woudenberg14
door woudenberg14 Jul 11, 2014 om 14:54
Vakantie & reizen

Gratis? weekend Praag gewonnen bij Bingocams.nl

Het lijk allemaal heel mooi, je wint een weekend naar Praag geheel GRATIS. Je vertrekt met een touringcar vanaf Utrecht of Antwerpen. Je verblijft 3 nachten in een 3 sterren hotel incl ontbijt. Voor 2 personen. Ter waarde van €398,- # dag later krijg ik een email met daarin een voucher nummer die ik op de website van een touroperator kan invullen.

Je kan kiezen uit verschillende datums in augustus en september. Maar dan moet je zelf wel eerst 79 p/p neerleggen. Wat is er dan gratis aan de reis die ik gewonnen heb? Er is maar 1 dag gratis en dat is volgend jaar januari 2015 in de sneeuw!

Deze bijlage zat in de mail met informatie zie link:
http://www.phpfox.nl/Travelkit.pdf

Wie weet hier raad mee?

3462 21 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 11, 2014 om 15:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En u kunt ook gewoon bij Bolderman boeken, dan betaalt u een tientje meer en u krijgt er ook nog excursies bij.

klik HIER

woudenberg14
door woudenberg14 - Jul 11, 2014 om 15:17
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 11 jul 2014, 15:07]En u kunt ook gewoon bij Bolderman boeken, dan betaalt u een tientje meer en u krijgt er ook nog excursies bij.

klik HIER

Bedankt voor uw reactie.

Schandalig, ze roepen een GRATIS trip t.w.v. €398,-

zoekster
door zoekster - Jul 11, 2014 om 15:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

T.w.v. €398,- dat kunnen ze makkelijk roepen, dat is net zoiets als de 'adviesprijs'.

Ik zou zoiets bij een betrouwbare maatschappij boeken, die aangesloten is bij de ANVR en SGR.

mahadma
door mahadma - Jul 11, 2014 om 15:25
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als je iets "gewonnen" hebt of "gratis" krijgt, moet je direct in de hoogste staat van alarm gaan, want héééééél erg vaak zit er een boa constrictor in het gras.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2014 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo woudenberg14,

Gratis?
Voor niets gaat de zon op.
Ze lokken je met een (zogenaamde) gewonnen prijs, maar het staat er toch duidelijk:

Deze voucher geeft recht op een gratis 4-daagse reis voor 2 personen naar Praag bij Good Travel GmbH op een door Good Travel GmbH geselecteerde vertrekdatum

Bij bepaalde vertrekdata geldt een seizoentoeslag. Deze toeslag kan
aan verandering onderhevig zijn.

Dus ....
12/01/2015 - 15/01/2015, GRATIS (€ 0,-)

woudenberg14
door woudenberg14 - Jul 11, 2014 om 15:40
5 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie reacties,

Ik hou niet van wintersport, dus januari is geen optie.

zoekster
door zoekster - Jul 11, 2014 om 15:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 11 jul 2014, 15:25]Als je iets "gewonnen" hebt of "gratis" krijgt, moet je direct in de hoogste staat van alarm gaan, want héééééél erg vaak zit er een boa constrictor in het gras.
Over boa constrictors gesproken

Voorwaarden:

8. Good Travel GmbH behoudt zich het recht voor om, met betrekking tot de gratis vertrekdatum, tijdelijk een "No Show up"-Borg in rekening te brengen van € 100,- per boeking. Dit bedrag wordt dan in zijn geheel aan u terugbetaald op de plaats van bestemming.

Dus voor die ene dag die gratis is moet je €100,- euro borg betalen! En dan maar zien of je dat terugkrijgt bij aankomst.

In geen duizend jaar zou ik akkoord gaan met zo'n constructie. Ik bedoel maar, wie zijn die grapjassen eigenlijk waar me mee in zee gaat???

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2014 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@woudenberg14,

.....Ik hou niet van wintersport, dus januari is geen optie. .....

Dan zou ik deze 'gratis' gewonnen reis, maar naast me neerleggen en als je toch op stap wilt een leuke stedenreis bij een degelijke reisorganisatie boeken!

Met vr.gr.

woudenberg14
door woudenberg14 - Jul 11, 2014 om 15:45
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 11 jul 2014, 15:41][quote=mahadma schreef op vrijdag 11 jul 2014, 15:25]Als je iets "gewonnen" hebt of "gratis" krijgt, moet je direct in de hoogste staat van alarm gaan, want héééééél erg vaak zit er een boa constrictor in het gras.
Over boa constrictors gesproken

Voorwaarden:

8. Good Travel GmbH behoudt zich het recht voor om, met betrekking tot de gratis vertrekdatum, tijdelijk een "No Show up"-Borg in rekening te brengen van € 100,- per boeking. Dit bedrag wordt dan in zijn geheel aan u terugbetaald op de plaats van bestemming.

Dus voor die ene dag die gratis is moet je €100,- euro borg betalen! En dan maar zien of je dat terugkrijgt bij aankomst.

In geen duizend jaar zou ik akkoord gaan met zo'n constructie. Ik bedoel maar, wie zijn die grapjassen eigenlijk waar me mee in zee gaat???

Via bingocams.nl wordt er aangegeven dat je een trip voor 2 kan winnen.
Het loop via de organisatie http://goodtravelgmbh.com ik heb geen idee wie dat zijn, nog nooit van gehoord.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2014 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... ik heb geen idee wie dat zijn, nog nooit van gehoord.....
Een reden temeer om niet zomaar met deze organisatie in zee te gaan.

hutch
door hutch - Jul 11, 2014 om 16:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit zit in Malta. Uiteraard niet in Nederland, want dan heeft u (meer) rechten.

Zo te lezen bent u er dus (bijna) ingetuind. Uiteraard klopt dit van geen kant.
Dit is pure misleiding.

"Is de reis echt gratis? .... Ja"

"Bij bepaalde vertrekdata geldt een seizoentoeslag. Deze toeslag kan aan verandering onderhevig zijn."

Dus in ieder geval € 79,--, maar dat zal wel weer (heel 'toevallig') véél hoger uitvallen.....

"hotelbelasting (van € 1,- tot € 5,- p/p/n"

Grapjurken dat malafide clubje. Hoezo bij 'bepaalde' vertrekdata! Bij alle vertrekdata, m.u.v. één reis midden in de winter. Dit geeft dus al aan hoe 'betrouwbaar' dat clubje is.

U wordt gigantisch voor de gek gehouden. Misleiding en onbetrouwbaar (malafide) zijn de kernwoorden.

Ik raad u aan hier niet (meer) mee in zee te gaan. Wie weet wat u nog meer (voor verrassingen) te wachten staat.

hutch
door hutch - Jul 11, 2014 om 16:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En dan ook nog dit:

"Good Travel GmbH behoudt zich het recht voor om, met betrekking tot de gratis vertrekdatum, tijdelijk een "No Show up"-Borg in rekening te brengen van € 100,- per boeking. Dit bedrag wordt dan in zijn geheel aan u terugbetaald op de plaats van bestemming."

Zie dat geld, in voorkomend geval, maar weer eens terug te krijgen...... succes !!

woudenberg14
door woudenberg14 - Jul 11, 2014 om 17:01
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:59]En dan ook nog dit:

"Good Travel GmbH behoudt zich het recht voor om, met betrekking tot de gratis vertrekdatum, tijdelijk een "No Show up"-Borg in rekening te brengen van € 100,- per boeking. Dit bedrag wordt dan in zijn geheel aan u terugbetaald op de plaats van bestemming."

Zie dat geld, in voorkomend geval, maar weer eens terug te krijgen...... succes !!

Hartelijk dank voor uw duidelijke bericht. Ik ga zeker niet met deze reisorganisatie, dat boek ik dan gewoon via een erkende reisorganisatie. Bedankt.

zoekster
door zoekster - Jul 11, 2014 om 17:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:59]En dan ook nog dit:

"Good Travel GmbH behoudt zich het recht voor om, met betrekking tot de gratis vertrekdatum, tijdelijk een "No Show up"-Borg in rekening te brengen van € 100,- per boeking. Dit bedrag wordt dan in zijn geheel aan u terugbetaald op de plaats van bestemming."

Zie dat geld, in voorkomend geval, maar weer eens terug te krijgen...... succes !!
Heb ik toch ook al gezegd in een eerdere reactie?

woudenberg14
door woudenberg14 - Jul 11, 2014 om 17:07
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 11 jul 2014, 17:05][quote=hutch schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:59]En dan ook nog dit:

"Good Travel GmbH behoudt zich het recht voor om, met betrekking tot de gratis vertrekdatum, tijdelijk een "No Show up"-Borg in rekening te brengen van € 100,- per boeking. Dit bedrag wordt dan in zijn geheel aan u terugbetaald op de plaats van bestemming."

Zie dat geld, in voorkomend geval, maar weer eens terug te krijgen...... succes !!
Heb ik toch ook al gezegd in een eerdere reactie?

ZOEKSTER! U ook er bedankt!!

valerius-2
door valerius-2 - Jul 12, 2014 om 00:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ze hopen gewoon dat er mensen zijn die hier niets achter zoeken, en bent u dus daar voor geschikt om dat u na denkt.

alfatrion
door alfatrion - Jul 12, 2014 om 12:29
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:56]Dit zit in Malta. Uiteraard niet in Nederland, want dan heeft u (meer) rechten.Is Malta dan geen EU lidstaat?

edrick3
door edrick3 - Jul 12, 2014 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Malta is op 1 mei 2004 toegetreden tot de Europese Unie.

alfatrion
door alfatrion - Jul 12, 2014 om 13:07
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dan wordt het toepasselijk recht bepaald aan de hand van de verordening Rome-I. Dat zal hier dan het Nederlandse recht zijn althans mag de forumkeuze niet tot minder bescherming leiden.

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2014 om 13:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 12 jul 2014, 13:07]Dan wordt het toepasselijk recht bepaald aan de hand van de verordening Rome-I. Dat zal hier dan het Nederlandse recht zijn althans mag de forumkeuze niet tot minder bescherming leiden.
En hoe schat je de kans in dat iemand voor 80 euro er een zaak van maakt...

Leuk hoor elke keer verwijzen naar een of ander artikel, en het zal ongetwijfeld allemaal kloppen. Maar een beetje realiteitszin mag er ook wel bij.

Kortom, TS doet er verstandig aan niet met dit clubje uit Malta in zee te gaan.

ro
door royterdam - Feb 13, 2015 om 10:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

mijn vriendin had dus ook een gratis reis gewonnen bij het fantastische "goodtravelgmbh" maar helemaal niks is gratis en nu hebben we door omstandigheden moeten annuleren en krijgen we wel 18% terug van wat we betaald hebben.
dus ons gratis reisje heeft ons dik geld gekost en we kunnen naar ons geld fluiten!!!!!
ik kan en zal iedereen afraden om ook maar iets met goodtravel te doen....behalve links laten liggen!!!!