hv
door hvangent Oct 12, 2011 om 12:39
Computers & telefonie

Gloednieuwe telefoon, waterschade ?

Binnen 2 weken na aanschaf wilde mijn HTC EVO 3D telefoon niet meer opladen. Uiteindelijk was de batterij leeg en deed het apparaat niks meer. Opgestuurd naar de reparateur van HTC (Dynafix) en daar werd waterschade geconstateerd. Er zitten bepaalde stickertjes in het apparaat die verkleuren als ze met vocht in aanraking gekomen zijn. Toestel valt volgens HTC dus niet meer onder garantie en wordt niet gerepareerd. 600 euro down the drain. Ik weet zeker dat het toestel niet in abnormale omstandigheden is geweest maar HTC houdt voet bij stuk en wil me niet helpen of tegemoet komen.

Kan dit zomaar ?

Ik kan wel een second opinion aanvragen maar aangezien het stickertje verkleurd is zal ook daar de conclusie hetzelfde zijn. En bij de verkoper claimen dat het stickertje vermoedelijk al verkleurd was voordat ik het toestel aanschafte zal ook geen succes worden vrees ik. Oftewel, ik sta in mijn hemd in dit geval, is er nog iets wat ik kan proberen misschien ?

1587 13 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Oct 12, 2011 om 13:04
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Als je waterschade in het zoekveld intypt kom je een haast overweldigende hoeveelheid soortgelijke klachten tegen. Waterschade valt niet onder de garantie. Waarschijnlijk is dit zonder hard gemaakt te kunnen worden een aanvaarbaar argument om de reparatiekosten aan de klant over te laten. Het zou me wat zijn als het stickertje al verkleurd was voordat je de HTC kocht. Misschien kun je ten bewijze ergens aan een nieuwe HTC zien te kunnen openen (in een winkel, ter demonstratie bv) om te kijken welke kleur het stickertje daarvan heeft. Maar, dat is wel vergaand.

druifje01
door druifje01 - Oct 12, 2011 om 13:09
1712 Antwoorden / 140 Vragen

P.S. Ik vraag mij af of dit soort telefoons soms transpiratiegevoelig zijn......

druifje01
door druifje01 - Oct 12, 2011 om 13:28
1712 Antwoorden / 140 Vragen

.....want dan heb je de oorzaak in je hand.

tdehond
door tdehond - Oct 12, 2011 om 13:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het is de meest bekende reden waarmee men onder de garantie uit wil komen.

Condens vorming is een echte reden waardoor z.g. waterschade zou kunnen optreden.

druifje01
door druifje01 - Oct 12, 2011 om 13:56
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@tdehondt.

Als de condens mocht ontstaan door het vasthouden van de telefoon dan zou daarvoor/daartegen een betere isolatieconstructie ingebouwd moeten worden. Misschien is dat niet mogelijk zonder dat het functioneren van de telefoon verslechterd. Maar daar zijn wel weer mensen voor om over na te denken (al doen zij dat misschien liever niet).

robtien
door robtien - Oct 12, 2011 om 14:01
269 Antwoorden / 10 Vragen

een seciond opine kun je natuurlijk altijd doen.
u zou natuurlijk altijd een brief kunnen sturen en hopen op een beetje
redelijke antwoord terug.

tdehond
door tdehond - Oct 12, 2011 om 14:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 12 okt 2011, 13:56]@tdehondt.

Als de condens mocht ontstaan door het vasthouden van de telefoon dan zou daarvoor/daartegen een betere isolatieconstructie ingebouwd moeten worden. .

Ik ben geen fabrikant van HTC telefoons. Ik geef in 1 reactie aan dat condensvorming een echte reden is waardoor waterschade zou kunnen ontstaan.

Misschien kunt u uw technische tip voorleggen bij de fabrikant van deze gsms. :)

druifje01
door druifje01 - Oct 12, 2011 om 14:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen

@robtien

Type eens in het zoekveld "vochtschade" in. Dan zie je dat dit euvel haast een epidemie geworden is.

tdehond
door tdehond - Oct 12, 2011 om 14:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 12 okt 2011, 14:08 Dan zie je dat dit euvel haast een epidemie geworden is.
OT
Het m.i. onnodige gechat van u ook.

druifje01
door druifje01 - Oct 12, 2011 om 14:39
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik bedoelde, tdehondt, dat Robtien de 'epidemie' wellicht nog niet in beeld had en de wetenschap daaromtrent de zin en de noodzaak van een klachtbrief mogelijkerwijs afzwakken. Ik heb de redactie verzocht te overwegen om het vochtprobleem nader te onderzoeken en belichten.

stacey
door stacey - Oct 12, 2011 om 14:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 12 okt 2011, 14:39]Ik bedoelde, tdehondt, dat Robtien de 'epidemie' wellicht nog niet in beeld had en de wetenschap daaromtrent de zin en de noodzaak van een klachtbrief mogelijkerwijs afzwakken. Ik heb de redactie verzocht te overwegen om het vochtprobleem nader te onderzoeken en belichten.

Pfff misschien moet ik de redactie eens vragen je gezwam eens te onderzoeken op off topic gezwam
en dit nader te belichten........
We hebben de epidemie van zwamneuzen hier wel goed in beeld, alleen de redactie helaas nog niet ;-(

6 posten onzin van ons aller Druif en vraagsteller heeft nog steeds geen antwoord
op vraag -- is er nog iets wat ik kan proberen misschien ? --
Diep Triest.

tdehond
door tdehond - Oct 12, 2011 om 15:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

-- is er nog iets wat ik kan proberen misschien ? --

Ik zie dat somber in. Bij welke provider loopt het abonnement? Misschien dat deze hierin nog wat kan betekenen.

stacey
door stacey - Oct 12, 2011 om 16:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hvangent schreef op woensdag 12 okt 2011, 12:39]Ik kan wel een second opinion aanvragen maar aangezien het stickertje verkleurd is zal ook daar de conclusie hetzelfde zijn. En bij de verkoper claimen dat het stickertje vermoedelijk al verkleurd was voordat ik het toestel aanschafte zal ook geen succes worden vrees ik. Oftewel, ik sta in mijn hemd in dit geval, is er nog iets wat ik kan proberen misschien ?

Je mag er vanuit gaan dat een onafhankelijk onderzoek verder kijkt dan een verkleurd stickertje en zoekt naar een oorzaak daarvan, indien aanwezig.
Wel betaal je dan weer zo`n 30,- of 40,- aan onderzoekskosten.....
Wat je dan kan proberen te verhalen op verkoper/Dynafix als zij je ten onrechte hebben afgewezen voor garantie en je hierdoor dus onterecht op (extra) kosten hebben gejaagd.

Blijkt er iets niet te kloppen met stickertje en is het onterecht verkleurd en geen sprake van vochtschade dan kun je met onderzoek weer naar verkoper/Dynafix en reparatie onder garantie afdwingen omdat hun conclusie onterecht bleek en het dan wel onder garantie valt.
Maar recht hebben en recht halen/krijgen zijn altijd 2 verschillende dingen helaas…….