iv
door ivo1988 Oct 19, 2013 om 15:21
Computers & telefonie

Gratis onderbroek en sokken

Geachte heer/mevrouw,

Laats ben ik gebeld door een bedrijf dat mij vertelde dat ik door het invullen van een enquête gratis een onderbroek en sokken gewonnen had en dat ik alleen de verzendkosten hoeft te betalen. Ik ben echter zo stom geweest om hier mee akkoord te gaan, maar ben er net achter gekomen dat ik daarna ook nog meer ongevraagde zendingen zal moeten betalen. Zou u mij kunnen helpen om dit tegen te gaan.

Vriendelijke groeten,

Ivo van Dijk

2779 6 Rapporteer

sa
door samiben - Oct 19, 2013 om 15:25
34 Antwoorden / 3 Vragen

Retour zenden met bericht dat je er van af ziet

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2013 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ivo1988,

Lees hier ter info.

Met vr.gr.

iv
door ivo1988 - Oct 19, 2013 om 15:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk bedankt,

Ik heb al actie ondernomen want ik ga meteen een brief sturen waarin ik aangeef geen vervolg pakketten
Ik heb het dan nog het geluk dat ik vroeg bij ben.
Dus het komt goed.

Nogmaals bedankt voor de tips

zoekster
door zoekster - Oct 19, 2013 om 15:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit zegt de consumentenbond erover.

De Reclame Code Commissie (RCC) vindt de manier waarop Provea Miriale een soort ondergoedabonnement aan de man probeert te brengen misleidend. Na ontvangst van een proefzending volgen er automatisch vervolgzendingen, zonder dat Provea Miriale daar bij de bestelling duidelijk over is. De Consumentenbond ontving klachten over deze praktijk en diende met succes een klacht in bij de RCC.

Provea Miriale heeft laten weten de uitspraak in overweging te nemen en de verkoopmethode te gaan aanpassen. Tot dat daadwerkelijk is gebeurd raadt de Consumentenbond aan om niet te betalen voor een ongewilde vervolgzending. Volgens de wet mogen consumenten die gewoon houden, maar om de zaak niet onnodig op de spits te drijven is het verstandig ongewilde lingeriesetjes of boxershorts toch terug te sturen naar Provea Miriale. Om de kosten voor het retour zenden of versturen van een opzegging zo beperkt mogelijk te houden, raadt de Consumentenbond aan die niet te verzenden naar het door Provea opgegeven postbusadres, maar ongefrankeerd naar het antwoordnummer (Provea SA, antwoordnummer 55019, 3640 VB in Mijdrecht). Provea heeft ook een 0900-nummer waar opzeggingen kunnen worden doorgegeven, maar de Consumentenbond raadt af dat te bellen, aangezien het 55 cent per minuut kost.

Gewonnen 'prijs'
Er waren de laatste tijd ook veel klachten over Provea Miriale van mensen die telefonisch waren benaderd door het ondergoedbedrijf met de mededeling dat ze een lingeriesetje of boxershort als prijs hadden gewonnen, omdat ze een enquête hadden ingevuld. Na ontvangst van de ‘prijs’ kwamen er vervolgzendingen. Provea Miriale verkoopt ook op soortgelijke wijze onder de naam Tono herenondergoed en sokken. In het verleden heeft de Consumentenbond daar ook geregeld klachten over ontvangen.

bron klik HIER

Het gaat dus gewoon door met die vervelende lui.

iv
door ivo1988 - Oct 19, 2013 om 15:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

moet alleen even nog de brdrijfgegevens achterhalen

zoekster
door zoekster - Oct 19, 2013 om 15:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, die heb ik net voor je neergezet ;-)
Neem dat antwoordnummer maar, lekker goedkoop.

Maak je niet druk, bedrijven die een waarschuwing van de RCC hebben gehad, daar hoef je niet bang voor te zijn. Hebben bij een rechter geen poot om op te staan.