sa
door sandurraa Feb 22, 2015 om 17:56
Garantie & verzekeringen

Gevallen, nieuwe schoenen beschadigd

Ik ben paar dagen geleden gevallen
Sloeg enkel om bij zo'n gootje bij stoep, smakte op mijn knieën op de straat en heb me naast dikke knieën ook gekneusde pols.
Dit gaat allemaal wel weer over, maar helaas hebben mijn nieuwe laarsjes behoorlijke beschadigingen opgelopen (op neus beide schoenen)
Mijn vraag is:
Is dit mogelijk ergens verzekerd?

Heb deze laarsjes ruim een week, met pin betaald en heb bonnetje nog.
Er is geen dader, gootje ligt er al jaren, geen drank oid in het spel
Eigen klungeligheid? Pech?

4027 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 22, 2015 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sandurraa,

.....Is dit mogelijk ergens verzekerd?....
Nee, je kunt niet alles verzekeren.
Dit is 'gewoon' een ongelukje.
Jammer van die laarsjes.
Nieuwe kopen?

Beterschap!

me
door mein33 - Feb 22, 2015 om 18:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Vervelend allemaal, maar misschien kan de schoenmaker er nog iets acceptabels van maken.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 22, 2015 om 18:51
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Naast halve zolen doen de betere schoenmakers ook leder herstel met plamuur en polijsten zoals krassen....

Het tasje van mijn vrouw, de jas van mij zelf en dat lukte best redelijk, alleen als je het weet en aanwijs is het nog zichtbaar....

Niet bepaald gratis maar wel rendabel, maar wel een goede vakman want er zijn ook alleen maar hakken en zolen herstellers dus de betere vragen en niet zomaar iemand.....
Vooral kleurverschil en/of polijst plekken goed wegwerken is een vakwerkje dat ik zelf beslist niet zou kunnen...

valerius-2
door valerius-2 - Feb 22, 2015 om 18:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Alleen als er een schuld van derde hier voor kan zijn. B.v. de eigenaar van de bestrating om deze zeer slecht is onderhouden en daardoor de schade is veroorzaakt.

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2015 om 18:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als de laarsjes van glad leder zijn dan schoensmeer in dezelfde kleur kopen en daarmee zo goed mogelijk opknappen.

sw
door swat1500 - Feb 22, 2015 om 20:05
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen u weet welke verzekeringen u heeft afgesloten. Er zijn wel verzekeringen die behoorlijk wat gebeurtenissen verzekeren maar als u dat ons moet vragen dan vermoed ik dat u een dergelijke verzekering niet heeft. De schade komt dan voor eigen rekening.

sa
door sandurraa - Feb 22, 2015 om 20:38
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dank allen voor deze snelle reacties
Ga eens eens bij schoenmaker vragen of er nog iets van te maken valt
Goeie tip!

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2015 om 22:19
16829 Antwoorden / 108 Vragen

sandurraa, wat een 'schattige' vraag. Getuigt van onschuld. En, jawel, de schoenmaker kan er vast iets moois van maken. Sterkte met je knieën en pols, hoor.