ce
door ceesberg21 Oct 10, 2005 om 20:06
Huishouden & energie

Goudvissen vrijlaten

Mijn goudvissen zijn te groot gegroeid voor mijn aquarium. Vandaar deze vraag: Kan ik goudvissen vrijlaten in openbare vijvers of heldere sloten, of overleven ze dat niet?

31095 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 10, 2005 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben er niet bang voor maar ik weet het zeker dat ze dit niet gaan overleven, het is gewoon het type vis.

Breng ze terug naar de winkel en misschien krijg je er wat voor in de plaats terug, voer of zo?

Maar niet zo wegzetten.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2005 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is een groter aquarium een optie?

Als je deze goudvissen weg doet en je koopt weer nieuwe, dan zit je later weer met hetzelfde probleem.

ve
door verwijderd - Oct 15, 2005 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je vissen in je bak heb dan is je nitriet en nitraat op pijl als je
ze dan in ander water gooit wat openbaar is krijgen ze zo een klap
omdat in elke sloot wel ziektes zitten en nitriet en nitraat dat ze
meestal binnen 24 uur dood zijn mijn tip kijk of je iemand kan vinden
die ze wil hebben bijv. een vijver of een aquarium of zet ze op
marktplaats mischien krijg je er nog wat geld voor

ve
door verwijderd - Oct 26, 2005 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het loslaten van vissen in openbare wateren is geen oplossing, het is zelfs schadelijk voor de inheemse natuur. Niet doen dus, beter is het om ze via marktplaats.nl gratis aan te bieden of inderdaad te vragen of de verkoper ze weer in wil nemen.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2005 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat overleven ze niet, misschien iemand met een vijver in de buurt die ze wel kan huisvesten ?

ve
door verwijderd - Oct 26, 2005 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ik zou ze inderdaad terug brengen naar de vissenwinkel wellicht kun je dan kleinere mee terug nemen

heb ik met algeneters ook wel eens gehad

groetjes marloes

ve
door verwijderd - Dec 22, 2005 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met hetzelfde probleem.

Wat heb je het uiteindelijk opgelost? Misschien heb ik iets aan je antwoord want het is een mooie vis maar echt veeeeeeeeeeel te groot geworden.(hoelang groeit zo'n beest eigenlijk door?)

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

uit ervaring weet ik dat goudvissen het wel overleven in een vijver.

alleen moet je wel wachten tot het warmer weer is ,anders is de overgang te groot en kunnen ze wel dood gaan.