ta
door tarwe15 Jul 28, 2015 om 09:31
Computers & telefonie

Google play sevice gestopt

Sinds kort geeft mijn Sony smartphone aan als ik Google play service wil openen,dat service gestopt is
Gplay app staat op telefoon en bijbehorend Gmail adres werkt ook. Hoe kan ik dit verhelpen??
Zoals bekend kan ik Gplay niet verwijderen anders zou ik opnieuw downloaden.Mag ik van jullie horen BVD

12508 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2015 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tarwe15,

Mogelijk vind je hier een oplossing:

PC companion voor Sony smartphones

Voor Sony smartphones, zoals de Sony Ericsson Xperia, kan het gebruik van PC Companion ook leiden tot een oplossing. Zo kan je met PC Companion je toestel herstellen of voor meer geavanceerde gebruikers flashen. Hoe PC Companion geïnstalleerd en gebruikt kan worden staat allemaal terug te vinden bij Sonymobile.com.

Suc6

ta
door tarwe15 - Jul 28, 2015 om 16:10
93 Antwoorden / 62 Vragen

Hallo edrick 3 de downloadmanager staat aan en toestel bevat de nieuwste software[Jelly Bean 4,1] Pc companion heb ik aangesloten maar telefoon neemt niet over....BVD groetend tarwe15

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2015 om 16:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dit heb je gedaan?

Zorg dat PC Companion is geïnstalleerd op uw pc.
Open de applicatie PC Companion op de pc en klik vervolgens op Starten om een van de functies die u wilt gebruiken, te openen.

De installatiebestanden voor PC Companion zijn opgeslagen op uw telefoon en de installatie start vanaf de telefoon als u deze via een USB-kabel met een computer verbindt.
(Bron)

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2015 om 22:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Google Play (Play Store) is niet hetzelfde als Google Play Services.
Bij mij werkt de Google Play Store (voor het downloaden van apps) goed, terwijl ik de GP Services uitgeschakeld heb en de updates ervan heb verwijderd.
Voor informatie over Google Play Services: klik hier.
Werkt de Play Store niet meer?

ta
door tarwe15 - Jul 29, 2015 om 07:55
93 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tarwe15 schreef op dinsdag 28 jul 2015, 09:31]Sinds kort geeft mijn Sony smartphone aan als ik Google play service wil openen,dat service gestopt is
Gplay app staat op telefoon en bijbehorend Gmail adres werkt ook. Hoe kan ik dit verhelpen??
Zoals bekend kan ik Gplay niet verwijderen anders zou ik opnieuw downloaden.Mag ik van jullie horen BVD

ta
door tarwe15 - Jul 29, 2015 om 08:02
93 Antwoorden / 62 Vragen

Hallo aurora 1,
De play store werkt niet meer. GP service staat wel nog aan. BVD groetend

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2015 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tarwe15,

Tja, nu schrijf je: ....De play store werkt niet meer......
In je vraag staat: .....Google play sevice gestopt....

Lees eens hier.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2015 om 14:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders eens klik hier, zelfde probleem met ook Sony.
Dus de updates van de Play Store verwijderen via instellingen, app beheer etc., erna de Play Store opnieuw opstarten.

ta
door tarwe15 - Jul 29, 2015 om 15:31
93 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt allemaal,toevallig vanmorgen GPlay opnieuw aangevraagd en alles werkt weer,behoudens als ik op G Play app druk dan krijg ik G mail account te zien met instellen etc,maar als ik een app inspreek dan vind hij hem wel. Misschien nog dat G mail account bij openen G play app verwijderen.
hoe??? BVD

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2015 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een account verwijderen

Wanneer je een account verwijdert, wordt het helemaal van het apparaat verwijderd. Je bent dus niet meer ingelogd bij Google-producten, zoals Maps of YouTube.

(Opmerking: als je het oorspronkelijke account wilt verwijderen waarmee je het apparaat hebt geconfigureerd, moet je je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hierbij kunnen gegevens verloren gaan, dus lees meer informatie over fabrieksinstellingen voor Nexus of voer een zoekopdracht op Google uit voor meer informatie over de gevolgen voor andere apparaten.)

Een account verwijderen:

Ga naar het menu 'Instellingen' van je apparaat.
Zoek het gedeelte voor accounts.
Verwijder het account. (Als op je apparaat een menu met drie stippen in de rechterbovenhoek wordt weergegeven, kun je de optie Account verwijderen daar vinden.)
(Bron)

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2015 om 15:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gaat het om het Gmailaccount waarmee u bij de Playstore aangemeld bent? Dan moet u gewoon weer uw accountgegevens invullen.

ta
door tarwe15 - Aug 8, 2015 om 08:47
93 Antwoorden / 62 Vragen

Nadat ik Google Play service heb verwijderd werkte de apps gewoon totdat ik bij een de app van LP bnk te horen kreeg app werkt niet schakel GP services in.
Na dat gedaan te hebben werkt app nog niet,heb weer uitgeschakeld en tevens GP
store ook uitgeschakeld en daarna weer gedownload maar als ik dan naar GP store ga krijg ik alleen mijn Gmail account te zien met oa instellingen hulp en ondersteuning etc. Het scherm wat bij de GP store hoort met apps en oa games blijft onzichtbaar,hoe kan ik dit terug krijgen??? Heb een aantal niet gebruikte apps
uitgeschakeld,welke heb ik nog meer nodig om GP store zichtbaar te maken. Had
de vraag bij G mail willen neerleggen maar dat kan oa alleen i/h Engels. Hopelijk
weten jullie een oplossing,bij voorbaat veel dank.

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2015 om 14:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De informatie via de app van de LP bank vindt u ook hier: klik, zie tevens de linkerkolom.
Uw verhaal begrijp ik niet goed.
Google Play Store kan niet verwijderd worden, wel zijn de updates te verwijderen, kunnen gegevens gewist worden en kan de buffer geleegd worden. Als u dat gedaan heeft moet u vermoedelijk u er weer aanmelden via uw Google account dat u ervoor aangemaakt had.
Als dat zo is lees dan even

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2015 om 14:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er ging iets verkeerd.
....lees dan even klik hier hoe dat te doen.

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2015 om 14:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt klik hier nog lezen wat Google Services (dat is dus niet Google Play store) zoal aan gegevens van u verzamelt.

Zie ook nog mijn 2e reactie van woensdag, dus even op de rode woorden klikken.

ta
door tarwe15 - Aug 8, 2015 om 15:43
93 Antwoorden / 62 Vragen

aurora 1 bedankt voor je reactie,ik weet dat ik dat ook in depositometer kan vinden maar op telefoon is soms handiger. Andere door mij gebruikte apps werken wel
zonder GP services maar LP bnk niet,heb de vraag nu bij LP neergelegd en hoop in de loop van komende week antwoord te krijgen. Daarna kan ik verder aan de slag.