ma
door martin sanders Sep 13, 2011 om 19:08
Voeding & gezondheid

Gewicht van pakje shag

Mij is de laatste tijd, als roker, opgevallen dat er nogal 'creatief' wordt omgesprongen met het gewicht van een verpakking Duin tabak.
Op de banderol en op het pakje wordt vermeld dat er 40 gram in zou zitten. De laatste tijd heb ik deze pakjes nagewogen en de netto inhoud is zelden meer dan 30 gram! Dat er enkele grammen verloren kunnen gaan door uitdroging e.d. gaat er bij mij wel in, maar ik vraag me af of dit geen duidelijke overtreding is van het consumentenrecht omdat men niet krijgt waarvoor men betaald.
De fabrikant geeft geen reactie, waar kan ik dit verder aankaarten?

14021 43 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 13, 2011 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stoppen met roken is de beste oplossing. Het mes snijdt dan aan twee kanten: Die firma verkoopt dan niks meer en jij houdt een hoop geld over (en het is nog gezonder ook).

ve
door verwijderd - Sep 13, 2011 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

rjw schreef op dinsdag 13 sep 2011, 20:26: Stoppen met roken is de beste oplossing. Het mes snijdt dan aan twee kanten: Die firma verkoopt dan niks meer en jij houdt een hoop geld over (en het is nog gezonder ook).

Wordt dat gevraagd? Ik geloof het niet, jouw antwoord zegt meer over jouw dan over TS.

heb je eventueel al informatie gevraagd bij de firma? Wat geven zij voor antwoord?

ve
door verwijderd - Sep 13, 2011 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het roken is voor mij een keuze. Ik geniet er erg van en vind het heerlijk en ben dan ook zeker niet van plan hiermee te stoppen. Ik houd mij aan de regels die aan een roker worden opgelegd en respecteer alle rechten van een niet-roker.
Ik ga hier verder niet op in, want mijn vraag lijkt me inhoudelijk en eenduidig.
Als een koffiefabrikant 250 gram op een pakje zet en er 180 gram in verpakt is het duidelijk dat dit niet mag.
Een (ander) legaal genotmiddel lijkt mij onderhevig aan dezelfde regelgeving maar hier wordt structureel minder kwantiteit geleverd dan aangegeven. Ook een tabaksroker heeft recht om te krijgen waarvoor hij of zij betaalt.
Phillip Morris (de producent) heb ik hierover benaderd maar deze geeft geen antwoord. Ook bij consumentenprogramma's is tabak geen 'hot item' waaraan men aandacht lijkt te willen schenken.
Mijn vraag is derhalve eenduidig: waar kan ik als consument aankloppen om deze misstand aan de kaak te stellen?

Martin

ve
door verwijderd - Sep 13, 2011 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Zou niet echt weten wie hierover gaat maar je kunt de warenklachtenlijn eens bellen,
kunnen ze je daar niet helpen dan weten ze je vast wel te vertellen
waar je wel je klacht kunt neerleggen lijkt me,
want minder erin stoppen dan er op aangegeven staat lijkt me niet echt de bedoeling.......
Klik Hier klachtenlijn info

ve
door verwijderd - Sep 13, 2011 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Martin Sanders, toen ik je vraag las dacht ik: "oh nee, niet vragen want..... en ja hoor, de eerste reactie van RJW was wat ik al verwachtte. Maar zit er inderdaad 10 gram minder dan de beloofde 40 gram is dit inderdaad een klacht waard. Het is absoluut niet aan ons op ook maar enige kritiek op wat u zou moeten doen. Probeer nogmaals Phillip Morris te benaderen en lukt dit dan nog niet benader dan eens wat consumentenorganisaties. Helaas is roken een scheldwoord geworden, maar de klacht zou toch serieus genomen moeten worden. Want zoals je zelf zegt, als in mijn pak koffiebonen minder zit en ik hetzelfde (of zelfs meer) moet betalen zou ook ik aan een bel trekken. Je betaalt nu niet minder voor datzelfde pakje tabak?

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 02:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gewetensrakkers hier. De discussie over roken is al gevoerd.Het gaat hier over grammen en bedrog..Consumenten bedonderen.En dan mag het toch niet uitmaken over welk product het gaat.

Zou zeggen doe gewoon aangifte.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Martin Sanders.
Deze klacht moet u indienen bij de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit.

Let wel, er zijn 2 soorten gewichtsaanduidingen. Met en zonder een - e - achter het gewicht.

* Zonder - e - moet in iedere verpakking altijd minimaal het aangegeven gewicht zitten.
* Met een - e- mag het gewicht per verpakking variëren, maar moet het gemiddelde over ?? verpakkingen het aangegeven gewicht hebben.

De - e - aanduiding is dus zeer lucratief voor de fabrikant.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op wikipedia lees ik het volgende over de gewichtsaanduiding op verpakkingen:

Het e-symbool geeft aan dat:
- het gemiddelde van de werkelijke hoeveelheid product van de voorverpakkingen in een partij tenminste gelijk is aan de gedeclareerde hoeveelheid, en
- slechts een gering aantal voorverpakkingen een werkelijke hoeveelheid product bevat die lager is dan de gedeclareerde hoeveelheid minus de onnauwkeurigheid uit onderstaande tabel, en
- geen voorverpakking een werkelijke hoeveelheid product bevat die lager is dan de gedeclareerde hoeveelheid minus twee keer de onnauwkeurigheid uit onderstaande tabel.
...
Van 5 tot 50gr => 9% fout

Dit betekent dat er dus in een verpakking met 40 gram nooit minder mag zitten dan 40 - 7.2 = 32.8 gram.

Klachten kunnen worden ingediend bij de Voedsel en Waren Autoriteit of via hun gratis telefoonnummer 0800-0488. Succes!

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur uw terechte klacht naar het Ministerie van Economische zaken met het verzoek uw klacht door te sturen naar de instantie die deze klacht kan behandelen.
Doen !!!!!!!

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit betekent dat er dus in een verpakking met 40 gram nooit minder mag zitten dan 40 - 7.2 = 32.8 gram . dit klopt niet een pakje van 40 gram moet wegen 42 gram dus is maar 2 gram voor verpakking mijn pakjes wegen 42 gram

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

harrie schreef op woensdag 14 sep 2011, 08:17: De - e - aanduiding is dus zeer lucratief voor de fabrikant.

De gewichtsaanduiding is niet voorzien van een e teken.
Er hoort dus in te zitten wat er op de banderol staat. In exacte grammen.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hubpie schreef op woensdag 14 sep 2011, 14:07: Dit betekent dat er dus in een verpakking met 40 gram nooit minder mag zitten dan 40 - 7.2 = 32.8 gram . dit klopt niet een pakje van 40 gram moet wegen 42 gram dus is maar 2 gram voor verpakking mijn pakjes wegen 42 gram

Ik heb net even een leeg pakje (goed schoongemaakt) gewogen op een microweegschaal (met grammen met 2 cijfers achter de komma). Een leeg pakje weegt 4.65 gram.

Ik vermoed nu dat ze de verpakking meenemen in het gewicht op de banderol, en de rest noemen ze glashard uitdroging.

Met een (voorbeel) prijs het volgende:

Pakje Ruba (o.a. bij Plus en Coop supermarkt) pakje XL (55 gram) prijs 5,60. Prijs per gram 10,18 cent. Dan betaal je dus al 47.34 cent voor de verpakking. En de overheid gaat daar niks aan doen, want die 47,34 cent is voor 60% accijnzen (28,41 cent). Jan Kees de Jager is gek als ie dat gaat laten corrigeren. En als ie het doet gaat er subiet weer 50 cent bovenop de huidige prijs.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, als je het teveel moeite vindt om een klacht in te dienen, dan vind ik het prima hoor... Ik rook toch niet, dus heb er geen last van :-)))

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op woensdag 14 sep 2011, 15:14: Tja, als je het teveel moeite vindt om een klacht in te dienen, dan vind ik het prima hoor... Ik rook toch niet, dus heb er geen last van :-)))
Wat klets je nou? Martin zegt toch nergens dat hij geen klacht in gaat dienen, laat staan dat hij zegt dat het te veel moeite is?

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

loreleigil schreef op woensdag 14 sep 2011, 15:26:
gijssie81 schreef op woensdag 14 sep 2011, 15:14: Tja, als je het teveel moeite vindt om een klacht in te dienen, dan vind ik het prima hoor... Ik rook toch niet, dus heb er geen last van :-)))
Wat klets je nou? Martin zegt toch nergens dat hij geen klacht in gaat dienen, laat staan dat hij zegt dat het te veel moeite is?

Ik heb het over traporgel. Niet zo heetgebakerd zeg.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op woensdag 14 sep 2011, 15:27:
loreleigil schreef op woensdag 14 sep 2011, 15:26:
gijssie81 schreef op woensdag 14 sep 2011, 15:14: Tja, als je het teveel moeite vindt om een klacht in te dienen, dan vind ik het prima hoor... Ik rook toch niet, dus heb er geen last van :-)))
Wat klets je nou? Martin zegt toch nergens dat hij geen klacht in gaat dienen, laat staan dat hij zegt dat het te veel moeite is?

Ik heb het over traporgel. Niet zo heetgebakerd zeg.

Traporgel zegt dat ook nergens hoor. Die geeft alleen aan dat dhr. de Jager gek is als hij het laat corrigeren. Belachelijk overigens, je hoort gewoon het aantal gram of mililiter te krijgen dat er op staat.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

de beste oplossing is nog steeds die van RJW. maar wil je het aanvechten, vraag hen naar de reden of daag ze voor de rechter, om je gelijk te halen/krijgen.
leg je vraag voor aan Kassa of Radar, misschien zien zij er een 'zaak' in. als blijkt dat je wordt opgelicht, dan zullen zij dat adequaat aanpakken.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik rook met heel veel plezier en genot, net als Martin.
Ik vind het ronduit schandalig dat er te weinig in een "toch al veel te dure" pakje shag zit.
Goede tip, Martin ik ga het ook eens na (Ruba) meten.

En wat rjw betreft : laat hem/haar eigen "gezonde"levensstijl maar eens precies nagaan, voor zomaar wat te roepen. (betweter)

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hansyvonne, geeft de raad de klacht te deponeren bij Radar of Kassa.
Dit is zinloos. Zij reageren hier zeker niet op. Ik heb een klacht neergelegd, betreffende oplichting van een Keukenbedrijf en nooit is hierop gereageerd, door geen van beide Consumenten Programma's.
Ben zeker niet de enige, de klachten over dit specifieke keukenbedrijf waren legio en niemand kreeg een voet a.d. grond bij bovengenoemde t.v. programma's.
Verder wens ik Martin succes bij het behalen van zijn recht wat betreft de hoeveelheid rookgenot in het pakje.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

jaap58 schreef op woensdag 14 sep 2011, 16:58: Ook ik rook met heel veel plezier en genot, net als Martin.
Ik vind het ronduit schandalig dat er te weinig in een "toch al veel te dure" pakje shag zit.
Goede tip, Martin ik ga het ook eens na (Ruba) meten.

En wat rjw betreft : laat hem/haar eigen "gezonde"levensstijl maar eens precies nagaan, voor zomaar wat te roepen. (betweter)

Ik koop mijn tabac in belgie, daar betaal ik
€5.20 voor 50 gram, hier is dat €5.90 voor 40gr ( als dat er al in zit)
Dat scheelt €7,- op een slof en dan heb ik ook nog 100gr meer shag.
Gewoon een pakje zware van nelle, nou is het voor mij gemakkelijk, ik woon nabij Breda.
Het is dan wel 4ltr benzine á €1.64 = €6.56, maar dan koop ik 2 sloffen shag 1x van Nelle en 1x Brandaris = €14,- + 200gr - €6.56, is altijd nog €7.44 is toch geld.
Breng nog wat mee, kennissen scheelt het nog meer.
En een kleiner autootje, de mijn is best wel groot.
Of met een autoped, dan verdien je nog meer ( geintje )
En ik heb het na gewogen, en er zit gewoon 50gr per pakje in.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ik ben wel zeker van plan een klacht hierover in te dienen. Ik voel me opgelicht (in letterlijke zin....) als ik niet krijg waarvoor ik betaal.
Komende vrijdag hoop ik op tijd terug te zijn van mijn werk om telefonisch contact op te kunnen nemen met de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit. Schriftelijk is dit niet mogelijk (on line) omdat er slechts klachten kunnen worden ingediend over rookoverlast in horeca of op de werkplek.
Indien zij mij niet verder kunnen helpen hoop ik van hun te vernemen waar ik mijn klacht WEL kan indienen.
Het was/is niet mijn insteek om een discussie omtrent roken te starten; zoals gezegd is het mijn eigen keuze te genieten van dit middel, ondanks de mening van anderen hierover. Ook houd ik me aan alle regels om geen overlast te bezorgen aan anderen hiermee.
Voor diegenen voor wie het woord tabak al aanstootgevend is; vervang dit dan s.v.p. door koffie of wasmiddel! Indien Douwe Egberts of Unilever konsekwent minder in een verpakking stopt dan aangegeven en zelf weigert op vragen hierover te reageren; waar kan men dan terecht met een klacht? Dat alleen is mijn vraag...
nbw opperde al dat ik gewoon aangifte zou moeten doen en dat is exact wat ik van plan ben. De winkeliers die ik erover aansprak (met meegenomen weegschaaltje op de toonbank) konden me ook geen antwoord geven op mijn vraag. Ik kon kopen of niet kopen en de te lichte pakjes gingen gewoon terug in de verkoopstelling voor de volgende klant. Zo vogelvrij kan een consument van een legaal product in Nederland anno 2011 toch niet zijn?

Martin

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Martin ,

Ook ik ben een tevreden roker , geen shag maar marlboro sigaretten .

Sinds een week of 4 viel het mij op dat er iets veranderd was aan de sigaret , de as valt er sneller af , als ik even niet een trekje neem dan gaat de sigaret uit en deze voelt slapper aan als voorheen . Dus ik denk dan dat er ook minder tabak inzit .
Heb verschillende pakjes gekocht en ook bij verschillende winkels maar overal dezelfde ( mindere ) kwaliteit .

Kan het zijn dat de fabrikanten overal iets minder tabak indoen ?
Zijn er andere rokers die ook iets vreemds is opgevallen ?

Hans

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snah, heb precies dezelfde ervaring. Dacht eerst dat het aan mij lag maar "die stinkerd gaat uit" als je geen trekje neemt. Nog nooit gebeurt. Zat juist op het pakje te kijken of ik iemand erover aan kon schrijven. Of willen ze dat je zoveel trekjes neemt dat je meer gaat roken?

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb net 2 vrienden gebelt waarvan ik weet dat ze ook marlboro roken , en ja hoor dezelfde ervaringen !

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snah en Tenormin, dan hebben jullie en je vrienden al de nieuwe zelfdovende sigaretten, binnenkort verplicht.

link

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op woensdag 14 sep 2011, 22:14: Snah en Tenormin, dan hebben jullie en je vrienden al de nieuwe zelfdovende sigaretten, binnenkort verplicht.

link

Nou, bedankt voor deze informatie. Zijn ze dan wel 3 maanden vroeger mee begonnen. Had net een contactformulier verzonden aan Batnl.nl dus zal ik morgen of overmorgen wel dit antwoord krijgen. Dacht dat het aan mij lag.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op woensdag 14 sep 2011, 22:14: Snah en Tenormin, dan hebben jullie en je vrienden al de nieuwe zelfdovende sigaretten, binnenkort verplicht.

link

Dit is nieuw(s) voor mij ,
Dat de sigaret zelfdodend is , is mij bekend maar dat hij dan ook uit zichzelf dooft geeft toch een prettig gevoel .

Denk toch maar aan stoppen .

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op woensdag 14 sep 2011, 22:18: Nou, bedankt voor deze informatie. Zijn ze dan wel 3 maanden vroeger mee begonnen. Had net een contactformulier verzonden aan Batnl.nl dus zal ik morgen of overmorgen wel dit antwoord krijgen. Dacht dat het aan mij lag.
Niet zo raar dat ze er eerder mee beginnen, vanaf 18/11 kan de winkelier een boete krijgen, dus moeten ze wel eerder starten zodat tegen die tijd niemand meer met oude voorraad zit.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 22:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Diumenge, dat is nu zo fijn hè, als iemand wel iets weet en dat een ander kan vertellen. Nogmaals bedankt, maar ik blijf je niet bedanken hoor, mocht je met nog meer nieuws over dit fenomeen weten, hoewel......?

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

snah, haha, humor, heerlijk...even lachen!

ve
door verwijderd - Sep 14, 2011 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin Haha, nee hoor meer weet ik er niet over, rook zelf niets eens, had er ooit 's wat over gelezen en dan is google onze vriend ;-) en bedankt voor de bedankjes.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2011 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteren pakje gewogen. 45 gram met tabak.
Leeg pakje 5 gram.
Tabak= 40 gram zoals op de verpakking staat.
Er kan een slotje op...

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal idd hetzelfde zijn als een ons vlees/kaas beleg, wordt ook gewogen incl. verpakking! en is dit niet met de meeste producten? wat weegt een pakje shag incl. verpakking?

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

lindawouter schreef op zondag 18 sep 2011, 15:53: Het zal idd hetzelfde zijn als een ons vlees/kaas beleg, wordt ook gewogen incl. verpakking! en is dit niet met de meeste producten? wat weegt een pakje shag incl. verpakking?

Gaat niet helemaal op, deze vergelijking want als u als voorbeeld aanhaalt:
een ons vlees/kaas beleg, staat op de verpakking de juiste prijs. Soms is het minder, soms meer, maar dan wordt je niet bedonderd, dan betaal je voor het echte gewicht.

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

lindawouter schreef op zondag 18 sep 2011, 15:53: Het zal idd hetzelfde zijn als een ons vlees/kaas beleg, wordt ook gewogen incl. verpakking! en is dit niet met de meeste producten? wat weegt een pakje shag incl. verpakking?

Ooit van Tarra gehoord? Simpel in te stellen op de verpakkingsmachine/weegschaal.

Naar aanleiding van de vraag heb ik deze week 3 pakjes (40gr.) zware shag van Aldi gewogen.
De verpakking is 4 gram en kwam uit op de volgende bruto gewichten.
48 - 46 en 43 gram. Duidelijk beter dan Duin dus.

Ex-Haagsche Harrie

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oei Harrie, krijg je straks billenkoek van rjw; veel te veel pakjes shag.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2011 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou dit allemaal gelezen te hebben, ga ik ook maar eens aan de slag met mijn favoriete shag "Javaanse Jongens" De Luxe, eerstvolgende pakje ga ik wegen en noteren wat hét precies weegt ;)

er staat hier 40 g e op

gr B33R

ve
door verwijderd - Sep 23, 2011 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

handlezer, ik zie dat u hier nieuw bent. Als u uw tekst helemaal zwart drukt betekent dit dat u "aan het schreeuwen" bent. Heb ik dan weer van de andere forumleden geleerd, hoor. Het is maar een tipje tussendoor.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2014 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ rjw ( en het is nog gezonder ook )
heb 61 jaar gerookt ; was zeven maanden gestopt ; ben van de ene ellende in de andere gekomen.heb kapotte lies , en kon na 7 maanden haast niet meer lopen
wegens de pijn. weet u wat ik gedaan heb ? toch maar weer wat tabak gekocht
na 3 pakjes loop ik weer gelijk vroeger ! nog pijn maar ik loop weer. dus laat dat gezonder er af ? dat is een fabeltje . er gaan meer mensen dood aan een beroepsziekte dan aan roken dit heeft niets te maken met meer of minder tabak in een pakje; maar dit wilde ik even kwijt.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2014 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sibora,

..... maar dit wilde ik even kwijt......
En dat in een topic van bijna 3 jaar oud.

(Fijn voor je dat je beter loopt, maar die pijn is echt niet minder geworden doordat je weer bent gaan roken.)
Roken is en blijft ongezond!

ve
door verwijderd - Jun 25, 2014 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

sibora schreef op woensdag 25 jun 2014, 14:17: @ rjw ( en het is nog gezonder ook )
heb 61 jaar gerookt ; was zeven maanden gestopt ; ben van de ene ellende in de andere gekomen.heb kapotte lies , en kon na 7 maanden haast niet meer lopen
wegens de pijn. weet u wat ik gedaan heb ? toch maar weer wat tabak gekocht
na 3 pakjes loop ik weer gelijk vroeger ! nog pijn maar ik loop weer. dus laat dat gezonder er af ? dat is een fabeltje . er gaan meer mensen dood aan een beroepsziekte dan aan roken dit heeft niets te maken met meer of minder tabak in een pakje; maar dit wilde ik even kwijt.

Met uw inzending zaagt u alle medische onderzoeken bij de poten af. 't Zal best dat u denkt dat u door het roken weer beter loopt (als vroeger); een beetje psychiater zal u toch heus zeggen dat het bij u "tussen de oren zit". Geeft niet, zolang u zich er beter bij en door voelt. Maar het is natuurlijk wel gewoon Uzelf voor de gek houden, maar dat mag nog wel in Nederland.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2014 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal gaan roken. Dan dalen de kosten van de zorg gigantisch.... We worden immers gezonder daarvan.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2014 om 21:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op woensdag 25 jun 2014, 20:39: Allemaal gaan roken. Dan dalen de kosten van de zorg gigantisch.... We worden immers gezonder daarvan.

U bedoelt: daar worden de financiën van de Staat gezonder van, toch? ?