Glasvezel Telfort; 9 weken na aanvraag nog geen aansluiting. Na hoeveel dagen mag je contact eenzijdig opzeggen?
Na 9 weken na aanvraag bij Telfort voor glasvezelaansluiting is er nog steeds geen werkende aansluiting. Na hoeveel dagen na aanvraag mag je eenzijdig het contract kosteloos opzeggen, vanwege in gebreke blijven van Telfort? Telefonisch meerdere keren Telfort gebeld, maar komen afspraken niet na. b.v. zeggen dat ze contact opnemen voor vrijdags en hebben maandag erna nog niet gebeld.
U bent niet duidelijk genoeg om u vraag te beantwoorden. Wat was de datum van aansluiting die u heeft afgesproken met Telfort? Staat daar iets over in uw contract? Is dat een streefdatum, of een definitieve datum?
En wat bedoelt u met 'geen werkende aansluiting'? Heeft u wel alle spullen in huis om de boel aan te sluiten? Werkt er helemaal niets, of een klein gedeelte wel?
Als er een datum van aansluiting is overeengekomen en die is niet nageleefd dan is het netjes om een herkansing te geven. Werkt dat ook niet, dan heeft u het recht van de overeenkomst af te zien vanwege het niet nakomen van leverafspraken.
Dit mag u niets kosten, het bedrijf is in gebreke gebleven.
Bedankt voor de reacties.
Ik zal Telfort dan een uiterlijke datum geven waarbij ze moeten zorgen dat alles werkt en ik anders van de overeenkomst met Telfort afzie.
[quote=trentrez schreef op dinsdag 15 jul 2014, 19:04]Bedankt voor de reacties.
Ik zal Telfort dan een uiterlijke datum geven waarbij ze moeten zorgen dat alles werkt en ik anders van de overeenkomst met Telfort afzie.
U moet zeggen dat u anders de overeenkomst ontbindt.
Dateer uw aangetekende brief/mail. Geef aan op welke datum de overeenkomst is aangegaan. (datum aanvraag)
Wat er is afgesproken bij de aanvraag en in hoeverre Telfort in gebreke is gebleven. Dan noemt u een termijn waarbinnen de problemen moeten zijn opgelost. Benoem ook het niet nakomen van afspraken wat betreft het terugbellen.
Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 10 of 14 dagen.
U geeft de verkeerde naam op van het bedrijf het hoort te zijn TelFOUT!.
Hopelijk gaat het u lukken om het contract te ontbinden en kies voor een kleinere provider die zijn veel beter.
Wat is namelijk het geval, Mijn buurjongen heeft Telfort 50 Mb glasvezel genomen en kreeg te horen dat hij ook werkelijk 50 Mb up en down had maar in werkelijkheid kreeg hij 30Mb (*) en downloaden was niet hoger dan zo 5 Mb en dat hij niet de enige is blijkt wel uit de klachten die er zijn te vinden in forums.
* Getest met www.speedtest.net
Solcom en andere kleinere providers hebben wel een hogere snelheid dat komt voornamelijk door dat ze minder data transporteren en hun eigen servers hebben ipv KPN servers waar ook nog eens andere providers gebruik van maken.
heeft u de (nieuw) glasvezelaansluiting zelf geinstalleerd of heeft u een monteur van Telfort dat laten dat laten doen? Dit in verband met verantwoordelijkheden.Is de glasvezelnetwerk aangelegd in uw wijk of is daar mee bezig? In mijn wijk is in juni glasvezel aangelegd en heb een aantal weken moeten wachten op activering.Na deze activering heb ik het zelf geinstalleerd met een pakket van Telfort en tot nu toe werkt het perfect.Internet en TV.
even een vraagje , betaal je dan al voor een niet bestaande aansluiting?? als dat zo is is dat zeer dom !!
en als je nog niks betaalt dan kan je ook nog niks opzeggen want je kan pas opzeggen als je aan iets betaalt ???
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer