ol
door olijfje3 Dec 15, 2014 om 22:36
Voeding & gezondheid

Goed wok geschikt voor inductie koken gezocht

Ik zoek een goede wok geschikt voor een inductiekookplaat.
prettig om mee te werken, behoorlijke levensduur. BK schijn niet goed te zijn. heeft iemand verstand en ervaring met pettige wok?

olijfje3

14598 24 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 23:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u nu al een goede wok hebt, maar een die niet geschikt is voor inductie, dan zijn er ook adapters te koop waarmee je elke pan kunt gebruiken op inductie.

ol
door olijfje3 - Dec 15, 2014 om 23:39
284 Antwoorden / 26 Vragen

ha tijger1

Oude pannen weggegeven, kende de adapters niet, terwijl ik me echt heb verdiept in inductiekookplaten,
Ik kookte vroeger op ceramisch en die pannen werken niet op inductie. wel eerst getest natuurlijk olijfje3

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zonde, vooral als het een pan was die beviel. Verder geen ervaring met wokken, of inductie. Jammer dat bij de aanschaf van inductie die informatie niet wordt verstrekt.

tenormin
door tenormin - Dec 16, 2014 om 01:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb een Creuset, duur, en "moet het er mee doen". Maar mis wel het 'echte' wokken
wat je op gas doet. Het heen en weer raggen bedoel ik. Maar met wat improviseren heb ik het wel geleerd. Maar verstand heb ik er niet van, hoor. BK niet goed? Weet dat niet maar heeft toch goede naam?

ol
door olijfje3 - Dec 16, 2014 om 01:42
284 Antwoorden / 26 Vragen

heb gelezen(weet niet meet waar) dat BK niet goed was in dit geval. wil in ieder geen kat in de zak kopen dank groet olijfje3

gompy2
door gompy2 - Dec 16, 2014 om 09:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Heb geen ervaring met inductie-wokken maar op Kieskeurig staan een aantal die geschikt zouden zijn voor inductie. (Kijk bij specificatie"s)
Op die merken/modellen zou je verder kunnen zoeken voor beoordelingen.

Klik-> Inductie-wokken

ol
door olijfje3 - Dec 16, 2014 om 11:54
284 Antwoorden / 26 Vragen

Dank gompy2, je weet vaak niet welke sites eerlijk zijn, maar ik ga zeker even kijken.
Ik hoop stieken , dat hier iemand reageert, dit is' m voor bedrag x olijfje3

gompy2
door gompy2 - Dec 16, 2014 om 12:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Aan veel beoordelingen heb je ook niet zo veel, het omvat vaak maar een paar woorden
Bij die wok-pannen heb ik er 1 gevonden die behoorlijk en onderbouwd afgekraakt werd, de BK Balans+ Wokpan 30 cm.
Suc6 met zoeken.

tenormin
door tenormin - Dec 16, 2014 om 12:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=olijfje3 schreef op dinsdag 16 dec 2014, 11:54]Dank gompy2, je weet vaak niet welke sites eerlijk zijn, maar ik ga zeker even kijken.
Ik hoop stieken , dat hier iemand reageert, dit is' m voor bedrag x olijfje3

Geen idee hoe betrouwbaar deze site is, staat wel erg weinig info maar wel een naam van die pan, toch? ;-) lekker wokken . Ben benieuwd; deze is behoorlijk veel voordeliger dan de mijne, maar misschien is ie wel goed. 't Is dat ze een K.v.K. nummer hebben maar wilde je deze "reclame" toch niet onthouden.

ol
door olijfje3 - Dec 16, 2014 om 13:45
284 Antwoorden / 26 Vragen

Breng balas in je leven is serieus een reclameslogan van boter geweest. De boter heeft maar kort bestaan.
Ik raakte mijn balans kwijt EN ik hou niet van boter, sorry redactie dit was een inwokkertje.
uiteindelijk is het schijnbaar moeilijk een goede wok waar ik lang plezier van heb kan vinden.Ik zak de letters BK
maar niet verleuken olijfje3

ol
door olijfje3 - Dec 16, 2014 om 13:59
284 Antwoorden / 26 Vragen

sorry onbalans in vingers, niet mokken lekker nu stop ik met off topic anders word ik op mijn vingers getikt. au

olijfje3

le
door leenpres - Dec 19, 2014 om 12:48
79 Antwoorden / 7 Vragen

Hoi

meestal wordt het bij de pan aangegeven of hij geschikt is
naar de prijs moet u niet kijken
maar naar het gebruik
veel mensen gebruiken hem verkeerd door er met een ijzeren vork of lepel mee om te scheppen
of met een schuurspons schoon te maken
een wok moet je goed behandelen dus houten lepel en miet met zeepsop schoonmaken
en als hij afgewassen is in de olie zetten

la
door laurina2 - Dec 19, 2014 om 12:57
142 Antwoorden / 70 Vragen

olijfje3,

ik heb een Tefal wokpan die beroemde met de rode stip :>)nog uit de gasperiode.
Hij is per ongeluk in de berging blijven staan omdat ik hier inductie heb(verplicht),was ik het ding vergeten.
Alle pannen weg gedaan ,wilde een wokpan nieuw kopen, heb tegen beter weten in toch het ding naar boven gehaald en het werkt .
Ik ben het met tenormin eens dat het wel voorzichtig gebeuren moet maar dat moet je eigenlijk met alles op die vermaledijde glasplaat.
Op de grootste pit (zo blijf ik het noemen)wordt het ding gloeiend heet dus ...wokken maar.
Het is blijkt nu een van de voordeligste pannen en misschien het proberen waard?
Succes laurina2

th
door thielen12 - Dec 19, 2014 om 13:01
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb er een van Jamie Oliver word goed warm en ik kook ook op inductie .
Groetjes Ans

pe
door pebk - Dec 19, 2014 om 13:23
581 Antwoorden / 0 Vragen

Neem even een magneetje mee als je naar de winkel gaat om een pan uit te zoeken. Blijft het magneetje plakken, dan is de pan geschikt voor inductie. Valt hij er af dan niet.

hi
door hippo - Dec 19, 2014 om 13:27
12 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kook ook op inductie. Het nadeel van inductie ten opzichte van gas is dat alleen het gedeelte wat op de plaat staat heet wordt. Gas gaat bij een hoge stand ook om de pan heen zodat het ook daar goed heet wordt.
Daarom is het aan te raden een wok te kopen met een flink plat gedeelte aan de onderkant. Zelf ben ik uitstekend geslaagd bij de HEMA. Een wok met 2 handgrepen. Beter dan mijn Creuset wok en een stuk voordeliger.

te
door tercinta - Dec 19, 2014 om 15:37
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 2 jaar terug bij Blokker een wok gekocht voor inductiekoken. Ik zou daar eens kijken. Niet zo heel duur; ik meen dat ik 20 euro heb betaald.

lenyenfred
door lenyenfred - Dec 19, 2014 om 16:13
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste olijfje3,
BK BALANS is perfect.
Wel dient zo'n pan (eigenlijk elke pan) goed onderhouden te worden.
Na gebruik keukenpapiertje met beetje olie door de pan halen.
Zelf doen wij daarna een velletje huishoudfolie daar op, zodat er geen stof bij kan komen.
Pan is dan ook gelijk gebruiksklaar.
Wij hebben de koekenpan en de wok van BK Balans,
De koekenpan na jaren nog als nieuw, de wok is nog niet zo oud.

ro
door robi58 - Dec 19, 2014 om 17:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al zeker 2 jaar een bij IKEA gekochte wok voor inductie koken. Ik vind het een super wok. Deze wordt echt goed heet en is makkelijk te reinigen . Hij is wel behoorlijk groot. (doorsnee 35 cm) De prijs valt ook mee (€35,95)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20087709/

ka
door kama - Dec 19, 2014 om 17:29
161 Antwoorden / 19 Vragen

Niet elke wok die claimt op inductie te kunnen kan daadwerkelijk op inductie. Wij hebben met zo'n pan de inductieplaat opgeblazen (duur pannetje dus van zo'n duizend euro).
Ik zou altijd een zwaardere pan nemen. Email of gietijzer of een extra dikke bodem. Overigens vind ik zelf een hapjespan altijd handiger dan een wok. Ook omdat de doorsnede van de bodem van een wok ten opzichte van de cirkel op de inductieplaat klein is.

komsja
door komsja - Dec 19, 2014 om 18:15
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@olijfje3
Ga eens naar de TOKO,daar heb ik ook een wokpan (geen wok pannetje) maar een normale maat voor zo,n 15 eurie en die wokt als een tierelier.Die pannen zijn van het zogenoemde carbonstaal gemaakt en kunnen enorm veel hitte hebben,en die wokpannen van carbonstaal worden ook gebruikt bij de wokrestaurants.U moet voor het gebruik de pan wel eerst even goed verhitten totdat hij begint te roken en dan met wat olie de boel een beetje afblussen dat geeft wel enige stank en rook walmen maar dan istie klaar voor gebruik,het enigste nadeel is dat je de wok wel regelmatig moet gebruiken en na gebruik en afgekoeld te zijn in moet smeren met wat olie want doe je dat niet dan krijg je roest vorming.In de wokrestaurants is dat geen probleem want die pannen worden veel gebruikt,dus nogmaals als je regelmatig wokt gewoon voor weinig een wokpan kopen van carbon staal.

pi
door piete242 - Dec 19, 2014 om 18:45
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kook op inductie. Helaas is er geen goede pan om te wokken omdat alleen de onderkant heet genoeg wordt. De zijkanten van de wokpan kan alleen door "ruim vuur" verwarmd worden zoals u ook bij de chinees etc ziet. Het grote vuur (vlam) is niet voor niks ... daar ligt het geheim van het wokken.
Mocht u met volledig succes en genoegen willen wokken dan is een grote vlam oftewel op gas wokken een noodzaak.

sy
door sylviaassen - Dec 22, 2014 om 17:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik al 2 jaar naar volle tevredenheid de AEG wok hiervoor. In bijgevoegde filmpje zie je de wijze van gebruiken.
https://www.youtube.com/watch?v=483KizKDrtw

roodborstje
door roodborstje - Apr 6, 2015 om 10:22
91 Antwoorden / 71 Vragen

@ Olijfje.

Wij hebben al 21 jaar inductie. Nieuwe pannen gekocht toen nog want wist niets van een adapter.
Er moest een goede wok komen die op inductie kon.
In een toko heb ik er eentje gekocht. Hij is van gietijzer en is geweldig. Hebben hem nu al 20 jr. en voldoet prima. Gietijzer houdt ook de warmte uitstekend vast.