fo
door foodgood10 Jun 5, 2014 om 13:54
Voeding & gezondheid

Giftige waterflessen ?????!!!

De firma Water Solutions beweert dat een plastic mineraalwaterfles Bisphenol-A (BPA) bevat, een hormoonverstoorder, wat in het water lekt en bij kan dragen aan vruchtbaarheidsproblemen en miskramen.
Als dit je reinste flauwekul is mag een bedrijf dat waterfilters verkoopt zoiets dan ongestraft beweren?
Een onderzoek waard, lijkt mij.
Ook stelt Water Solutions dat de waterzuiveringsbedrijven lang niet alle medicijnresten, pesticiden, zware metalen en andere onnatuurlijke stoffen kunnen testen en filteren; welke chemicus/deskundige kan hier meer informatie over geven?

796 6 Rapporteer

ca
door carrie - Jun 5, 2014 om 14:17
79 Antwoorden / 1 Vragen

gewoon water uit de kraan drinken, dan heb je nergens last van

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2014 om 14:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk eens hier voor wat info.

.....Een onderzoek waard, lijkt mij.......
Voor contact met de redactie: Klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Met vr.gr.

hutch
door hutch - Jun 5, 2014 om 16:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een 'bedrijfje' dat een dergelijke waarschuwing als verkooppraatje gebruikt, is hoogstwaarschijnlijk nog erger dan die rommel zelf.

En wie garandeert ons dat die zogenaamde filters die rommel uit het water haalt?
En waar bestaat die garantie dan uit?
Zij kunnen u absoluut geen garantie geven dat die filters werken.

Als (...) iemand ziek wordt door die rommel is nooit te bewijzen, dat die filters niet gewerkt hebben. Daarnaast zal dat 'bedrijfje' (per definitie) altijd (!!) ontkennen, dat die filters niet gewerkt hebben.

Nog zo'n totaal nietszeggend verkooppraatje van hun website:
"Na een lange tijd van onderzoek kwamen wij tot de conclusie dat water een sleutelrol speelt in de gezondheid van niet alleen het menselijk lichaam, maar ook onze leefomgeving, onze planeet en alle andere levensvormen die daarop leven."

Zo, dus daar heeft dat 'bedrijfje' een 'lange tijd van onderzoek' voor nodig?
Ieder weldenkend mens heeft daar ongeveer 5 seconden (of minder) voor nodig.

M.a.w. ordinaire verkooppraatjes. Pure bangmakerij.
Trap er niet in !!

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 5, 2014 om 17:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als zij de oplossing hadden waren ze nu miljonairs geweest.

Leuk verhaal voor verkoop maar of hun plastic apparaat van PVC dus Chloor en dat is niet schadelijk....

Enkele delen PVC en bij verwarmen komen er schadelijke stoffen vrij...
Ze vinden ergens wat en beweren de waarheid te verkopen.

costnix
door costnix - Jun 6, 2014 om 08:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De webstek doet mij sterk denken aan de beruchte Biostabiel armbandjes.
Herstructurerenvan een van een watermolecuul? Dat gaat echt niet lukken!

ti
door tienalf - Jun 12, 2014 om 19:22
8 Antwoorden / 0 Vragen

Alle plastic/PET flessen lijken minimale hoeveelheden Bisphenol A te "lekken".
Of het echt schadelijk is, m.n. bij langdurige blootstelling aan dit stofje is de vraag. De EFSA (European Food Safety Authority) besteedt er in ieder geval aandacht aan. Op zich een teken dat er wel wat onrust is omtrent deze stof.