an
door anorth Aug 7, 2015 om 12:08
Garantie & verzekeringen

HARMONY SEVICE CENTER

2 juli heb ik een incassobrief van DAS mogen ontvangen. Hier heb ik bezwaar tegen ingediend.

De opzegging heb ik 11 juli 2014 naar Harmony service center gestuurd. Dit is per mail en aangetekend gestuurd. Ik heb meerdere malen geprobeerd te bellen maar elke keer zonder geluk; geen gehoor. Nadat ik geen reactie heb gekregen op zowel mijn e-mail of brief heb ik de incasso gestorneerd en geblokkeerd.

Twee weken terug ontving ik een sms bericht van DAS dat er nog een vordering openstond. Ik heb DAS gelijk opgebeld en gevraagd wat dit te betekenen had. Maar de persoon die ik aan de lijn had heeft mij niet terug kunnen vinden in jullie systeem en kon mij ook niet uitleggen hoe ze aan mijn nummer komt. (Een telefoonnummer kan natuurlijk verkeerd ingetypt worden). Na een week werd ik opgebeld door DAS met het verhaal dat ik een openstaande premie heb. Ik heb degene die ik aan de lijn had mijn verhaal weer uitgelegd en die wilde weten wat mijn adres was, deze heeft zij toen opgenoemd. Het adres dat bij HSC bekend stond is een adres van +/- 5 jaar geleden (deze huizen bestaan ook niet meer, deze zijn gesloopt, dus deze zouden retour gestuurd moeten zijn). In de opzeggingsbrief heb ik overigens ook mijn nieuwe adres opgegeven (wat inmiddels mijn vorig adres is, maar heb goed contact met de huidige bewoners en daar is ook geen post naartoe gestuurd.). Na een lange discussie heb ik de telefoniste toch mijn huidige adres opgegeven met veel tegenzin om dit bezwaar in te kunnen dienen.

Dit is niet een manier om met betalende klanten om te gaan. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen om ten eerste mijn adres te wijzigen en ten tweede het contract op te zeggen. Als ik een jaar lang geen reactie krijg dan verwacht ik dat het opgezegd is. (ik kan aantonen dat ik het gemaild heb maar helaas heb ik het bonnetje van aangetekende post niet een jaar lang bewaard) Wat ik niet snap is dat HSC wel mijn telefoonnummer heeft maar te beroerd is om contact met mij op te nemen op het moment dat ik niet reageer op de verkeerd gestuurde aanmaningen.

Vervolgens krijg ik dit als reactie:

Onze cliënt Harmony Service Center BV ziet geen aanleiding het standpunt zoals eerder uiteengezet, te herzien. Onze cliënt geeft aan de opzegging niet eerder te hebben ontvangen. Tevens geven zij aan dat het opgeven van de juiste adresgegevens uw verantwoordelijkheid is. De verzonden herinneringen zijn retour ontvangen. Indien de opzegging aangetekend verzonden is, ontvangen wij graag het verzendnummer van PostNL zodat onze cliënt dit verder na kan kijken.

Ik zou graag willen weten of er nog steeds mensen zijn met deze ervaringen. Ik heb al wel veel recensies gelezen op internet van een paar jaar terug dat het oplichters zijn...

Wat nu?

Gr. Agatha

2330 3 Rapporteer

daswebcare
door daswebcare - Aug 7, 2015 om 14:31
13 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anorth, we lezen jouw bericht en we willen jouw klacht onder de aandacht brengen van onze collega's. Zou jij de naam van de incassovestiging + incassonkenmerk en jouw NAW-gegevens willen mailen naar webcare@das.nl? Dan zetten wij jouw klacht intern door. Groet, het Webcareteam van DAS

ho
door hopetobehelping - Aug 7, 2015 om 20:41
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anorth,

jammer dat u niet meer beschikt over het bewijs dat u aangetekend hebt opgezegd.
Het bewijs dat u een email heeft verstuurd heeft u gelukkig nog wel.
Als ik u was zou ik nogmaals een email versturen naar het zelfde email adres waarin u aangeeft dat u informatie wilt hebben om een verzekering af te sluiten. Als u daarop reactie krijgt dan staat u in ieder geval een stuk sterker en heeft u ook bewijs dat het email adres nog in gebruik is bij Harmony service.

U bent niet de enige met een klacht over Harmony.
Alle communicatie goed bewaren en bij voorkeur allemaal zwart op wit (papier/email).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 7, 2015 om 20:46
16827 Antwoorden / 202 Vragen

=daswebcare schreef op vrijdag 7 aug 2015, 14:31: Beste Anorth, we lezen jouw bericht en we willen jouw klacht onder de aandacht brengen van onze collega's. Zou jij de naam van de incassovestiging + incassonkenmerk en jouw NAW-gegevens willen mailen naar webcare@das.nl? Dan zetten wij jouw klacht intern door. Groet, het Webcareteam van DAS

Opvallend is dat men bij DAS snel (als eerste) reageerde. Voor wat dat betreft is het afwachten. Wel verbaast het mij dat men bij DAS ook al op de jij/jou toer gaat. Van een gerenommerd bedrijf verwacht ik nog steeds het gebruik van 'u' en geen popie jopie benadering.