hmpf
door hmpf Dec 30, 2012 om 10:30
Voeding & gezondheid

Hak-potjes herbruikbaar?

Beste lezer,

Heeft iemand van u ervaring met de nieuwe potjes van HAK - met het nieuwe deksel - en deze opnieuw gebruiken voor jam?
Graag hoor ik van u.

Groet, Helen

23069 15 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Dec 30, 2012 om 11:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf geen ervaring, maar zoekende op het internet kwam ik iets tegen, misschien heb je er iets aan.

Klik hier-> Potjes van Hak

aurora1
door aurora1 - Dec 30, 2012 om 12:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je zou de vraag aan Hak kunnen stellen: KLIK HIER. Naar mijn indruk dient de buitenring om lucht in de pot te krijgen, net zoals met het opwippen van een deksel met iets. Zie ook daarvoor het filmpje op Youtube met de test van de Consumentenbond, laatste stukje.

hmpf
door hmpf - Jan 1, 2013 om 16:44
122 Antwoorden / 60 Vragen

Bedankt allemaal !
Helen

cv
door cvgelderen - Jan 2, 2013 om 12:09
15 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt ze ook nog als bloempot, spaarpot, of voor paperclips, punaises gebruiken.
Of je begint er, als je veel potten hebt, een museum mee, maar dan moet je niet bang zijn, voor pottenkijkers.

rh
door rhodos49 - Jan 2, 2013 om 12:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

over Hak potjes
ja de potjes zijn herbruikbaar.
Ook voor jam ,ik heb ze al gebruikt voor
zelf gemaakte jam en gaat prima
MVG
Ria Voss

rh
door rhodos49 - Jan 2, 2013 om 12:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hmpf schreef op zondag 30 dec 2012, 10:30]Beste lezer,

Heeft iemand van u ervaring met de nieuwe potjes van HAK - met het nieuwe deksel - en deze opnieuw gebruiken voor jam?
Graag hoor ik van u.

Groet, Helen

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 2, 2013 om 13:07
468 Antwoorden / 16 Vragen

Neen, geen ervaring nog mee.

Het postje zou mijn inzien toch weer hersluitbaar moeten zijn.

stekeltjes
door stekeltjes - Jan 2, 2013 om 13:18
32 Antwoorden / 42 Vragen

Ik had de vraag aan HAK gesteld. Zie hier het antwoord.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 2, 2013 om 13:19
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=stekeltjes schreef op woensdag 2 jan 2013, 13:18]Ik had de vraag aan HAK gesteld. Zie hier het antwoord.

Waar is je antwoord?!

stekeltjes
door stekeltjes - Jan 2, 2013 om 13:23
32 Antwoorden / 42 Vragen

Sorry. Het is weer gelukt. Hier is het antwoord.

Allereerst hartelijk dank voor uw vraag via de HAK website over de nieuwe HAK deksels.

Hierbij geven wij graag antwoord op uw vraag of de pot goed hersluitbaar is met een nieuw deksel.

Het binnenste deel van het deksel sluit nog over de rand heen en daardoor sluit het de pot af.

De deksels zijn weer hersluitbaar en daarom ook zoals de conventionele deksels weer her te gebruiken.

De potten met nieuwe deksels kunnen ook goed weer gebruikt worden voor zelfgemaakte jam, honing etc.

pi
door pietro1948 - Jan 2, 2013 om 13:25
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb goede ervaringen met het hergebruik van de nieuwe Hak-potjes met het nieuwe deksel. Wij maken onze eigen conserven in zoals zelfgemaakt appelmoes. Dat gaat prima met die dekseltjes.

pi
door pietro1948 - Jan 2, 2013 om 13:33
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vergat nog te zeggen dat als je de jam of appelmoes héét in de potjes doet (net van de kook af) en het dekseltje er dan direct op draait, je tijdens het afkoelen netjes de 'klik' hoort die je ook hoort bij het opdraaien van de potjes. Een teken dat het potje dus prima is afgesloten.

ha
door hakgiessen - Jan 2, 2013 om 13:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Helen,

Onderstaande reacties zijn inderdaad juist. HAK potten zijn goed hersluitbaar met het nieuwe deksel.

Het binnenste deel van het deksel sluit nog over de rand heen en daardoor sluit het de pot af.
De deksels zijn weer hersluitbaar en daarom ook zoals de conventionele deksels weer her te gebruiken.

De potten met nieuwe deksels kunnen ook goed weer gebruikt worden voor zelfgemaakte jam, honing etc.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hartelijke groet,
HAK B.V.

Diane Nijman
Consumentenservice HAK

gu
door gumani - Jan 2, 2013 om 15:34
8 Antwoorden / 11 Vragen

Zelf gebruik ik de potjes voor jam ,fruit ,groente, enz
Blijven zelfs jaren goed, maaar men moet opletten dat het dekseltje niet met teveel kracht is geopend,anders sluit het niet vacum,ze heet mogelijk vullen en daarna op z'n kop laten afkoelen.
Veel succes er mee.
gr gumani.

luky1951
door luky1951 - Jan 2, 2013 om 16:37
48 Antwoorden / 5 Vragen

Hergebruik van de HAK potjes zijn dus ook goed voor het milieu!