Guideplus
Betreft: vervallen Guide Plus menu op HDD recorder t.b.v. programmeren.
Sinds enige dagen ontvangt de HDD ontvanger, merk Phllips, geen Guide Plus menu meer. Ziggo heeft dit signaal gewijzigd of laten vervallen. Op internet zijn er honderden klachten te vinden. Daar betreft het niet alleen Philips maar ook Samsung, Panasonic, Sony.
Waarschijnlijk heeft Ziggo het signaal op 1 april laten vervallen i.v.m. het samengaan met UPC. Slechte grap overigens!
Er zijn al veel mensen die geklaagd hebben maar die krijgen - zo te zien op diverse forums - vaak als antwoord dat het aan hun apparatuur ligt.
Kunnen jullie hier aandacht aan besteden?
https://community.ziggo.nl/ziggo-algemeen-23/waar-guide-plus-gebleven--2842
Ach, copy/past tekst van:
Gebruikersnaam:
jjvwfrustratie
Level:
Datum:
maandag 6 apr 2015, 13:01
Categorie:
Elektronica & Telefonie - Kabel-tv
Antwoorden:
5
Trefwoorden:
Guide Plus vervallen
Betreft: vervallen Guide Plus menu op HDD recorder t.b.v. programmeren.
Sinds enige dagen ontvangt de HDD ontvanger, merk Phllips, geen Guide Plus menu meer. Ziggo heeft dit signaal gewijzigd of laten vervallen. Op internet zijn er honderden klachten te vinden. Daar betreft het niet alleen Philips maar ook Samsung, Panasonic, Sony.
Waarschijnlijk heeft Ziggo het signaal op 1 april laten vervallen i.v.m. het samengaan met UPC. Slechte grap overigens!
Er zijn al veel mensen die geklaagd hebben maar die krijgen - zo te zien op diverse forums - vaak als antwoord dat het aan hun apparatuur ligt.
Kunnen jullie hier aandacht aan besteden?
https://community.ziggo.nl/ziggo-algemeen-23/waar-guide-plus-gebleven--2842
[quote=carola.83 schreef op maandag 6 apr 2015, 16:16]. Analoog is een achterhaalde techniek.
Maar tot 1 april jl. werkte het prima en om het dan, zonder enige kennisgeving, plotseling te beëindigen is van UPC/ZIGGO , netjes gezegd, erg klantonvriendelijk.
[quote=carola.83 schreef op maandag 6 apr 2015, 16:16]Het probleem zit bij Eurosport, niet bij Ziggo.
Het probleem zit wel bij UPC/ZIGGO omdat UPC/ZIGGO het EPG signaal meestuurde via het kanall van Eurosport en daar gewoon mee is gestopt.
[quote=mein33 schreef op maandag 6 apr 2015, 17:58][quote=carola.83 schreef op maandag 6 apr 2015, 16:16]Het probleem zit bij Eurosport, niet bij Ziggo.
Het probleem zit wel bij UPC/ZIGGO omdat UPC/ZIGGO het EPG signaal meestuurde via het kanall van Eurosport en daar gewoon mee is gestopt.
Ik had begrepen dat het probleem bij Eurosport zat. Overigens zie ik dat guide plus in andere Europese landen jaren geleden al gestopt is KLIK
ik was ze ook kwijt, die EPG-lijsten. zomaar van het ene moment op het andere. grrrr.
en nu ineens vanavond ....... ze zijn er weer !
zou het dan toch aan Ziggo liggen ??
[quote=blok schreef op dinsdag 7 apr 2015, 21:44]ik was ze ook kwijt, die EPG-lijsten. zomaar van het ene moment op het andere. grrrr.
en nu ineens vanavond ....... ze zijn er weer !
zou het dan toch aan Ziggo liggen ??
Problemen Guide+ opgelost
De problemen met Guide+ zijn opgelost, het signaal is weer beschikbaar. Tijdelijk was het signaal in Nederland afwezig, omdat Eurosport wijzigingen had doorgevoerd.
Sinds afgelopen maand zendt Eurosport in de Benelux de MotoGP races uit, met een eigen Nederlandstalige productie. Dit betekende dat de internationale Eurosport feed vervangen is door een Benelux Eurosport feed.
Het Guide+ signaal wordt meegezonden met Eurosport. In de nieuwe Nederlandstalige feed was dat echter niet beschikbaar, waardoor sinds de MotoGP van Qatar geen gids bijgewerkt werd.
De problemen zijn nu opgelost. Het signaal is weer toegevoegd.
[quote=carola.83 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 21:46][quote=blok schreef op dinsdag 7 apr 2015, 21:44]ik was ze ook kwijt, die EPG-lijsten. zomaar van het ene moment op het andere. grrrr.
en nu ineens vanavond ....... ze zijn er weer !
zou het dan toch aan Ziggo liggen ??
Problemen Guide+ opgelost
De problemen met Guide+ zijn opgelost, het signaal is weer beschikbaar. Tijdelijk was het signaal in Nederland afwezig, omdat Eurosport wijzigingen had doorgevoerd.
Sinds afgelopen maand zendt Eurosport in de Benelux de MotoGP races uit, met een eigen Nederlandstalige productie. Dit betekende dat de internationale Eurosport feed vervangen is door een Benelux Eurosport feed.
Het Guide+ signaal wordt meegezonden met Eurosport. In de nieuwe Nederlandstalige feed was dat echter niet beschikbaar, waardoor sinds de MotoGP van Qatar geen gids bijgewerkt werd.
De problemen zijn nu opgelost. Het signaal is weer toegevoegd.
Gelukkig maar!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer