be
door beauchienbeau Sep 1, 2010 om 07:01
Computers & telefonie

Gevaarlijk virus

Mijne Heren,

Gisteren heb ik een mailtje ontvangen van kennissen en dat ging over het feit dat er een virusmail in omloop is die zogegaamd verstuurd wordt door Hallmark:

Wees de komende dagen zeer alert op mailen met bijlage getiteld: 'Postcard From Hallmark', ongeacht van wie je deze ontvangt. Het bevat een virus dat een Postcard Image opent, dat de hele harde (C) schijf van je computer aantast. Dit virus kan ontvangen worden van iemand die jouw email adres in zijn / haar contactlijst heeft staan. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat je deze mail naar al je contacten stuurt.
Als je een mail ontvangt genaamd Postcard, ook wanneer dit van een bekende komt, open het niet maar neem direct maatregelen. Dit is het meest schadelijke virus ooit, zo is door CNN bekend gemaakt. Dit virus is door Microsoft gekwalificeerd als het meest vernietigende virus ooit. Het virus is gisteren door McAfee ontdekt en er bestaat momenteel helaas nog geen reparatie mogelijkheid voor. Dit virus vernietigd de nulsector van je harde schijf, het deel waar de meest wezenlijke informatie wordt opgeslagen.
Ook te lezen bij KASSA van de VARA.

Mijn vraag is dus: klopt deze mail? Ik kan dit nl. niet terug vinden op jullie website van Kassa.

Alvast bedankt voor het antwoord.
Met vriendelijke groet,
Celest.

28284 15 Rapporteer

pino123
door pino123 - Sep 1, 2010 om 07:54
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zeer waarschijnlijk is hier sprake van een HOAX. Door de inhoud van het mailtje schrikken een hoop mensen en deze email gaat dan rondgestuurd worden. Wat de lol er van is zie ik vaak ook niet echt, maar ja...

Vaak kan je de recente virussen nakijken bij bijv. McAfee.

xanneman
door xanneman - Sep 1, 2010 om 08:05
29 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Beau,

Deze mail gaat al jaren (en dan bedoel ik ook echt al jaren!) rond.
Het betreft inderdaad een HOAX; mensen aanjagen om de mail door te sturen en zo het gehele internet/wereld over te gaan (met als gevolg vervuiling/vertraging van al het dataverkeer).

Het beste is: dit mailtje weggooien en lekker doorgaan met ademhalen!

Groet

chris74
door chris74 - Sep 1, 2010 om 08:10
564 Antwoorden / 44 Vragen

De mail is gewoon nep om mensen de stuip op het lijf te jagen. Dit wordt een HOAX genoemd. Meer info erover op Virusalert

Hier kun je alle virussen en hoaxen vinden die de afgelopen jaren als fake mails verstuurd kunnen zijn. No worry, gewoon weggooien en niet naar omkijken

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2010 om 11:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo beauchienbeau,

Lees ook even hier.

Met vr.gr.

marcel75
door marcel75 - Sep 1, 2010 om 12:27
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Als er geen exacte datums genoemd zijn, maar teksten als "pas gisteren" en "de komende dagen" kun je er al vanuit gaan dat het een hoax is. En natuurlijk worden er een paar bekende namen bijgesleurd om te proberen enig gezag te creeeren. Gewoon verwijderen en doorbreken die kabel!

gero
door gero - Sep 1, 2010 om 12:50
28 Antwoorden / 1 Vragen

Zie voor Hoaxen: http://www.virusalert.nl/?show=hoaxes
Daar staat ook de door beauchienbeau gemelde Hoax van Hallmark.

ma
door madjo - Sep 1, 2010 om 15:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, dit soort mailtjes zijn hoax emailtjes. En kun je zonder door te sturen verwijderen.
Overigens, dat neemt niet weg dat er ook virus mailtjes zogenaamd van Hallmark in de omloop zijn.

Als je de afzender niet kent, niet openen, maar gewoon gelijk verwijderen.

birdies
door birdies - Sep 1, 2010 om 18:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Deze hoax waarde al rond in de prehistorie.;-)

invalide
door invalide - Sep 1, 2010 om 18:49
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kreeg wel normale Mails en die waren foutloos Nederlands!
De Engels talige had vele fouten en was andere afzender dus in spam box van G mail gevonden, dus het bestaat!

Ik heb deze dus verwijderd zonder te lezen.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Sep 2, 2010 om 01:04
84 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal je vertellen hoe gevaarlijk dit virus is.
Op 1 januari 2010 kreeg ik zogenaamd een kaart van Hallmark als nieuwjaarsgroet.
Via deze kaart is ingebroken in mijn totale mailbestand, gebeurt volgens kenners door hackers die je mailbestand rippen. Zij krijgen per mailadres betaald.
Iedere week werden verkoopmails via mijn mailadres verstuurd naar al mijn contacten.
Mijn zoon is IT specialist en heeft er alles aan gedaan om mijn computer schoon te krijgen. Eindelijk had hij de verzending van deze mails kunnen annuleren, toen zomaar spontaan mijn computer steeds aan en uit schakelde.
Er had zich dus een wurm genesteld in mijn systeem en deze was niet te verwijderen.Hebben het geprobeerd via een backup op een losse harde schijf en zo de hele boel leeggemaakt, had dus geen effect.
Heb nu ten einde raad een nieuwe computer aan moeten schaffen om van het probleem af te zijn.
Die Hallmark kaart bezorgt je dus een en al ellende die uiteindelijk resulteert in een nieuw computersysteem.

laaglander
door laaglander - Sep 2, 2010 om 01:29
473 Antwoorden / 1 Vragen

ach tegenwoordig mag iedereen zich IT specialist noemen....

wanneer er in een mail staat: stuur zoveel mogelijk door.. is het een HOAX.. een moderne versie van een kettingbrief.. ---> prullenbak dus

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 2, 2010 om 02:16
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Janny:

Heb je dat systeem met die "wurm" nog? Ben altijd geïnteresseerd in dingen van: "dat kan niet".
Mijn devies is: "Wat niet kan is nog nooit vertoond!"

Hardware ERror MAN.

pr
door prinspils - Sep 2, 2010 om 04:34
88 Antwoorden / 9 Vragen

'Zo oud als de weg van Kralingen'!

Niks nieuws onder de zon! Komt eens in de zoveel tijd weer eens boven drijven en daar gaat dan weer eens iemand paniekzaaien om niets.

du
door dubbelzout - Sep 5, 2010 om 15:29
100 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jannyholtrop schreef op donderdag 2 sep 2010, 01:04]Mijn zoon is IT specialist en heeft er alles aan gedaan om mijn computer schoon te krijgen. Eindelijk had hij de verzending van deze mails kunnen annuleren, toen zomaar spontaan mijn computer steeds aan en uit schakelde.
Er had zich dus een wurm genesteld in mijn systeem en deze was niet te verwijderen.

't Is voor uw IT specialist zoon niet te hopen dat zijn baas uw e-mail onder ogen krijgt. Advies: vraag de redactie uw bericht te verwijderen. Want zodra zijn baas uw bericht leest wordt hij op staande voet ontslagen wegen gebrek aan kennis van IT.

Het ergste is dan dat-ie weer thuis komt wonen, en uit uw koelkast eet.

't Is maar een waarschuwing. Trouwens, wurmen kun je uitschakelen door ze in een volle fles Tequilla te doen. Ze stoppen dan vanzelf met ademhalen.

dr
door draughtsman - Sep 9, 2010 om 19:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jannyholtrop schreef op donderdag 2 sep 2010, 01:04]Ik zal je vertellen hoe gevaarlijk dit virus is.
Op 1 januari 2010 kreeg ik zogenaamd een kaart van Hallmark als nieuwjaarsgroet.
Via deze kaart is ingebroken in mijn totale mailbestand, gebeurt volgens kenners door hackers die je mailbestand rippen. Zij krijgen per mailadres betaald.
Iedere week werden verkoopmails via mijn mailadres verstuurd naar al mijn contacten.
Mijn zoon is IT specialist en heeft er alles aan gedaan om mijn computer schoon te krijgen. Die Hallmark kaart bezorgt je dus een en al ellende die uiteindelijk resulteert in een nieuw computersysteem.

beste Janny,
ik geloof best dat je last hebt gehad van een trojan, maar niet van deze.... Dit is al j a r e n een hoax. Dat je een Hallmark kaart krijgt en snel daarna last krijgt van een trojan, wil nog niet zeggen dat het van die wenskaart afkomt ;)

(een systeembeheerder)