co
door corine1982 Jul 10, 2014 om 14:23
Winkels & webshops

Hamburger lidl

Ik heb 26juni een hamburger van lidl gegeten waar een soort steentje in zat. Nu heb hierdoor dus een halve kies afgebroken.
Deze klacht heb ik bij lidl neergelegd maar het enige wat ze willen is het lege doosje van het vlees op een foto, en de code op het pakje.
Nu weet ik niet hoe het bij ieder ander thuis eraantoe gaat, maar tijdens het braden gooi ik de verpakking weg. Ook kreeg ik pas na een aantal dagen daar antwoord op dus kan ik het ook niet meer uit de vuilniszak toveren. Nu zeggen ze bij de lidl dat ik pech heb, en het word met niet zoveel woorden gezegd maar dat proef je dat je een leugenaar ben.
Ben echt bloedlink en na mijn hamburger eten ongeveer 300euro armer.
Weet iemand wat ik hier nog aan kan doen? Lidl daar kom ik in elk geval niet meer over de vloer.

8028 26 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2014 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De regel is, wie eist bewijst. U kunt niets bewijzen, voor hetzelfde geld zat het steentje in de groente bijvoorbeeld.

Ongelukjes kunnen gebeuren, daar kan men niet altijd een ander voor aansprakelijk stellen.

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2014 om 15:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een gezonde, dus sterke kies daardoor echt niet afbreken. Hij zal al gammel geweest zijn. Bovendien: als mij dit zou overkomen, zou ik meteen de verpakking uit de prullenbak gevist hebben.

Hoe kun je nu verwachten dat Lidl zomaar even geld op je rekening gaat storten? Moeten ze iemand op hun blauwe ogen geloven? Als het zo makkelijk zou gaan, weet ik op 100% zeker dat er veel claims binnen stromen.:-) en dan niet alleen bij de Lidl!

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2014 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo corine1982,

Oei, dat zal wel even balen geweest zijn.
Maar .... het is niet te bewijzen dat de oorzaak door het steentje (?) in de hamburger gekomen is.
De schade verhalen is daardoor praktisch onmogelijk en je zult dus zelf voor de kosten moeten opdraaien.
Hopelijk heb je nu geen last meer van die afgebroken kies.

Met vr.gr.

co
door corine1982 - Jul 10, 2014 om 15:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Kassabon misschien bewijs genoeg. Had ze die dag gekocht dus bewijs is er.
En nee, de kies was kern gezond. Moest ook van de tandarts melding hiervan maken want 2maanden ervoor tijdens de controle was er niks aan de hand. Waren ook foto's gemaakt toen.
Lijkt me sterk dat er in 2maanden tijd een kies zo slecht geworden kan zijn.

co
door corine1982 - Jul 10, 2014 om 15:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee edrick. Hij is gerepareerd, maar er werd ook meteen verteld dat er niks meer moest gebeuren of hij gaat eruit.
Ik at op dat moment alleen maar een hamburger dus zal niet weten waar het anders vandaan kwam.

co
door corine1982 - Jul 10, 2014 om 15:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

OW en carola je hoofd staat daar op dat moment echt niet naar hoor. Je wil zo snel mogelijk naar de tandarts en over dat soort dingen denk je op dat moment niet aan. Wat hebben ze nou aan de verpakking. Heb toch een kassabon!

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2014 om 15:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@corine1982,

.....Kassabon misschien bewijs genoeg. Had ze die dag gekocht dus bewijs is er.....
Die kassabon bewijst alleen maar dat je die dag hamburgers bij de Lidl hebt gekocht.
Vwb oorzaak (steentje?) en gevolg (afgebroken kies) bewijst dit niets.

pi
door pieterwolters - Jul 10, 2014 om 15:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De verpakking is nodig om te zien of er nog meer van die problemen zijn met de betreffende productiebatch.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2014 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In principe bewijst ook die verpakking niets, want wie zegt dat u die hamburger gegeten heeft. Maar wellicht zouden ze het uit coulance dan vergoed hebben.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 10, 2014 om 16:54
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik begrijp wel dat Lidl (of welke supermarkt dan ook) daar niet aan kan beginnen, want dat zou voor vele kwaadwillenden een aardig centje kunnen opleveren om de tandarts te betalen of om (zogenaamde) andere schadekosten te declareren. Maar ik begrijp ook dat u enorm baalt. Heel begrijpelijk dat u die doos heeft weggegooid. Maar ook die doos zou geen bewijs leveren dat er een steentje in die hamburger zat. Moeilijk dilemma, want ook een getuige zou geen doorslaggevend bewijs zijn. Maar als u die mocht hebben, probeer het dan met een getuigenverklaring. Kan/wil de tandarts u hieraan helpen?

ekiem
door ekiem - Jul 10, 2014 om 20:36
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ach wat een gedoe toch en ik snap het dit waardeloos is. Heb dit ooit eens bij de hand gehad bij het eten van een Oer broodje, zaten van die grove granen in. Tja en in feite is het dan eigenlijk je eigen schuld. Je snapt wel dat ik nu nooit meer Oer brood eet.
Ik denk dat in dit soort gevallen je een "ander " niet de schuld kunt geven. Dan is het eind zoek. Het is gewoon pech. Had ook kunnen gebeuren met een dropje, nootje enz.

ekiem

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2014 om 22:16
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Heb het zelf meegemaakt, alleen andere omgeving: kies brak bij het in wildseizoen eten van reerug in restaurant. Echter, er was een 'waarschuwing' op de menukaart dat er mogelijkerwijs een verdwaald kogeltje in zou kunnen zitten. M.a.w. eet u voorzichtig. En ja, kies kaduuk. Ondanks de waarschuwing kreeg ik toch de rekening vergoed, kogeltje lag op bord + (lekker) stuk kies. En dat terwijl er gewaarschuwd was. Met hamburger iets moeilijker te bewijzen, ook al had je de vuilnisbak ingedoken om verpakking te zoeken. Zou alleen iets uitmaken zoals pieterwolters al suggereert: meerdere klachten. En zelfs dan: denk niet dat ze bij de fabricage met zak steentjes hebben klaargestaan. Gewoon hartstikke bad luck.

su
door superzwaan - Jul 11, 2014 om 12:39
13 Antwoorden / 0 Vragen

Corinne, gewoon een kwestie van pech. Je zal moeten bewijzen dat het steentje in de burger zat...en dat kan je niet. Bad luck, neem je verlies en tja, als je alles zo goedkoop mogelijk wil en hamburgers bij de lidl koopt, loop je die kans.

ma
door marleenvanh - Jul 11, 2014 om 12:40
451 Antwoorden / 1 Vragen

Is waarschijnlijk een stukje bot geweest zijn en komt dan inderdaad uit dat vlees van die hamburger. (Ooit al eens gezien hoe die gemaakt worden? De maag draait je om!) Het 'harde voorwerpje' zal wel niet meer getoond kunnen worden en dat maakt het moeilijk te bewijzen dat het uit die Lidl hamburger kwam.
Had u op dat moment alleen vlees in de mond? Of ook brood, salade, saus, patat frite of ??? Kan me voorstellen dat Lidl zegt "bewijs dat maar mevrouw!".
Misschien in het vervolg gewoon de Mc2Burger kopen/eten. Zit zeker geen bot in
want is vegetarisch en niet van echt te onderscheiden. Weet wat je eet: LEKKER zonder dieren (en voor u nu dus ook tanden) leed.... Succes!

ha
door harryromijn - Jul 11, 2014 om 13:28
272 Antwoorden / 0 Vragen

Steentje ? in een hamburger ( of krentenbol of... )
In gemalen vlees is de kans op een stukje bot veel hoger dan een steentje.
Echter, zeker weten dat dat "steentje" niet een stukje gammele kies al was dat vanzelf al was afgebroken, waarna bij bijten erop, een groter stuk totaal verrotte kies afbrak ?
Met beide stukjes naar de tandarts geweest, of maar gelijk uitgegaan van het eigen gelijk ?

Werkzaam geweest bij een grote internationale retailer en ook diverse keren zulke gevallen aan de hand gehad. Beleid was: verklaring tandarts, dat het niet de kies/tand was, die vanzelf in elkaar stortte wegens verrot/versleten zijn, doch het kapot gaan van een goede tand/kies voor bijten op iets hards "van buiten". Daarna werd niet meer gevraagd naar bonnetjes, bewijs dat het een krentenbol/gehaktbal enz uit onze winkel was.
In 8 jaar tijd vele tientallen claims gehad, maar nog nooit één verklaring van een tandarts. Ik neem aan, dat iedereen van zijn eigen tandarts al te horen kreeg, hoe gammel de eigen kiezen waren.
Wel eens opgezocht met welke kracht u bijten moet om een gezonde kies af te laten breken ? Die kracht kunt u met uw kaakspieren niet eens uitoefenen. Hooguit een minuscuul schilfertje glazuur af laten breken, dat dan bij niet behandelen jaren later een gaatje heeft.
Een totaal verrotte kies.. gaat nog kapot as je op een "klontje boter" bijt.
En veel daar tussen in.
Praat maar eens met je tandarts.

da
door dagogert - Jul 11, 2014 om 13:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen die reageert heeft het over bewijs, kassabon, vergoeding enz. Er is hier maar een bewijs geleverd: "Lidl geef geen ene snars om zijn klanten"! En Lidl is ook een heel groot (Duits) bedrijf dus men heeft geld en kennis genoeg om te weten dat u geen juridisch traject in gaat. Ten eerste kost het veel geld (zelfs als je het zelf doet, zonder advocaat, ben je sowieso €420 kwijt) en ten tweede is de bewijslast zeer lastig. De kosten voor de procedure versus de kosten van de kies liggen in geen verhouding. Maar...
Lidl had uw klacht wel netjes kunnen oppakken, bijv door uit te leggen waarom ze geen vergoeding geven, meelevend zijn, sorry zeggen, bloemetje sturen of wat dan ook. Maar helemaal niets dus. Kijk, en vind ik nou schandalig! Voor u is €300 veel geld en u bent boos. Een menselijke en aardige reactie zou dus normaal moeten zijn.
Weet u wat? Vanaf nu straft u Lidl door er nooit meer boodschappen te doen en iedereen die ook vindt dat Lidl zijn klanten schofterig behandeld idem dito. Dat is namelijk de enige taal die ze wel snappen: omzetverlies. Daarnaast adviseer ik om het verhaal ook te melden op Facebook, Twitter enz. Inclusief alle reacties en te verbinden met hun bedrijfspagina's zodat ze kunnen lezen wat u over Lidl te vertellen heeft. Misschien is er toch nog een menselijk gezicht ergens in die organisatie die het wel snapt. In elk geval heel veel sterkte!!!

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2014 om 14:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@harryromijn, u heeft wel een flink verhaal gemaakt dat het wel een rotte kies zou zijn geweest; heb toch echt op kogeltje gebeten en van kies waar toen niets fout mee was kwam er wel een stukje af, hoor. Maar ik schreef al: heb het wel vergoed gekregen, de kosten van de tandarts.

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2014 om 15:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Uw verhaal is natuurlijk heel anders. Dat gebeurde in het restaurant.

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2014 om 15:14
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Jawel, maar er wordt "door gekauwd" dat men al wel rotte kies (zen) zou hebben en dat hoeft ook bij de TS niet zo te zijn. Voor Corinne is dit inderdaad veel moeilijker te bewijzen maar om dan commentaren te lezen dat 't wel een rotte kies zou zijn geweest, tja, dat gaat mij "een brug" te ver. Wat een tandarts termen. ?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 11, 2014 om 17:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin,
dit verhaal klopt van geen kant.
U at reerug, en beet in een kogeltje.
Dat kan niet waar zijn, een ree wordt niet met hagel geschoten.
Het is bovendien wettelijk verboden om met hagel op dit soort groot wild te schieten.
Dus uw verhaal van de menukaart, en het kogeltje op het bord klopt niet.
Een ree wordt geschoten met een geweer waaruit slechts 1 kogel komt, hetzelfde principe als een militair geweer.
Zo'n kogel is minstens 3 centimeter lang, met een doorsnede van 6 tot 8 millimeter.
Vaak is er een "doorschot" , dan blijft de kogel niet in het dier.
Is er geen uitschot gat dan zoekt de poelier de kogel.
Die door zijn grootte gemakkelijk is te vinden.
Dussss, uw verhaal kan niet waar zijn.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=tenormin schreef op donderdag 10 jul 2014, 22:16: Heb het zelf meegemaakt, alleen andere omgeving: kies brak bij het in wildseizoen eten van reerug in restaurant. Echter, er was een 'waarschuwing' op de menukaart dat er mogelijkerwijs een verdwaald kogeltje in zou kunnen zitten. M.a.w. eet u voorzichtig. En ja, kies kaduuk. Ondanks de waarschuwing kreeg ik toch de rekening vergoed, kogeltje lag op bord + (lekker) stuk kies. En dat terwijl er gewaarschuwd was. Met hamburger iets moeilijker te bewijzen, ook al had je de vuilnisbak ingedoken om verpakking te zoeken. Zou alleen iets uitmaken zoals pieterwolters al suggereert: meerdere klachten. En zelfs dan: denk niet dat ze bij de fabricage met zak steentjes hebben klaargestaan. Gewoon hartstikke bad luck.

gompy2
door gompy2 - Jul 11, 2014 om 19:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat TS naar een goede tandarts moet gaan en iets aan haar gebit moet laten veranderen.
Klik-> Dit
Zeker weten, nóóóit geen last meer.

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2014 om 19:57
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 17:27]Tenormin,
dit verhaal klopt van geen kant.
U at reerug, en beet in een kogeltje.
Dat kan niet waar zijn, een ree wordt niet met hagel geschoten.
Het is bovendien wettelijk verboden om met hagel op dit soort groot wild te schieten.
Dus uw verhaal van de menukaart, en het kogeltje op het bord klopt niet.
Een ree wordt geschoten met een geweer waaruit slechts 1 kogel komt, hetzelfde principe als een militair geweer.
Zo'n kogel is minstens 3 centimeter lang, met een doorsnede van 6 tot 8 millimeter.
Vaak is er een "doorschot" , dan blijft de kogel niet in het dier.
Is er geen uitschot gat dan zoekt de poelier de kogel.
Die door zijn grootte gemakkelijk is te vinden.
Dussss, uw verhaal kan niet waar zijn.

deer
Mijn verhaal is wel waar: er werd, waar dit plaatsvond, wel degelijk met kogeltjes geschoten. Maar wel uiteraard in de vorige eeuw in dit land, waar ook in de jaren '80 deze vorm van schieten verboden heb. Maar ik schrijf over lang vóór die tijd.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 11, 2014 om 20:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 11 jul 2014, 19:57][quote=wimmi20 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 17:27]Tenormin,
dit verhaal klopt van geen kant.
U at reerug, en beet in een kogeltje.
Dat kan niet waar zijn, een ree wordt niet met hagel geschoten.
Het is bovendien wettelijk verboden om met hagel op dit soort groot wild te schieten.
Dus uw verhaal van de menukaart, en het kogeltje op het bord klopt niet.
Een ree wordt geschoten met een geweer waaruit slechts 1 kogel komt, hetzelfde principe als een militair geweer.
Zo'n kogel is minstens 3 centimeter lang, met een doorsnede van 6 tot 8 millimeter.
Vaak is er een "doorschot" , dan blijft de kogel niet in het dier.
Is er geen uitschot gat dan zoekt de poelier de kogel.
Die door zijn grootte gemakkelijk is te vinden.
Dussss, uw verhaal kan niet waar zijn.

deer
Mijn verhaal is wel waar: er werd, waar dit plaatsvond, wel degelijk met kogeltjes geschoten. Maar wel uiteraard in de vorige eeuw in dit land, waar ook in de jaren '80 deze vorm van schieten verboden heb. Maar ik schrijf over lang vóór die tijd.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 11, 2014 om 20:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin,
leuk geprobeerd.
Maar met hagelkorreltjes kun je een ree niet doden.
Een mens kun je bijna ook niet doden met een schot hagelkorreltjes.
De hagel dringt niet diep genoeg door in het lichaam van een groot dier of mens.
Bij een geschoten haas of konijn zitten de hagelkorrels meestal aan de oppervlakte, de hagel heeft te weinig kracht om ver door te dringen in het dier.
Kortom Tenormin, een ree KAN je niet met hagelkorreltjes schieten.
Daar is het dier te groot voor.
En de maximaal effectieve afstand voor een schot hagel is hooguit 40 meter.
Op die afstand heb je al een wijd verspreide wolk van hagelkorrels.
En zo dichtbij kom je zelden bij een ree.
Een ree wordt geschoten met een groot kaliber kogel geweer, voorzien van een telescoopvizier, vanwege de afstand.
Wat zal uw fan Gompy teleurgesteld zijn .

=tenormin schreef op vrijdag 11 jul 2014, 19:57:
=wimmi20 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 17:27: Tenormin,
dit verhaal klopt van geen kant.
U at reerug, en beet in een kogeltje.
Dat kan niet waar zijn, een ree wordt niet met hagel geschoten.
Het is bovendien wettelijk verboden om met hagel op dit soort groot wild te schieten.
Dus uw verhaal van de menukaart, en het kogeltje op het bord klopt niet.
Een ree wordt geschoten met een geweer waaruit slechts 1 kogel komt, hetzelfde principe als een militair geweer.
Zo'n kogel is minstens 3 centimeter lang, met een doorsnede van 6 tot 8 millimeter.
Vaak is er een "doorschot" , dan blijft de kogel niet in het dier.
Is er geen uitschot gat dan zoekt de poelier de kogel.
Die door zijn grootte gemakkelijk is te vinden.
Dussss, uw verhaal kan niet waar zijn.

deer
Mijn verhaal is wel waar: er werd, waar dit plaatsvond, wel degelijk met kogeltjes geschoten. Maar wel uiteraard in de vorige eeuw in dit land, waar ook in de jaren '80 deze vorm van schieten verboden heb. Maar ik schrijf over lang vóór die tijd.

door 1953 - Jul 11, 2014 om 22:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, u kunt of kon van alles beweren en daar dient bewijs voor te worden overlegd.

De productiecode is een essentieel gegeven en waarschijnlijk bent u de enige die een dergelijke klacht heeft ingediend. U zult waarschijnlijk in uw klacht niet-ontvankelijk worden verklaard.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 12, 2014 om 12:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het doosje is nodig voor onderzoek.
Als er nog een rest van dezelfde partij in de winkel is kunnen ze die terug halen uit voorzorg en onderzoeken.

Meestal zijn dit soort voorvallen in meerdere doosjes terecht gekomen.
Ook het steentje willen ze graag, want vaak is het en stukje Bot.

De kassabon is slechts bewijs van aankoop maar zij willen de fabriek verantwoordelijk stellen en met teruggehaalde erbij een claim indienen en zo U schadeloos te kunnen stellen.

Na breken tand was het doosje met productie code en vaak ook nog de tijd erbij voor hun belangrijk.
Niet alleen Lidl maar alle winkels moeten zo claimen bij de leverancier.