he
door hennyvdperk Jul 23, 2014 om 08:45
Computers & telefonie

Harmony Service Center

Mijn vriend heeft destijds in 2005 een verzekering afgesloten bij Harmony Service Center. 2 jaar geleden zijn we gaan samenwonen en regel ik het financiële gedeelte. Ik ben er sinds een tijdje achter gekomen dat dit bedrijf niet voor een levensverzekering, inboedelverzekering of iets anders is. Maar voor een telefoon die mijn vriend al jaren niet meer heeft. Per maand wordt er € 8,81 afgehouden voor iets wat mijn vriend al lang niet meer heeft. De polis heb ik kunnen opzeggen en de bedragen die ik heb kunnen terugstorten op onze bankrekening zijn gelukkig gelukt, maar dan nog blijft er minimaal € 740 euro over die we aan dit bedrijf betaald hebben. Nu verwacht het bedrijf, dat wij nog steeds blijven betalen tot 9 september plus de bedragen die ik teruggeboekt heb, wat gaat over € 26,43, dat er anders een deurwaarde aan de deur wordt langsgestuurd, omdat wij dit niet meer willen betalen! Met het bedrijf heb ik meerdere malen contact gezocht, ik wordt daar echt niet vriendelijk te woord gestaan en blijven vasthouden dat wij tot 9 september moeten blijven betalen. Heeft iemand ervaring of weet iemand wat ik kan doen? Ben namelijk niet van plan om nog een cent uit te geven aan dit bedrijf

3411 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2014 om 09:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hennyvdperk,

Natuurlijk niet handig van je vriend om een verzekering af te sluiten zonder te weten waarvoor cq de verzekering vergeten op te zeggen.
Dat valt de maatschappij dus niet te verwijten.
Je moet volgens de regels opzeggen.
Kijk eens in de polisvoorwaarden.

Wat is de opzegtermijn van mijn polis?

U kunt uw polis elke dag opzeggen met in achtneming van de geldende opzegtermijn. Aan elke polis is een opzegtermijn verbonden van één betalingsperiode. Indien u per maand premie betaalt, is uw opzegtermijn dus 1 maand. Betaalt u per kwartaal, dan is de opzegtermijn 3 maanden. U dient ook rekening te houden met de minimale contractsduur.

Zou dus, om nóg meer (on)kosten te voorkomen de premie tot 9 september maar betalen, er van uitgaande dat je de polis nu hebt opgezegd.
Je schrijft: ....De polis heb ik kunnen opzeggen....
Heb je daar een schriftelijke bevestiging van gekregen?
.....Ben namelijk niet van plan om nog een cent uit te geven aan dit bedrijf....
Het storneren van een bedrag kun je niet zomaar doen; terecht dat het bedrijf daar tegen in verweer komt en alsnog betaling verlangt.
De fout ligt duidelijk bij vriendlief.

Met vr.gr.

ge
door gerboe - Jul 23, 2014 om 09:38
806 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelend dat het zo loopt maar jullie moeten jezelf voor de kop slaan. De verantwoordelijkheid ligt bij u alleen. Als de verzekeringsmaatschappij handelt volgens de voorwaarden dan is dat wat het is. Hoogstens kun je een beroep op coulance doen. Waag er een brief aan, je weet maar nooit.

ge
door gerboe - Jul 23, 2014 om 09:44
806 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvullend: de verzekering dekt de risico's af zolang de verzekering loopt. Dat u het verzekerde al lang niet meer in uw bezit had kan een verzekeringsmaatschappij natuurlijk niet te weten. Je kunt achteraf niet aankomen met de mededeling dat je met terugwerkende kracht de verzekering op wilt zeggen en je premies terug wilt. Dat zou gigantisch veel misbruik van soorten verzekeringen in de hand werken natuurlijk.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beetje "dom" van uw vriend om zolang voor een verzekering te betalen, terwijl het voorwerp niet meer in zijn bezit is. En al zou hij die telefoon nog wel hebben, dan nog was die verzekering onzin, wat dat ding zou niets meer waard zijn.

Maar goed, nu regelt u al twee jaar de financiën en doet u een beetje "dom" door blijkbaar niet op de juiste wijze op te zeggen en al eerder betaalde bedragen te storneren.

Dus kijk de polisvoorwaarden na wat de regels zijn en betaal per omgaande het gestorneerde bedrag.

Anders kost het uw vriend nog veel meer.

Logisch dat men u daar niet vriendelijk te woord staat.