ry
door ryanstith123 Jul 23, 2015 om 12:15
Computers & telefonie

Goede raad, watermerk beeld

beste lezer, watermerk beeld, heeft iemand een goede raad wat te doen.

488 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik gebruik zelf WatermarkV2 en dat bevalt me erg goed.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is van belang te weten waar u een watermerk wilt plaatsen. In een foto of in tekst?

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Watermerk in beeld van wat?

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ryanstith,

Een beetje duidelijke(re) vraagstelling kan geen kwaad. ;-)
Dat maakt de kans op een goede reactie groter.

Kijk eens of je hier wat mee kunt.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de bedoeling is om een watermerk, wat in een resultaat van software staat, in een foto staat, dan is dat meestal alleen weg te krijgen door de licentie te kopen.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt u een watermerk plaatsen of verwijderen?

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Respect dat jullie überhaupt de moeite nemen te reageren op dit soort cryptische vragen.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een watermerk plaatsen kan met een fotobewerkingsprogramma, maar bij word of exell kan je ook een eigen watermerk invoeren.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het gaat om het toevoegen van een watermerk aan een foto om misbruik te voorkomen: dat is niet nodig. De copyright van de foto is altijd van de maker. Dus zolang je kunt aantonen dat je de maker van de foto bent is een watermerk niet nodig. Sterker nog: bij misbruik kan je er nog leuk aan verdienen :-) (normaal gesproken 2x het normale tarief).

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op donderdag 23 jul 2015, 17:29: De copyright van de foto is altijd van de maker.

Klopt het auteursrecht bezit jij als maker altijd geheel automatisch, echter moet de foto wel enigszins creativiteit bezitten, daarvan is al heel gauw spraken.
Schroom je eigen niet op een factuur (redelijk tarief) te sturen bij misbruik, zelfs het inschakelen van een incassobureau hiervoor is aantrekkelijk.

Zelf voeg ik met Jalbum, kleine moeite als je toch bezig bent, wel een watermerk toe, zo lichtjes mogelijk dat deze bijna niet opvalt. Daarnaast kun je ook nog altijd in de exif jouw gegevens zetten, dat maakt bewijzen dat het jouw foto is nog gemakkelijker.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

akkerdistel schreef op donderdag 23 jul 2015, 19:27: Klopt het auteursrecht bezit jij als maker altijd geheel automatisch, echter moet de foto wel enigszins creativiteit bezitten

Dat zou wat zijn zeg als dat waar zou zijn. Natuurlijk is dat niet zo.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerboe schreef op donderdag 23 jul 2015, 19:35:
akkerdistel schreef op donderdag 23 jul 2015, 19:27: Klopt het auteursrecht bezit jij als maker altijd geheel automatisch, echter moet de foto wel enigszins creativiteit bezitten

Dat zou wat zijn zeg als dat waar zou zijn. Natuurlijk is dat niet zo.

Leg eens uit, ben een en al oor.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat je een antwoord geeft, googel eerst zelf eventjes.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Creativiteit is niet het punt. Ook een 'saaie' foto kan onder het beeldrecht vallen. Als daaruit maar kenmerkend blijkt wie de maker van de foto is, creatieve fotograaf of niet.
Creativiteit is een subjectief iets.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2015 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nu nog even een reactie van TS wat precies de bedoeling is .......

ve
door verwijderd - Jul 28, 2015 om 05:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, het is van belang te weten waar u een watermerk wilt plaatsen, in een foto of in tekst. Ik gebruik zelf Watermark Software en dat bevalt me erg goed.