li
door liesbethmal Jan 26, 2015 om 21:49
Voeding & gezondheid

Haren knippen.

Dag, dag,

Vanaf welke leeftijd mag je de haren van een baby knippen.
34 Jaar geleden knipte ik de haren van mijn kinderen vanaf een half jaar, nu zou dat niet meer mogen.
Onze kinderen hebben een volle bos met haar, nog steeds.

1760 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 26, 2015 om 22:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt zeker pas een kleinkind gekregen en uw kind heeft hele andere ideeën hoe iets moet dan u.

Laat ze lekker zelf tobben met opvolgmelk en geen haren knippen. Waarom zou je die trouwens knippen bij een baby van 6 maanden?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2015 om 23:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Maar als u het laat knippen zorg er wel goed voor in de winter goed oppassen ermee. Maar ik heb altijd niet anders geweten dat als men aan haar knippen begint dat het veel sneller groeit.

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2015 om 23:48
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Je moet bij je kinderen niet aankomen met hou jij het vroeger deed, moet iedereen toch zelf weten, bij mijn weten bestaat er geen leeftijd "vanaf" knippen. Een van mijn kinderen was trouwens lang kaal, dus hoefde niet. (Is trouwens goed gekomen met een heleboel krullen). ?

li
door liesbethmal - Jan 27, 2015 om 00:24
45 Antwoorden / 55 Vragen

Dag Allemaal,

Voordat iedereen gaat antwoorden dat ik iedereen in zijn waarde mag laten en iedereen het op haar of zijn manier mag doen, daar gaat het mij niet om, ik heb al zes jaar kleinkinderen en hun ouders doen het prima.
Ik vroeg het mij gewoon af omdat ik hier nergens een antwoord op kan vinden.

Vast bedankt voor de antwoorden, Liesbeth.

door 1953 - Jan 27, 2015 om 03:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij het ene kind kwam het te wereld met een flinke haardos en bij de ander begon het pas na twee eindelijk verder te groeien.

Ieder kind individueel beoordelen of de haardos al dan niet toe is aan een knipbeurt.

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2015 om 10:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....nu zou dat niet meer mogen.......
Van wie niet?

Gewoon doen wat je altijd gedaan hebt.

Met vr.gr.

komsja
door komsja - Jan 30, 2015 om 17:27
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Waarom moet je de haartjes van een baby van 6 maanden willen knippen,met de kans dat er kleine haartjes in de oogjes van het kindje komt of dat het kindje wat van die haartjes inademd of dat als je even niet goed oplet (want ze bewegen meestal veel) met de schaar het kindje verwond.Laat dat haar gewoon groeien totdat ze begrijpen dat ze even stil moeten zitten omdat het anders auw kan doen.
Ja ja ik weet dat het wellicht erg overdreven klinkt maar hier spreekt een ietwat bezorgde Opa

li
door liesbethmal - Feb 2, 2015 om 23:41
45 Antwoorden / 55 Vragen

Bedankt voor al de antwoorden, jammer dat niemand verder het antwoordt weet, of het niet goed zou zijn voor het haar bv. voor de verdere groei of zo.

Veel groetjes, Liesbeth.

tenormin
door tenormin - Feb 3, 2015 om 00:25
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=liesbethmal schreef op maandag 2 feb 2015, 23:41]Bedankt voor al de antwoorden, jammer dat niemand verder het antwoordt weet, of het niet goed zou zijn voor het haar bv. voor de verdere groei of zo.

Veel groetjes, Liesbeth. quote]

Maar er is immers geen antwoord op uw vraag. Wat u 34 jaar geleden deed wil niet zeggen dat iedere baby met een bos haar geboren word en, nogmaals, ligt immers allemaal aan wel of niet kaal. Toevallig vandaag mijn eerste kind, zoals eerder geschreven, 53 jaar geleden geboren met een biljartbal; de tweede 4 jaar later met een bos haar. Eerlijk gezegd kan ik het me niet eens herinneren, was ook niet prioriteit nummer 1. Ja, vroeger zeiden ze wel: hoe meer men knipt hoe sneller het groeit of hoe voller het word, maar kan net zo goed een bakerpraatje zijn geweest.

ma
door malhy2 - Feb 3, 2015 om 01:29
309 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=liesbethmal schreef op maandag 2 feb 2015, 23:41]Bedankt voor al de antwoorden, jammer dat niemand verder het antwoordt weet, of het niet goed zou zijn voor het haar bv. voor de verdere groei of zo.

Veel groetjes, Liesbeth.

U dient te accepteren dat niet op elke vraag een antwoord mogelijk is.

Opa komsja bijvorbeeld ziet gevaren en probeert U erop te wijzen.
Anderen zien net als mij niet veel problemen.
Voor het haar maakt het niets uit dat is namelijk al dood zodra het de haarzakjes verlaat.

Gr Ed

lo
door lovewinnie - Feb 3, 2015 om 07:02
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn bijde kinderen zijn met een vole bos zwart haar geboren maar voor het jaar werd het zo lang dat ze naar de kapper gingen. Mijn zoon en dochter hebben bijde volle bos gezond haar. Dochter is wel ondertussen blond :) ipv zwart.

In veel culturen wordt het koppie van baby's zodra de fontanel dit aankan compleet kaal geschoren. Zowel jongens als meisjes. Gevolg is dat het babyharen vervangen wordt voor mooi stevig haar. Baby haar is vaak heel zwak en breekbaar ( kale plekjes bijv op achterhoofd van de wrijving) . Knippen kan echter Al zodra dit nodig is. Begrijp heel goed dat een kaal geboren baby echt niet persee vroeg hoeft, mijn dochter kon echter een staartje in zolang was het en zoontje had flinke stekels en droeg al meteen Zwitsal gel om het omhoog te houden