so
door solex Aug 17, 2014 om 11:45
Elektronica & tv

HDMI

ik heb sinds kort glasvezel van Caiway en een Philips TV. TV blijft niet automatisch op HDMI staan als ik TV met AB van Caywai uitschakel en opnieuw inschakel. Hoe kan ik de AB van Caiway zo instellen dat ik de AB van de TV niet meer nodig heb

4533 35 Rapporteer

door 1953 - Aug 17, 2014 om 11:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Lees de handleiding eventueel op CaiWay?

Meestal kunt een code invoeren van uw Philips televisie. Mogelijk ook met een bepaalde toets in de nabijheid van het oog van Philips TV met de afstandsbediening van CaiWay.

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 12:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onder gebruikshandleiding vind je de codelijst voor televisies KLIK

so
door solex - Aug 17, 2014 om 12:20
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 17 aug 2014, 11:59]Lees de handleiding eventueel op CaiWay?

Meestal kunt een code invoeren van uw Philips televisie. Mogelijk ook met een bepaalde toets in de nabijheid van het oog van Philips TV met de afstandsbediening van CaiWay.

ro
door ron530 - Aug 17, 2014 om 12:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Sluit de decoder aan op de HDMI 1 ingang, kies op de tv HDMI 1 en zet de tv daarna op standby. Bij aanzetten van de tv zal direct de HDMI 1 ingang gekozen worden. Ondersteunt uw tv en de decoder ook easylink zet deze dan aan hoe dat moet staat in de handleiding. Het mooie van easylink is dat als u de decoder inschakelt de tv automatisch uit standby gehaald wordt en direct de decoder kiest u heeft den de ab van de tv niet meer nodig tenzij u beeld en geluid instellingen wil wijzigen.

so
door solex - Aug 17, 2014 om 12:45
10 Antwoorden / 1 Vragen

1953 en carola, dank je voor jullie voorstellen, ik heb de AB van Caiway al van de juiste code voorzien. Helaas blijft de TV niet op de HDMI uitgang gefixeerd.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 12:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb ook een Philips TV als deze op een HMDI kanaal staat en ik zet 'm daarna weer aan dan staat deze nog steeds op het HDMI kanaal. Tenzij ik 'm aanzet door op een nummer te drukken, als ik op 1 druk gaat de TV aan en direct naar Nederland 1. Dus hoe zet u de TV aan? Met de Philips of met de Caiway AB en met de aan/uit-knop of via een kanaal knop?

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 12:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En de AB van Philips staat wel standaard op HDMI ingesteld?

so
door solex - Aug 17, 2014 om 12:51
10 Antwoorden / 1 Vragen

rond35, dank voor je tip, helaas het werkt niet.

so
door solex - Aug 17, 2014 om 12:53
10 Antwoorden / 1 Vragen

diumenge, dank je, ik zet de TV aan met de AB van Caiway, met de TV AB kan ik de TV niet aan en uitzetten. Nadat ik de TV met SB van Caiway heb aangezet moet ik met de AB van de TV de HDMI 1 uitgang selecteren, daarna met de AB van Caiway de TV bedienen

so
door solex - Aug 17, 2014 om 12:57
10 Antwoorden / 1 Vragen

Carola, nee als ik de TV met de AB van Caiway aanzet krijg ik een blauw eeldscherm met daarop de vermelding van de laatste zender die ik had gekozen. Dan moet ik met de AB van de TV naar selectie knop AV en daar moet ik telkens de HDMI 1 uitgang selecteren.

ro
door ron530 - Aug 17, 2014 om 13:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zou u het type nummer van de tv als ook het merk en type nummer kunnen melden want ik weet zeker dat het mogelijk is.

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 13:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=solex schreef op zondag 17 aug 2014, 12:57]Carola, nee als ik de TV met de AB van Caiway aanzet krijg ik een blauw eeldscherm met daarop de vermelding van de laatste zender die ik had gekozen. Dan moet ik met de AB van de TV naar selectie knop AV en daar moet ik telkens de HDMI 1 uitgang selecteren.

Het 'probleem' zit dus in de AB van Philips. Die zou op HDMI moeten blijven staan. Kijk eens in de gebruiksaanwijzing van Philips of je daar een oplossing voor kan vinden.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 13:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=solex schreef op zondag 17 aug 2014, 12:53]... met de TV AB kan ik de TV niet aan en uitzetten. ...

Dat begrijp ik niet, met de bij de televisie geleverde AB is het niet mogelijk de televisie aan- en uit te zetten?

so
door solex - Aug 17, 2014 om 15:15
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ron530

Philips TV type nr 26PFL5322/12
AB Philips is bijbehorend aan deze TV

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 15:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je nou al in de handleiding van je t.v. gekeken?

so
door solex - Aug 17, 2014 om 15:22
10 Antwoorden / 1 Vragen

Carola.83, jazeker echter daar staat niet hoe je permanent op HDMI kunt instellen

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 15:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aanvulling: Blz. 23, 18.1

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 15:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uit pagina 6 van de handleiding. [quote]Opmerking: Wanneer de televisie wordt ingeschakeld, verschijnt het laatst bekeken kanaal.

Nu weet ik niet of ze daar in dit geval ook de extra aansluitingen zoals HDMI mee bedoelen, met mijn Philips is dat wel het geval.

Als de televisie ingeschakeld wordt met de andere AB, gaat de televisie dan altijd naar hetzelfde kanaal?

ro
door ron530 - Aug 17, 2014 om 16:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het is al een ouder toestel maar u kunt de tv ook op het toestel in standby zetten. Als de HDMI ingang als laatste gekozen is zal de tv daar ook weer mee beginnen.

so
door solex - Aug 17, 2014 om 16:44
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ron 530: dat klopt, echter als ik de TV in de standby zet met de AB van Caiway dan krijg ik een blauw TV scherm te zien

so
door solex - Aug 17, 2014 om 16:47
10 Antwoorden / 1 Vragen

Diumenge, als ik de TV inschakel met de AB van Caiway, dan gaat deze nadat ik via de AB van de TV het HDMI1 kanaal heb gekozen, naar de laatst bekeken zender

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 16:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij zet je de televisie dan helemaal niet in standby. Je zet de decoder uit en de televisie krijgt geen signaal meer, kennelijk geeft deze dan een blauw beeld, maar staat nog steeds aan.

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 16:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=solex schreef op zondag 17 aug 2014, 16:44]Ron 530: dat klopt, echter als ik de TV in de standby zet met de AB van Caiway dan krijg ik een blauw TV scherm te zien

Dan zet je daarna de t.v. met de AB van Philips uit. Zo'n probleem is dat toch niet?

so
door solex - Aug 17, 2014 om 17:13
10 Antwoorden / 1 Vragen

Carola83, nee dat is geen probleem, maar als ik hem dan weer inschakel moet ik weer via de selectie HDMI op de AB van de TV en dan via AB Caiway zenders selecteren, dus 2 AB ipv 1

ph
door philip36 - Aug 17, 2014 om 18:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u de TV zelf de HDMI verbinding tot stand laten brengen?
U moet op de TV met de optie APPARAAT TOEVOEGEN het soort apparaat kiezen en op welk van de HDMI aansluitingen op de TV de HDMI kabel op de TV is aangesloten.

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 20:31
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Het ligt niet aan Caiway, maar aan de TV die niet automatisch op het juiste videokanaal gaat staan.
Als je een TV aan zet dan scant die normaal gesproken automatisch de verschillende kanalen af en het eerste kanaal waarop een signaal staat wordt dan gekozen. Dat scannen begint bij je normale TV-ingangen en wordt gevolgd door de SCART- en HDMI-ingangen.

Heeft u nog andere ingangen waarop een signaal staat, trek die stekkers er dan uit (bijv. een oude coax-kabel, of een SCART-aansluiting). Steek de HDMI-stekker van de Caiway op HDMI 1 in de TV, of als het een SCART-stekker is in SCART 1 van de TV.
Kortom, zorg ervoor dat uw Caiway het eerste apparaat is dat de TV tegenkomt waar signaal op staat.

En ja, de TV kun je alleen aan en uit zetten met de AB van de TV, tenzij je een programmeerbare AB koopt waarmee je meerdere apparaten kunt bedienen.

ph
door philip36 - Aug 18, 2014 om 00:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@czar
Tegenwoordig kun je door het intoetsen van een code op de decoder-AB deze ook gebruiken voor de TV.
Deze code is TV-merk afhankelijk en de functies zijn meestal beperkt tot aan en uitzetten van de TV en geluid regelen.

Heb het even getest, maar bij mij komt de TV bij het uit en weer aan zetten gewoon weer terug op HDMI ingang van de digitale decoder.
Ook al staat de decoder uit en speelt de DVD-speler op dat moment een film af.
Doordat de digitale decoder uitstaat komt op het TV-scherm de melding: geen videosignaal

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 00:41
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 18 aug 2014, 00:01]Heb het even getest, maar bij mij komt de TV bij het uit en weer aan zetten gewoon weer terug op HDMI ingang van de digitale decoder.
Ook al staat de decoder uit en speelt de DVD-speler op dat moment een film af.

Uiteraard kan dat per TV verschillen.
Sommige TV's schakelen misschien in op het laatst gekozen videokanaal, bij anderen kun je het wellicht instellen in het menu.
Gezien het probleem van TS, denk ik dat zijn/haar TV dat, net als mijn TV, niet doet.

ro
door ron530 - Aug 18, 2014 om 13:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Misschien weet ik waar het probleem zit, de meegeleverde HDMI kabel heeft geen volledige pin bezetting. Kan maar zo zijn dat enkel digitale signalen worden doorgestuurd, als dat zo is schakelt geen enkele tv automatisch over op de HDMI ingang. Probeer eens een HDMI kabel met een volledige pin bezetting van het goedkoopste merk.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 18, 2014 om 14:26
646 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is feitelijk onmogelijk, omdat de afstandbediening van uw TV over veel meer functies beschikt dan die van Caiway, die slechts een aantal basisfuncties heeft.

Veel succes met TV van Caiway. Bereid u vast voor op zeer regelmatig resetten van de settopbox (kastje dat tussen Internet-router en de TV zit).
In onze gemeente heeft 60% van de Caiway-klanten de stekker er uit getrokken en is men over gegaan op andere aanbieders. Het was altijd zo druk met klachten in de service-winkel van Caiway, dat de werknemers er gek van werden en de service-winkel vervroegd gesloten is. De klanten die zij nog hebben zijn voornamelijk senioren die zich geen andere uitweg weten.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 18, 2014 om 14:28
646 Antwoorden / 8 Vragen

Voor wat betreft de HDMI, moet u waarschijnlijk op de televisie kiezen naar welke aansluiting deze luistert na het aanzetten. Onze Samsung zoekt naar de actieve aansluiting en toont het signaal hiervan.

ph
door philip36 - Aug 18, 2014 om 14:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@solex

Het is helemaal de vraag of de Cayway AB wel aan uw TV gekoppeld is.
U heeft de benodigde code wel ingevoerd maar is het activeren wel goed gegaan?
U moet namelijk de TV ook aan en uit kunnen zetten met de Caiway AB.
Kunt u het geluid van de TV ook regelen met de Caiway AB?
Om dat te testen moet u de decoder wel uitschakelen en de TV NIET op HDMI zetten maar op standaard TV zoals voordat u de digitale decoder had.

Zit er op de AB van Caiway geen AV knop zoals op de AB van de TV?
Het kan ook een knop zijn met met de afbeelding van een rechthoek met een pijltje.
Sommige Philips TV's hebben een scrol-menu om de diverse aangesloten apparaten te selecteren.
Door herhaaldelijk op de eventueel aanwezige AV knop op de Caiway AB te drukken kunt u dan naar de HDMI van de decoder scrollen.

ph
door philip36 - Aug 18, 2014 om 14:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Tv aan en uit kunnen zetten moet zijn stanby en van standby weer aan kunnen zetten.

ro
door ron530 - Aug 18, 2014 om 15:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bij de huidige generatie lcd tv's is de scartaansluiting een optie voor oudere apparaten. Dit toestel is al redelijk gedateerd dus zijn de HDMI aansluiting een toevoeging op de scartaansluiting. Maar toch de tv zal de laatst gekozen ingang kiezen als de tv in standby gezet wordt. Niet middels de settopbox maar op de tv zelf. Misschien nog een optie, kies HDMI 1 wacht tot het beeld verschijnt en trek daarna de stekker van de tv uit het stopcontact wacht even en doe de stekker er weer in de tv zal opstarten en de laatst gekozen ingang kiezen. Werkt dat ook niet dan moet u er mee leren leven.

wi
door willem=a - Dec 3, 2014 om 07:24
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ook dit is nog een optie:

Je sluit een decoder alleen aan middels HDMI. Als een apparaat echter geen CEC codecs ondersteund, zul je doorgaans altijd zelf de juiste HDMI ingang op de Tv moeten selecteren. Dat is bij het gebruik van een decoder echter nogal lastig en daarom maken veel Tv's gebruik van een zogenoemde Hotelmode. Dat is een verborgen menu waarbij je de Tv zo kan instellen dat deze bij inschakelen zelf al de juiste HDMI ingang activeert. Googel hiervoor even op 'hotelmode philips' maar verander verder niets in dat menu als je daarin niet thuis bent. Blijf absoluut af van remote lock en button lock!! maar eerstgenoemde is veilig en wordt zeer vaak gebruikt.

Als je dan na het inschakelen van de apparaten nog geen beeld krijgt, probeer dan en andere volgorde van inschakeling, maar dit zou niet nodig mogen zijn. Vaak is er dan een HDMI handshake issue, waardoor de apparaten niet goed met elkaar communiceren. Een update van Tv en/of decoder kan daar verandering in brengen, indien dit uiteraard mogelijk is bij de Tv.

Mvg. Willem.