lo
door loenie Mar 17, 2015 om 09:33
Computers & telefonie

Grafische kaart wordt niet meer gedetecteerd

Beste,
Heb NVIDIA Geforce GT 445M op mijn laptop. Deze kaart heeft jarenlang prima gefunctioneerd. Na driver update wordt deze kaart echter niet meer op mijn laptop herkend. Bij apparaat beheer -> Beeldschermadapter -> Standaard VGA grafische adapter.
Vraag: hoe kan ik mijn NVIDIA kaart weer aan de praat krijgen?

8890 28 Rapporteer

ph
door philip36 - Mar 17, 2015 om 09:45
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al geprobeerd de laptop terug te zetten naar een herstelpunt voor de update?

lo
door loenie - Mar 17, 2015 om 09:52
5 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor je reactie. Ja, ik heb de laptop teruggezet naar een herstelpunt van voor de update. Helaas zonder het gewenste resultaat.

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2015 om 10:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo loenie,

Kijk eens of het helpt als je de juiste driver (nog) eens installeert. Klik hier.

Suc6

ph
door philip36 - Mar 17, 2015 om 10:27
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt bij Beeldschermadapters de Standaard VGA grafische adapter selecteren en dan kiezen voor stuurprogramma bijwerken.
U kunt dan de computer laten zoeken naar gewijzigde stuurprogramma's.

crewmember
door crewmember - Mar 17, 2015 om 10:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Laptop grafische kaarten zijn redelijk specifiek wat betreft drivers. Je kan vaak niet zomer een driver van de Nvidia site afhalen en installeren omdat deze met name voor de desktop GPU's zijn.

Probeer eens de video driver van de site van de laptop maker te downloaden. Of als je toch een nieuwere wil. Is hier een site waar je voor laptop gemodde drivers kan downloaden.

http://laptopvideo2go.com/

pino123
door pino123 - Mar 17, 2015 om 11:31
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Laptop grafische kaarten zijn redelijk specifiek wat betreft drivers. Je kan vaak niet zomer een driver van de Nvidia site afhalen en installeren omdat deze met name voor de desktop GPU's zijn.

Nee dat klopt, maar in dit geval ga je er vanuit dat er klakkeloos een driver is geïnstalleerd, dat lijkt mij niet het geval, gezien het een update is.

Advies:
Deïnstalleer wat je nu hebt staan en zoek de driver van de fabrikant en installeer deze opnieuw. Doe dit gewoon bij de fabrikant en niet via een andere website.

crewmember
door crewmember - Mar 17, 2015 om 11:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 11:31]Laptop grafische kaarten zijn redelijk specifiek wat betreft drivers. Je kan vaak niet zomer een driver van de Nvidia site afhalen en installeren omdat deze met name voor de desktop GPU's zijn.

Nee dat klopt, maar in dit geval ga je er vanuit dat er klakkeloos een driver is geïnstalleerd, dat lijkt mij niet het geval, gezien het een update is.

Advies:
Deïnstalleer wat je nu hebt staan en zoek de driver van de fabrikant en installeer deze opnieuw. Doe dit gewoon bij de fabrikant en niet via een andere website.

Het kan ook zijn dat TS handmatig de driver heeft geupdate.
Maar mee eens.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 17, 2015 om 15:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Deze driver kwam binnen via Windows update?

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2015 om 15:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 15:28]Deze driver kwam binnen via Windows update?

Lijkt me toch van niet.
TS schrijft: .....Na driver update .....

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 17, 2015 om 16:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 15:55][quote=akkerdistel schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 15:28]Deze driver kwam binnen via Windows update?

Lijkt me toch van niet.
TS schrijft: .....Na driver update .....
Respect dat jij dat daar uit op kunt maken.

simon55
door simon55 - Mar 18, 2015 om 11:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou u adviseren ga naar 3dpchip.com download daar de nieuwste versie wat u daar ziet staan en kun je nieuwste drivers vinden voor cpu moederbord video geluids en ethernetkaart zelf ook vaak gedaan bij reparaties van computers en t werkt weer als n tierelier

vr1944
door vr1944 - Mar 18, 2015 om 11:58
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De nieuwe software verwijderen bij programma's en onderdelen . Laptop opnieuw opstarten en de oude originele drivers die meestal in de recovery partitie staan herinstalleren.

crewmember
door crewmember - Mar 18, 2015 om 17:01
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 16:01][quote=edrick3 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 15:55][quote=akkerdistel schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 15:28]Deze driver kwam binnen via Windows update?

Lijkt me toch van niet.
TS schrijft: .....Na driver update .....
Respect dat jij dat daar uit op kunt maken.

AMD en Nvidia drivers komen niet via windows update.

vr1944
door vr1944 - Mar 18, 2015 om 21:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Deze updates komen als optionele updates via windows update binnen en moet je zelf aanvinken om te downloaden en installeren[quote]

AMD en Nvidia drivers komen niet via windows update.

pino123
door pino123 - Mar 18, 2015 om 22:40
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 21:19]Deze updates komen als optionele updates via windows update binnen en moet je zelf aanvinken om te downloaden en installeren[quote]

AMD en Nvidia drivers komen niet via windows update.

Blijft lastig lezen.... AMD en Nvivia komen niet via windows binnen!

vr1944
door vr1944 - Mar 19, 2015 om 10:38
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ja lezen blijft inderdaad lastig voor jou .Er staan bij mij 8 updates installaties waarvan 7 mislukt in mijn lijst van "geschiedenis van updates van Windows updates " Het gaat om de drivers en software voor een Nvidia grafics adapter Nvidia Geforce GTX 550 i.Maar je hebt wel een beetje gelijk , als je geen AMD of Nvidia kaart hebt krijg je ook geen updates . Ik kreeg dezelfde problemen met mijn kaart als TS na installatie van deze updates.

=pino123 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 22:40:
=vr1944 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 21:19: Deze updates komen als optionele updates via windows update binnen en moet je zelf aanvinken om te downloaden en installeren[quote]

AMD en Nvidia drivers komen niet via windows update.

Blijft lastig lezen.... AMD en Nvivia komen niet via windows binnen!

simon55
door simon55 - Mar 19, 2015 om 11:20
1556 Antwoorden / 5 Vragen

ik schreef gisteren al download 3dp chip.com en u zult zien dat t probleem zich oplost

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2015 om 11:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@loenie,

Stand van zaken?

vr1944
door vr1944 - Mar 19, 2015 om 11:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dan kom je op download.com terecht en uiteindelijk op de site van Nvidia . Dat heeft dus weinig zin. De oude goedwerkende drivers terug installeren is m.i. de beste optie ,ik ben net als Edrick 3 ook benieuwd hoe TS het probleem opgelost heef

=simon55 schreef op donderdag 19 mrt 2015, 11:20: ik schreef gisteren al download 3dp chip.com en u zult zien dat t probleem zich oplost

crewmember
door crewmember - Mar 19, 2015 om 12:06
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=simon55 schreef op donderdag 19 mrt 2015, 11:20]ik schreef gisteren al download 3dp chip.com en u zult zien dat t probleem zich oplost

Niet dus. Het gaat hier om een laptop GPU.

simon55
door simon55 - Mar 19, 2015 om 12:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@vr1944 dan maar beter lezen dan kom je op 3dpchip.com staat er laatste versie downloaden en dan kun je alle problemen verhelpen maar ja u weet t beter lees ik al

vr1944
door vr1944 - Mar 19, 2015 om 18:36
1210 Antwoorden / 5 Vragen

http://download.cnet.com/3DP-Chip/3000-2094_4-10909920.html?part=dl-&subj=dl&tag=buttonVolgende keer zelf ff goed lezen Simon 55 .Je kunt beter rechtstreeks naar de website van Nvidia of de laptop fabrikant gaan voor eene drivers update, dat voorkomt mede installatie van ongewenste installers software .Overigens heeft TS problemen na het installeren van de nieuwe drivers

=simon55 schreef op donderdag 19 mrt 2015, 12:14: @vr1944 dan maar beter lezen dan kom je op 3dpchip.com staat er laatste versie downloaden en dan kun je alle problemen verhelpen maar ja u weet t beter lees ik al

simon55
door simon55 - Mar 19, 2015 om 23:45
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@vr1944 nogmaals beter lezen ik doe al jaren computer reparatie maar u begrijpt er denk ik zo geen snars van

door 1953 - Mar 20, 2015 om 01:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Al de drivers verwijderd en opnieuw laten installeren?

lo
door loenie - Mar 20, 2015 om 09:07
5 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor alle reacties. Het is helaas nog niet gelukt om mijn grafische kaart weer aan de praat te krijgen. Ik heb alle oude drivers verwijderd met Display Driver Uninstaller. Vervolgens via de Nvidia site weer nieuwe drivers binnengehaald. Bij het installeren van deze drivers wordt aangegeven dat installatie 'mislukt' is.

vr1944
door vr1944 - Mar 20, 2015 om 09:15
1210 Antwoorden / 5 Vragen

In dat geval moet je na verwijdering eerst de registersleutels van de oude software uit het register verwijderen .Maar nogmaals ,probeer de oude goedwerkende software te installerem

=loenie schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 09:07: Bedankt voor alle reacties. Het is helaas nog niet gelukt om mijn grafische kaart weer aan de praat te krijgen. Ik heb alle oude drivers verwijderd met Display Driver Uninstaller. Vervolgens via de Nvidia site weer nieuwe drivers binnengehaald. Bij het installeren van deze drivers wordt aangegeven dat installatie 'mislukt' is.

crewmember
door crewmember - Mar 20, 2015 om 09:23
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=loenie schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 09:07]Bedankt voor alle reacties. Het is helaas nog niet gelukt om mijn grafische kaart weer aan de praat te krijgen. Ik heb alle oude drivers verwijderd met Display Driver Uninstaller. Vervolgens via de Nvidia site weer nieuwe drivers binnengehaald. Bij het installeren van deze drivers wordt aangegeven dat installatie 'mislukt' is.

Iets beter lezen dnek ik.

De drivers van de NVIDIA site zijn over het algemeen voor Desktop GPU's. Die zit in zón toren met appart scherm.

Jij hebt de Nvidia drivers van de site van de laptopfabrikant nodig. Dit zou moeten werken.

reflecs
door reflecs - Mar 20, 2015 om 11:20
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U schrijft:
...Na driver update wordt deze kaart echter niet meer op mijn laptop herkend....
Heeft u dit uit eigen initiatief gedaan, zo niet was dat van NVIDIA of iets anders? Zijn er tegelijkertijd nog andere updates geïnstalleerd?

Wordt het ook niet meer weergegeven met een kruis erdoor of uitroepteken in Apparaatbeheer? Eventueel klikken op Beeld, verborgen apparaten weergeven.
Dit is voor Windows 7, weet niet welke versie u gebruikt.

Heeft u geen schijf met drivers bij uw laptop gekregen?
U kunt op uw computer ook zoeken naar: NVIDIA Geforce GT 445M.
De oude driver kan ergens in een backupmap zitten.
U moet dan waarschijnlijk wel "Verborgen bestanden en mappen weergeven" hebben ingesteld. Dit is makkelijk te checken door dit in het zoekvak in te voeren.

U heeft al een andere driver gedownload. Was dat deze?
Nvidia GeForce GT 445M Notebook Driver 266.58 WHQL for Windows 7/Vista 64-bit specifications
Maar zoals @crewmember al schreef, u zou de juiste driver van de site van de laptopfabrikant moeten kunnen downloaden.