Gratis retourneren voor 13 euro???
Ik heb voor mijn zoon schoenen gekocht bij www.jdsports.nl . Het is een winkel waar ik in Nederland regelmatig naar binnen loop en iets koop, maar nu had ik geen tijd. Ik keek op de website die duidelijk aangaf "gratis verzenden en retour bij bestelling boven de 60 euro". Nou, wie leest dan de kleine lettertjes. Dus.....schoenen in het mandje en betalen maar.....
Ze hadden geen Ideal dus dan maar met Pay Pal.....hup hup zo geregeld. Toen de schoenen retour moesten omdat de maat niet goed was, bleek ineens dat je bij een betaling via PayPal de schoenen niet terug kon brengen bij hun filialen, maar retour moest zenden,met daarbij de excuses dat die retourdienst niet gratis kunnen aanbieden. Het verhaal wordt nog gekker, want je moet het pakket ook nog eens naar Engeland opsturen....kosten...13 euro!!!
Ik vind dit belachelijk want tijdens je bestelling lees je deze waarschuwing nergens, ook niet tijdens de betaling met Pay pal. Pas als je de kleine lettertjes gaat lezen, komt dit naar voren. maar zeg nou zelf...als er met dikke letters gratis verzenden en retour staat, wie gaat er dan nog 3 blz voorwaarden lezen?
Ik heb de winkel een email gestuurd met mijn klacht. Ze reageerde daarop met een brief waar ze duidelijk in aangeven dat ze mijn frustratie begrijpen, maar dat ze er niks aan kunnen doen. Ik ben erg benieuwd wat andere mensen hier over denken en/of adviseren. Ik zou toch gewoon de schoenen af moeten kunnen geven in de winkel zodat zij een terug boeking starten via PayPal of voor mijn part de (rembours)retour kosten op zich nemen? Als ze met PayPal geen volledige service kunnen verlenen, moeten ze deze niet gebruiken of het er tijdens gebruik duidelijk bij aangeven.
Ze voldoen hiermee niet aan de nieuwe wetgeving.
Op de pagina van het bestellen worden deze kosten namelijk niet weergegeven.
En u hoeft ook niet drie pagina's voorwaarden door te kezen, want als u bovenaan klikt, staat daar al dat bestellingen die betaald zijn met Paypal niet naar de winkel teruggebracht kunnen worden maar naar het verzendcentrum gestuurd moeten worden.
@lekker is dat: Dankjewel.
@tijger 1: Ja, ik had mijn mail ook aan de webshop gestuurd.
Wat betreft het vermelden van de kosten van retournering.....Dit is gewoon ECHT niet duidelijk! Als Zalando en vele andere webwinkels schrijven; gratis verzenden en retour, dan is dat ook zo. Ook al gaat het dan naar Duitsland op de post. Niemand, die ik het vraag, gaat dan alle voorwaarden lezen of dit wel echt gratis is.
Bovendien moet je niet 1 maar 2x doorklikken om te concluderen dat de kosten van het verzenden naar dit verzendcentrum niet gratis aangeboden worden.
Ik vind dat de webshop dan onder GRATIS bezorging en retournering, LEES DE VOORWAARDEN moet schrijven. of iets dergelijks.
Wij zijn (dacht ik) doorgewinterde online shoppers en goed bekend met Pay pal, maar hebben dit nog niet eerder meegemaakt. Jdsports gaf in de return mail ook aan dat ze met verbeteringen bezig zijn om het voor Nederlandse klanten ook soepeler te laten verlopen. Waarom verzinnen ze dan geen tijdelijke oplossing.
Begrijp me goed. 13 euro is niet het probleem.....wel het feit dat ik me genaaid voel nadat ik daar al honderden euro's heb uitgegeven.
Maar er staat gratis winkelbezorging en -retournering.
Daaronder staat gratis thuisbezorging, maar niet retournering.
Zoals je zegt; gratis winkel bezorging en retournering. Hoe misleid je je klanten? We hebben 16 JD winkels in Nederland.
Wat is het probleem? Via PayPal terugboeken is easy as 1-2-3!
Waarschijnlijk is dit volgende maand opgelost. Ze erkennen hun gebrek maar bieden geen service.
[quote=sneakerfreak schreef op maandag 20 okt 2014, 20:19]Ik keek op de website die duidelijk aangaf "gratis verzenden en retour bij bestelling boven de 60 euro". Nou, wie leest dan de kleine lettertjes. Dus.....schoenen in het mandje en betalen maar.....
Inderdaad, als het woord "GRATIS" valt ga je niet meer lezen natuurlijk....
Beste sneakerfreak
Wij zouden uw klacht graag verder onderzoeken. Zou u ons alstublieft opnieuw kunnen contacteren via e-mail (onlinehulp@jdsports.nl), zodat wij uw identiteit kunnen controleren?
Hopelijk komen we op deze manier spoedig tot een oplossing.
Hartelijk dank,
JD Sports Nederland
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer