ma
door maartje41 Jul 22, 2015 om 10:39
Computers & telefonie

Google drive

Hallo,

Ik heb foto's van Google drive op de schijf van mijn laptop gezet.
De Google drive is nu leeg behalve de mappen "met ster" en "recent ".

Als ik in de verkenner van mijn laptop ga kijken, staat in de map "Google drive" niks meer. ("Deze map is leeg").

1) hoe krijg ik de foto's die blijkbaar nog wel in een aantal mappen van Google drive staan op mijn harde schijf op de laptop ?
2) en wat is eigenlijk het verschil tussen "i-cloud-drive" en "Google-drive" ?

Alvast bedankt
Ik voel me meer en meer digibeet worden

1089 6 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Jul 22, 2015 om 13:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo maartje41,

Ik vermoed dat de foto's in "recent"en "met ster" niet echt de bestanden bevatten,maar de verwijzingen ernaar.
U kunt dit checken door de titel van één zo'n foto uit b.v. de map recent te zoeken op uw harde schijf.

Heeft u al eens uitgelogd en weer ingelogd?
De prullenbak is dus ook leeg?
Het kan ook even duren voordat het is bijgewerkt.

....Ik voel me meer en meer digibeet worden....

Als ,de werking van, een programma niet duidelijk is ligt dat toch aan dat programma of de onduidelijke helpfunctie ;)

edrick3
door edrick3 - Jul 22, 2015 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo maartje41,

.....2) en wat is eigenlijk het verschil tussen "i-cloud-drive" en "Google-drive" ?....

Google Drive: 15GB

Google biedt 15GB, verdeeld over alle diensten waarbij je gebruik maakt van online opslagruimte. Ook Gmail en alle bijlagen vallen hier dus onder.

Video's korter dan 15 minuten en foto's kleiner dan 2048x2048 pixels worden niet meegenomen in de telling. Zorg je dus dat je onder deze aantallen blijft, dan is de gratis ruimte meer dan royaal.

De 20.000 nummers die je kunt opslaan in Google Music vallen niet onder de 15GB. Dat is dus ook zeer gunstig.

De maximale grootte voor elk bestand is 1TB (bij betaalde accounts is dat maximaal 16TB aan data).

De beschikbare bandbreedte is onbeperkt.

iCloud: 5 GB

Apple geeft je 5Gb gratis opslagruimte, die je gebruikt om data van apps, documenten en mail in iCloud te bewaren. De enige manier om meer ruimte toe te voegen, is door het te kopen. Jammer.
(Bron)

Met vr.gr.

ma
door maartje41 - Jul 22, 2015 om 16:02
4 Antwoorden / 3 Vragen

Thanx edric3 en reflecs.

Volgens mij zijn de foto's die onder "recent" en "met ster" inderdaad geen unieke bestanden.
Ik zie nu dat het foto's zijn die ik met mijn partner heb gedeeld en die hij mag bewerken of die mijn partner heeft gedeeld en ik mag bewerken. Beetje raar dat ze niet gewoon onder "gedeeld" staan.

Ik vind het niet echt handig dat dezelfde foto op meerdere plekken staat. Maar goed, nu weet ik dat dus.

Dus de i-cloud valt niet onder de Google drive ? Of andersom ?
Het zijn dus 2 unieke opslagruimtes ?

Ik heb het ook allemaal niet handig ingericht, denk ik. Ik heb een laptop met Windows, een tablet met iOS en een smartphone met een Android-besturingssysteem. Ook niet handig voor de consument dat die besturingssystemen niet compatible zijn uit concurrentie-overwegingen.

Dank jullie wel.

edrick3
door edrick3 - Jul 22, 2015 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@maartje41,

......Dus de i-cloud valt niet onder de Google drive ? Of andersom ?....
Nee.

.....Het zijn dus 2 unieke opslagruimtes ?.....
Ja

reflecs
door reflecs - Jul 22, 2015 om 18:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@maartje41,
Ik weet niet of u veel aan het antwoord heeft gehad, maar toch graag gedaan.

Wat betreft Google drive en verschillende besturingssystemen kunt u op deze pagina nog wat info vinden:
Klik https://support.google.com/drive#topic=6069785

U kunt meer info en de downloadlink voor iCloud voor Windows op deze pagina vinden:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201104
Of en hoe het voor Android werkt kan ik u niet vertellen.

Succes

ma
door maartje41 - Jul 22, 2015 om 21:29
4 Antwoorden / 3 Vragen

@reflecs

Zeker. En ik maak een print-screen van de linkjes.

En je hebt helemaal gelijk. Als de gebruiker het niet snapt, ligt dat aan de programma's