pa
door patricia195855 Apr 19, 2014 om 15:18
Geldzaken & recht

Gisteren gekocht

Ik heb gisteren een nieuwe zonnebril gekocht .
Gisteren eigenlijk al spijt van dus vandaag gebeld naar de winkel.
Ik krijg alleen een tegoed bon en NIET mijn geld terug.
Omdat als hun de bril aan en afslaan op de kassa het systeem bij hun gelijk een nieuwe bril besteld en hun administratie niet meer zou kloppen.
Mag dat zomaar volgens mij heb ik zeker een week bedenkt tijd.
Het is een gewone zonnebril de glazen zijn niet op sterkte.

groetjes Patricia.

848 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 19, 2014 om 15:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dit mag. In een stenen winkel geldt koop is koop. Een tegoedbon is een coulancemaatregel van de verkoper. Dus ophouden met jammeren.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo patricia195855,

.....Mag dat zomaar volgens mij heb ik zeker een week bedenkt tijd.....

Ja, dat mag zomaar en nee, je hebt geen bedenktijd.

Koop = koop

Je mag nog blij zijn dat je een tegoedbon krijgt, want zelfs dat hoeven ze niet te doen.

Met vr.gr.

pa
door patricia195855 - Apr 19, 2014 om 15:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het snelle antwoord op deze vraag.

Alleen Zoekster waarom "Dus ophouden met jammeren." was een gewone vraag dit vind ik een beetje voorbarig.

met vriendelijke groeten
Patricia

zoekster
door zoekster - Apr 19, 2014 om 15:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=patricia195855 schreef op zaterdag 19 apr 2014, 15:18]
Ik krijg alleen een tegoed bon en NIET mijn geld terug.

Mag dat zomaar volgens mij heb ik zeker een week bedenkt tijd.

Ik vond dit nogal voorbarig.

pa
door patricia195855 - Apr 19, 2014 om 16:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als het een bril is van 25 euro ja dan zeker .
Maar bij een bril van 160 euro had ik toch iets meer verwacht.

ro
door ron530 - Apr 19, 2014 om 16:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Tja u koopt in een stenen winkel een zonnebril die u toch wel leuk vond. Bedenktijd heeft u niet want het betreft geen koop op afstand, u heeft de bril gezien en kunnen passen voordat u de aankoop deed. Ruilen of geld retour is een service die een winkel mag verlenen maar hoeft niet. Zelfs een tegoedbon is een geste van de winkelier want wettelijk gezien hoeft hij/zij de bril niet eens terug te nemen.

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2014 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat het in die winkel aangegeven dat u een week bedenktijd hebt, of op de bon?

door 1953 - Apr 21, 2014 om 17:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, dat mag: koop = koop!

De winkelier kan zelf eventueel een coulance bepalen: een tegoedbon in dit geval.

Koop = koop betekent niets anders dat er een koopovereenkomst heeft plaatsgevonden tussen partijen en dat de koop definitief is gesloten. Zelfs ruilen is een coulance!

me
door mein33 - Apr 21, 2014 om 17:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=patricia195855 schreef op zaterdag 19 apr 2014, 16:27]

Als het een bril is van 25 euro ja dan zeker .
Maar bij een bril van 160 euro had ik toch iets meer verwacht.

De prijs van het artikel is in het geheel niet van belang. Een gekocht product hoeft door de winkelier niet te worden teruggenomen. En in dit geval is het echt gekocht is gekocht zonder bedenktijd.
Het excuus om de bril niet terug te nemen vanwege het systeem verkopen is automatisch nieuw bestellen, is op z'n zachts gezegd je reinste flauwekul. Als de bril wordt teruggenomen voor een tegoedbon komt de bril ook weer in de voorraad.
Maar als u de bril echt niet meer wil dan is de enige optie het accepteren van de tegoedbon en daarvoor misschien een andere zonnebril nemen die wel naar uw zin is.

ge
door gerboe - Apr 22, 2014 om 10:30
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 19 apr 2014, 15:21]Dus ophouden met jammeren.

Wat een onbeleefde reactie