eclipse
door eclipse Oct 21, 2014 om 17:00
Computers & telefonie

Harde schijf kwijt

hallo, na het formatten, ben ik een harde schijf kwijt, dee staat niet in "mijn computer " bij taakbeheer staat deze wel aangegeven, als schijf bij de andere schijven, bij schijfbeheer, heb je van die blokjes daar staat wel de schijf, maar geen blokje .dus bijv C: heeft een blokje D: een blokje die je dan ken partitioneren . maar de schijf die iik kwijt ben heeft geen blokje wordt wel vermeldt in de schijvenlijst. maar ik ken hem nergens wakker maken?????

715 4 Rapporteer

jo
door joentje1978 - Oct 21, 2014 om 17:40
367 Antwoorden / 6 Vragen

Met taakbeheer bedoeld u waarschijnlijk schijfbeheer.

Dan heb je waarschijnlijk geen partities meer op je schijf staan en zie je in schijfbeheer (computerbeheer=> schijfbeheer) een zwarte balk met daaronder de tekst "niet gepartitioneerde ruimte"

Als u dan met de rechter muisknop op deze zwarte balk klikt dan heeft u een optie om een partitie aan te maken.
Nadat u deze partitie aangemaakt en geformatteerd heeft dan is deze weer zichtbaar in Windows verkenner/mijn computer.

eclipse
door eclipse - Oct 21, 2014 om 17:49
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op dinsdag 21 okt 2014, 17:40]Met taakbeheer bedoeld u waarschijnlijk schijfbeheer.

Dan heb je waarschijnlijk geen partities meer op je schijf staan en zie je in schijfbeheer (computerbeheer=> schijfbeheer) een zwarte balk met daaronder de tekst "niet gepartitioneerde ruimte"

Als u dan met de rechter muisknop op deze zwarte balk klikt dan heeft u een optie om een partitie aan te maken.
Nadat u deze partitie aangemaakt en geformatteerd heeft dan is deze weer zichtbaar in Windows verkenner/mijn computer.

@ Hoi Joentje, dat is juist mijn probleem, in taakbeheer, dus GEEN schijfbeheer, zie ik alle stations staan, in schijfbeheer ken je ze normaal activeren of partitioneren, maar daar staan wel de stations letters en de meeste met zo n open vierkant maar die ik kwijt ben heeft GEEN open vierkant alleen de letter wordt vermeldt en schijfgrootte , de schijf is niet te klikken, er staat bij taakbeheer ook géén foutmelding ( geel driehoekje ) win 7 ultimate gr

eclipse
door eclipse - Oct 21, 2014 om 18:36
1561 Antwoorden / 370 Vragen

opgelost, wilde de schijf formatten,( in schijfbeheer ) kreeg geen toestemming, toen maar geprobeerd nog eens een letter toe te wijzen en zowaar , kwam ineens tevoorschijn met balk in schijfbeheer....letter gekregen .
zaak gesloten schijf terug en inorde...dank voor de gene die hebben gereageerd. gr han

costnix
door costnix - Oct 22, 2014 om 11:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi dat het opgelost is en zo snel. Ik heb er ooit dagenlang naar zitten zoeken en heb toen de schijf vervangen. Toen ik de computer aan deed, was de oude schijf weer zichtbaar. Dit ging geheel automagisch :-)