me
door meisje89 Oct 23, 2010 om 09:34
Voeding & gezondheid

Hanumangobind

Beste Medewerker,

Van de week ben ik bij een medium [edit redactie] voor een bedrag van 17000 euro. Ik weet niet waar ik dit melden kan. Het liefst zou ik mijn geld terug willen zien, en wil ik dat de [edit redactie] opgepakt word zodat andere mensen geen slachtroffer worden.

Help!!!!

Alvast hartelijk bedankt,

348 9 Rapporteer

tappie
door tappie - Oct 23, 2010 om 09:43
289 Antwoorden / 82 Vragen

Waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar ik denk dat je kan fluiten naar je geld, en vind het persoonlijk erg naief om zo'n groot bedrag aan een medium te betalen

druifje01
door druifje01 - Oct 23, 2010 om 10:08
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Wat een kunststuk, hoe heeft het medium dat voor elkaar gekregen?

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 23, 2010 om 10:42
1961 Antwoorden / 1 Vragen

17000 euro bij een medium???
Kun je wat meer tekst en uitleg geven.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 23, 2010 om 12:07
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag meisje,

Wanneer je het vrijwillig afgegeven hebt, hoeft het geen oplichting te zijn, ook al zie jij dat zo.
Ben je echt opgelicht omdat je er iets tastbaars of een duidelijk omschreven dienst voor terug zou krijgen, kan het oplichting zijn. Dan:
Aangifte doen bij de politie! Met zoveel mogelijk gegevens. Je moet een kopie van je aangifte meekrijgen.

Hardware ERror MAN.
N.b. Wanneer je lichtvaardig of goedgelovig zoveel geld afgeeft zonder duidelijke schuldbekentenis, lijkt het dat je er teveel van hebt.

vladja
door vladja - Oct 23, 2010 om 13:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat is hanumangobind?

Vladja

robert11
door robert11 - Oct 23, 2010 om 13:44
310 Antwoorden / 25 Vragen

Hanuman Gobind is een sekte, of religie, net dat men wil geloven. (Hari Chrisma is ook zoiets.)
Ik ben bang dat meisje89 is gevallen voor mooie woorden en beloften die men niet waar kan maken.
Meestal wordt het geld die men wil investeren ineens donatiegeld is en dus als verloren kan beschouwen worden!

druifje01
door druifje01 - Oct 23, 2010 om 15:00
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik vind het wel erg veel geld. Heb je zomaar gezegd dat je dat had en ben je onder druk gezet?

robert11
door robert11 - Oct 23, 2010 om 16:16
310 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=druifje01 schreef op zaterdag 23 okt 2010, 15:00]Ik vind het wel erg veel geld. Heb je zomaar gezegd dat je dat had en ben je onder druk gezet?

Ik denk dat er mooie pratjes zijn gedaan in de mum van investeringen. Het is vaker op internet geweest waar mensen geld dachten te investeren, en zodat ze zich bedenken, het geld beschouwd wordt als een donnatie. Op dat moment is er niks meer te bewijzen volgens mij.
Zulke groeperingen zijn vaker in het nieuws geweest om die praktijken.....

druifje01
door druifje01 - Oct 23, 2010 om 17:07
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Wat jij denkt denk ik ook. Ik zocht alleen naar een eventuele mogelijkheid om aangifte te doen. Maar dat zal moeilijk worden. Ik hoop alleen dat de boekhouding van zulke mensen eens doorgelicht zal worden.