel te houden misschien kan je daar ook de geur mee verdrijven.

ha
door haflinger - Jan 3, 2011 om 08:38
42 Antwoorden / 6 Vragen

Ik weet wel zeker dat met ledervet je de geur er niet uitkrijgt; je stopt de poriën dicht waar de geur inzit. Die blijft er dan mooi inzitten.
Pas invetten tot ie echt goed ruikt. Kan wel een paar maanden duren. Geduld is hier het sleutewoord!
Hang hem in een schuur die niet te vochtig is.