mi
door mieke62 Oct 28, 2013 om 10:36
Computers & telefonie

Gsm stuk in garantieperiode

ik heb mijn abonnement begin aug verlengd en heb daar ook een andere gsm bijgenomen, 2 sept ging het al mis en laadde de gsm niet meer op, we waren op vakantie dus half sept contact opgenomen met hi, gsm opgestuurd voor reparatie, toen gsm terug kwam heeft hij het 1 week gedaan en toe dezelfde klacht, nu heb ik gevraagd of ze voor mij de gsm niet om kunnen ruilen omdat ik afhankelijk ben van mijn gsm, ik ben rolstoelafhankelijk en kan en mag niet weg zonder goed werkende gsm, nadat ik 18 dagen op antwoord moest wachten en toen nog nadat ik zelf gebeld heb, was t antwoord nee we repareren hem. wij mogen de gsm in 3 mnd 3x repareren voordat u een nieuwe krijgt, ook waren ze helemaal niet meedenkend voor mij, t leentoestel kan weinig alleen bellen, maar mijn ab loopt wel door waar ik ook betaal voor internet. mijn vraag kan t zomaar zijn dat een gsm in de garantie 3x in 3mnd opgestuurd moet worden reparatie of mag ik een nieuw toestel eisen??

504 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2013 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt nog niet een oud mobieltje liggen waar uw sim even in kan? Ze mogen hem inderdaad drie keer repareren.

zoekster
door zoekster - Oct 28, 2013 om 11:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Die drie keer mogen repareren voordat je een vervangend toestel krijgt, heeft de middenstand zelf verzonnen, staat nergens in de wet. Helaas papegaait zich dat maar voort, die drie keer mogen repareren.
U heeft recht op vervanging of herstel van het toestel. Verder moet dit binnen een redelijke termijn en zonder al te veel overlast voor u gebeuren.
art 7: 21 lid 3 BW
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

Maar ja, HI trekt zich niets aan van de wet en dan zit je als consument met de gebakken peren.

U heeft sowieso recht op reductie van uw abokosten, want u heeft niet gekregen waar u voor betaald.
Ga maar eens lekker wat rondtetteren op het internet. Ergens wordt u wel gehoord.
Wat dacht u van klacht.nl en de klachtenkompas.nl