jp
door jpcoen Jan 31, 2015 om 18:10
Computers & telefonie

Google drive verwijderen smartphone

Tot mijn schrik zag ik dat google drive op mijn smartphone staat, en ik met een simpele klik toegang tot al mijn documenten krijg. Ik vind dat onveilig maar ik kan niet uitloggen, en kan drive niet verwijderen. Hoe kan ik drive van mijn smartphone af krijgen?

28094 21 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Jan 31, 2015 om 18:27
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Klik op het Icoontje "Instellingen".
Daarna veeg je naar "Applicatiebeheer".
Dan veeg je naar "Google Drive".
Daar tik je op en dan kun je het verwijderen.

jp
door jpcoen - Jan 31, 2015 om 18:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik gedaan, maar het lukt niet hem zo te verwijderen.

gompy2
door gompy2 - Jan 31, 2015 om 19:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Type @ merk smartphone?

Is het een Android smartphone kun je hem dan ook niet verwijderen d.m.v. de Google Play store?
Daar is die dan geregistreerd dat die geïnstalleerd is op je smartphone, en via de store kun je hem ook verwijderen

jp
door jpcoen - Jan 31, 2015 om 19:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

Geprobeerd. Volgens de store is het dan verwijderd, maar drive blijft op mijn smartphone staan en als ik klik kom ik weer in alle documenten zonder dat ik hoef in te loggen.

gompy2
door gompy2 - Jan 31, 2015 om 20:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Dan werkt het bij jou toch anders, bij mij is alles totaal verdwenen, maar lees dit eens door, en wat is het merk en type van je telefoon?

Klik-> Drive-apps installeren en beheren

En deze, klik-> Beveiliging van Google Drive-apps

diumenge
door diumenge - Jan 31, 2015 om 20:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar als Google Drive niet wilt gebruiken, dan zet je er toch ook geen bestanden in?

pi
door pieterwolters - Jan 31, 2015 om 22:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je telefoon beveiligd met PIN code (of patroon) dan is het geen probleem meer. Ook voor andere zaken is het aan te raden om de telefoon te beveiligen met een PIN code.

gompy2
door gompy2 - Jan 31, 2015 om 23:20
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 31 jan 2015, 22:48]Als je je telefoon beveiligd met PIN code (of patroon) dan is het geen probleem meer. Ook voor andere zaken is het aan te raden om de telefoon te beveiligen met een PIN code.
Zo'n beveiliging stelt toch helemaal niets voor man, beetje naïef om dat te geloven, sorry.
Het is alleen enorm lastig voor je zelf en je plaag jezelf er enorm mee, maar dat vind ik
Quote:

Het codeslot van de iPhone kan nog steeds worden omzeild. Ook de beveiliging op de Galaxy 's van Samsung blijken waardeloos.

Een dag na iOS-update 6.1.3 blijkt het codeslot van de iPhone nog steeds makkelijk te omzeilen. De truc is niet simpel maar het resultaat is net als bij de methode die medio februari is gedemonstreerd hetzelfde: toegang tot de contactenlijst, belgeschiedenis en foto's.

Niet alleen het codeslot van de iPhone is te omzeilen, ook de beveiliging van Samsung-smartphones is kraakbaar. Op gepubliceerde video's is de omzeiling van het codeslot op de Galaxy Note II en de Galaxy S III te zien. Samsung heeft deze bugs tegenover techblog AllThingsD bevestigd en werkt aan een oplossing.
Simkaart verwijderen

De nieuwe omzeiling is meer dan een combinatie van toetsen. Wel maakt de truc weer gebruik van spraakbesturing-functie Voice Control. Wanneer de gebruiker daarmee een gesprek begint en vervolgens tijdens dat gesprek met een pinnetje of paperclip de micro-simkaart uit het toestel haalt, verschijnt in plaats van het vergrendelde scherm het oproepmenu.

De truc werkt sowieso op de iPhone 4 en 4s. Over de iPhone 5 zijn nog twijfels, al beweert de Duitse website iPhoneblog.de dat het hen is gelukt. Daarvoor moet hoogstwaarschijnlijk wel Siri, Apple's spraakassistent die vanaf de iPhone 4S standaard meekomt, zijn uitgeschakeld.
Samsungs Android gekraakt

Ook de codeslot van Samsungs versie van Android is gekraakt. Blogger Terrence Eden vond eind februari al een manier waarmee volledige toegang tot Android mogelijk is. De truc is grotendeels vergelijkbaar met de iPhone en werkt ook via het noodoproepmenu. Na het draaien van een niet bestaand nummer moet het groene bel-icoontje worden ingetoetst.

Daarna kan de gebruiker een nieuwe oproep uitvoeren en de sim weer terugplaatsen. Nu kan er gebeld worden, is het mogelijk om nieuwe contacten toe te voegen en via het contactenmenu is er toegang tot alle op de iPhone opgeslagen foto's.

Vervolgens moet de gebruiker de foutmelding verwerpen en de 'back'-toets indrukken. Dan verschijnt vluchtig het applicatiemenu, net lang genoeg om een applicatie te starten. Het pijnlijke aan deze omzeiling is dat alle apps en menu's kunnen worden opgestart, wat het codeslot compleet nutteloos maakt.

Bron: Webwereld Altijd het laatste ICT-Nieuws

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2015 om 02:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens of u met deze klik hier aanwijzingen ervan af kunt komen.

f.weele
door f.weele - Feb 1, 2015 om 11:35
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@jpcoen; normaal gesproken zou je deze app moeten kunnen verwijderen, want het is geen systeem applicatie. Je kunt het nog eens proberen door all-in-one-toolbox te downloaden vanuit de playstore. Klik hier
Lukt het daar ook niet mee, dan kun je de smartphone terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarmee zou google drive definitief verwijderd moeten zijn.
m.vr.gr.

door 1953 - Feb 1, 2015 om 12:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=f.weele schreef op zondag 1 feb 2015, 11:35]@jpcoen; normaal gesproken zou je deze app moeten kunnen verwijderen, want het is geen systeem applicatie. Je kunt het nog eens proberen door all-in-one-toolbox te downloaden vanuit de playstore. Klik hier
Lukt het daar ook niet mee, dan kun je de smartphone terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarmee zou google drive definitief verwijderd moeten zijn.
m.vr.gr.

Valt, viel bij mij, niet te verwijderen. Bij mijzelf kon ook G+ zelfs niet verwijderen.

Applicaties > Apps bewerken/verwijderen > alleen met een rood kruisje kunnen worden verwijderd.

door 1953 - Feb 1, 2015 om 12:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 1 feb 2015, 02:13]Lees eens of u met deze klik hier aanwijzingen ervan af kunt komen.

Dank voor de verwijzing.

f.weele
door f.weele - Feb 1, 2015 om 12:58
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@1953, er is wel een programma/applicatie om het te verwijderen, maar ik weet niet meer welk. Bovendien moet het toestel dan geroot zijn. Waarschijnlijk heeft de fabrikant van het toestel deze google applicaties als standaard op het toestel gezet.
Het enige wat je dan nog kan doen is het toestel rooten en de rom flashen, maar dat is meestal te moeilijk voor de gemiddelde gebruiker en niet zonder risico's.
Ik zal nog even zoeken om te kijken of ik wat kan vinden.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Feb 1, 2015 om 13:01
1085 Antwoorden / 27 Vragen

lees ook deze bijdrage (in het engels) op XDA developers. klik hier

m.vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 13:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=f.weele schreef op zondag 1 feb 2015, 12:58]Bovendien moet het toestel dan geroot zijn. Waarschijnlijk heeft de fabrikant van het toestel deze google applicaties als standaard op het toestel gezet.

Het vreemde is, ik heb geen geroot toestel (Galaxy Core) maar ik kan de Google Drive App gewoon verwijderen en dan is die ook echt helemaal weg.
Echter stelt het verwijderen niet veel voor, als ik, of iemand, de Google Drive App weer installeert via de Play Store, dan wordt de hele footprint van het toestel, inclusief de gegevens van het Google-account gecheckt en is de inhoud van de Google-drive weer gewoon te zien.
Deze app stond er op toen ik het toestel kocht.

Ik had graag het merk en soort smartphone willen weten van de TS, maar zoals zo vaak, 1 keer een vraag en men ziet ze nooit weer.

jp
door jpcoen - Feb 1, 2015 om 13:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle adviezen. Ik heb een samsung galaxy sIII mini. Het is me nog niet gelukt om drive te verwijderen. Ik ben uitgelogd uit gmail, dat is trouwens ook niet eens zo eenvoudig. Dus zijn mijn drive bestanden nu niet toegankelijk. Maar dan kan ik niet meer met mijn smartphone mijn mail checken, wat soms weer onhandig is. Ik ga nog aan de slag met enkele suggesties. Ik vind het wel opmerkelijk dat een bedrijf als google beveiliging en privacy zo goed als onmogelijk maakt, althans, dat is mijn conclusie. Dat beloofd weinig goeds voor toekomst.

f.weele
door f.weele - Feb 1, 2015 om 13:25
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Gompy2, het is inderdaad zo dat sommige fabrikanten een app meeleveren die er via de normale weg is af te halen, maar er zij er dus ook die (onnodige) apps meeleveren die in het systeem zijn ingebakken. Chinese merken doen dat vaak, maar ook merkfabrikanten hebben er een handje van. Wil je overal van af dan kun je CM-installer gebruiken en daarmede je toestel uitrusten. klik hier
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Feb 1, 2015 om 13:33
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hier nog een stukje van de galaxyclub.

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2015 om 14:17
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@jpcoen.
Het besturingssysteem van jouw smartphone is Android, en Android IS Google sinds 2005, vandaar dat ook alle Google-apps in de Android smartphone's ingebakken zijn.
Alleen met een geroot toestel kun je de apps toevoegen die je zelf wil.
Ja als je accounts of bepaalde onderdelen daarvan gaat verwijderen dan gaan er onderdelen niet meer werken.
Erg vervelend.

Wat ik opmaak uit je vragen en antwoorden is dat je bang bent dat de inhoud van jouw Google Drive door "vreemde" ogen bekeken wordt.
Misschien dat je bang bent dat dat gebeurd als je je toestel ooit eens verliest of dat het gestolen wordt.

Prima, dat kan, maar is het dan niet makkelijker, of beter, de bestanden die je op je Google Drive cloud hebt staan te beveiligen?
Dan kun je je smartphone verder blijven gebruiken zoals je altijd gedaan hebt.

Elk bestand, of map kun je inpakken met bijvoorbeeld Winrar, of voor een Android toestel (klik->) RAR voor Android
Tijdens dat inpakken kun je een wachtwoord toevoegen zodat als men dat bestand wil uitpakken, het alleen lukt als men een wachtwoord heeft.
Wil je iets bekijken/bewerken op je smartphone, dan download je het van je Google Drive en pakt het uit op je toestel.
Na het bewerken pak je het weer in met RAR voor Android, geef je wachtwoord in en zet het weer in je Google Drive cloud.
Ik neem aan dat je niet de hele dag of elke dag de inhoud van je Google Drive zult bekijken dus dat deze handelingen niet zo vaak zullen voorkomen.
Het voordeel is dat je alles weer kunt benutten zoals je altijd gedaan hebt.
Dat zou je dus kunnen doen als je niet wilt of kunt rooten.

Ben je bang voor verlies of diefstal, dan zijn er apps die je kunt installeren,compleet verborgen kunt zetten, alleen zichtbaar met een totaal nietszeggende naam in applicatie beheer, waar hij ook niet uit te verwijderen is, en waarbij je via je Google-account alles met je toestel kunt doen wat je wilt, je toestel en SD-kaart leegmaken, het apparaat kunt volgens, foto's laten maken, gesprekken afluisteren, het toestel blijven volgen ook al wordt de SIM-kaart verwisseld, en van alles en nog wat.
Via een Google account of Samsung account kun je bepaalde dingen ook wel afstand verwijderen als je toestel aangemeld is (Samsung), alleen verdwijnt die mogelijkheid met het verwisselen van de SIM-kaart. (weet dit niet hélemaal zeker, maar dacht het wel)

Klik-> Android Lost

@f.weele

Oké, begrepen.
De meeste Google apps zijn ook niet uit Android smartphones te verwijderen, en bij de Samsung smartphones heb je weer tig Samsung apps die niet te verwijderen zijn, dus heb je dubbel-op.
Rooten is dan de oplossing, als al die dingen je storen tenminste ;-)

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2015 om 15:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al geprobeerd wat ik middels een link doorgegeven heb?

Probeer dat inloggen via uw pc en dus niet op de smartphone. Dan rechtsboven het vierkantje met blokjes aanklikken dan ziet u o.a. het icoon van Google Drive.
Kijk anders eens op de gsm via Instellingen - Instellingen bij Opslag of daar GD tussen staat en of u die daar kunt verwijderen of uitzetten.

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2015 om 15:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had een stap overgeslagen: via Opslag naar Apps gaan en kijken of daar GD tussen staat en verwijderd of uitgeschakeld kan worden.