ho
door hobester Aug 24, 2015 om 19:19
Geldzaken & recht

Headset volgende dag in de aanbieding

Ik heb gister een headset gekocht bij de mediamarkt en nu blijkt vandaag dat er een 20% korting is. Nu is het in veel gevallen niet mogelijk om het verschil terug te krijgen maar ik vraag me af of sommige hier ervaring met de 14 dagen laagste prijs garantie hebben en of dat dan met zo'n actie ook geldt

4707 15 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2015 om 19:25
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, helaas. Koop is koop en bij mediamarkt 'zijn ze toch niet gek'.

ho
door hopetobehelping - Aug 24, 2015 om 20:13
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hobester,

als u in een stenen winkel iets koopt dan geldt 'koop = koop'.
Helaas heeft u pech dat de headset net de volgende dag in de aanbieding gaat.

Voor zover ik weet staat op de kassabon bij de Mediamarkt 'Ruilen binnen 14 dagen, ongebruikt, compleet en in ongeopende verpakking'.
U zou kunnen proberen om de headset te retourneren en uw geld terug te vragen. Lukt dat dan koopt u vervolgens de headset weer maar nu met 20% korting.

De 14 dagen laagste prijs garantie geldt voor een aankoop van hetzelfde artikel binnen een straal van 15 kilometer elders dan in de mediamarkt. U kunt het proberen maar ik verwacht niet dat de mediamarkt hierin met u mee gaat.

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2015 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dat is dan pech hebben.
Als-ie 20% duurder was geworden, ging je dan bijbetalen?

Maar volg het advies van hopetobehelping: terugbrengen en inleveren (mits ongebruikt).

Suc6

valerius-2
door valerius-2 - Aug 24, 2015 om 20:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Voortaan u kans afwachten en geduld is dan een scone zaak dat wat opbrengr. Maar inderdaad het is niet leuk als dat bij een aankoop gebeurt.

freya
door freya - Aug 24, 2015 om 20:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En als je de headset al in gebruik hebt genomen en de Mediamarkt wil de aankoop alleen ongedaan maken wanneer de verpakking ongeopend is, koop je gewoon éérst een nieuwe (tegen de lagere prijs) en breng je de nieuwe headset vervolgens met de eerste bon terug.....

marita567
door marita567 - Aug 24, 2015 om 20:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Ik had bij de Mediamarkt een ijskast gekocht , 1 week later was de ijskast goedkoper , ik ben terug gegaan .
De verkoper vertelde mij als ik binnen de 2 weken met de kassabon terug kwam het verschil terug kreeg , dit is ook gebeurd .
Dit was ook hetzelfde bij een Samsung telefoon , die ik bij de Mediamarkt had gekocht ,en 3 dagen later goedkoper was , en deze was al uit de verpakking , ook daar kreeg ik het verschil terug .

Ik zou zeggen , ga terug met de kassabon en de verpakking , ook al is de headset eruit .
Het is het proberen waard .
Niet geschoten is altijd mis .

Succes .

mahadma
door mahadma - Aug 24, 2015 om 22:17
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Recentelijk een pc gekocht bij MM. 12 Dagen daarna bleek de pc (binnen de grenzen) goedkoper te zijn, zonder morren het prijsverschil teruggekregen. Het is nota bene bij hun eigen toko, dus met bon terug gaan en je gaat met geld terug naar huis.

ro
door robertel - Aug 24, 2015 om 22:26
58 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb een positieve ervaring te melden:

Actifry besteld en betaald, was even niet leverbaar. Na twee weken maar eens langsgegaan. "Ja, we zouden u net bellen". Bleek hij wel 5 euro goedkoper ten opzichte van besteldatum, zonder morren geld terug ontvangen. Was maar 5 euro maar toch...

door 1953 - Aug 24, 2015 om 22:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Mits het product nog ongeschonden in de verpakking is en met de bon kunt toch binnen bepaalde tijdsduur het product retourneren, dat kan bij de Media Gek! Wat heeft het bedrijf aan een ontevreden klant?

jo
door jorisw - Aug 25, 2015 om 08:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 24 aug 2015, 20:30]
En als je de headset al in gebruik hebt genomen en de Mediamarkt wil de aankoop alleen ongedaan maken wanneer de verpakking ongeopend is, koop je gewoon éérst een nieuwe (tegen de lagere prijs) en breng je de nieuwe headset vervolgens met de eerste bon terug.....

Maar o wee als een bedrijf dat trucs uithaalt. Dan is dit forum te klein.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 26, 2015 om 13:59
16774 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=robertel schreef op maandag 24 aug 2015, 22:26]Ook ik heb een positieve ervaring te melden:

Actifry besteld en betaald, was even niet leverbaar. Na twee weken maar eens langsgegaan. "Ja, we zouden u net bellen". Bleek hij wel 5 euro goedkoper ten opzichte van besteldatum, zonder morren geld terug ontvangen. Was maar 5 euro maar toch...

Dit is normaal en tevens geheel volgens de wetgeving. Iets dat eerst niet leverbaar is maar wel later en met een lagere prijs dient tegen die lagere prijs te worden afgerekend.

audb
door audb - Aug 26, 2015 om 14:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Even ter aanvulling op wat gerritaltena al schreef.
Als een artikel in de reclame is en het is niet voorradig dan kan je vragen om een reclamecheque soms moet je daarvoor naar de servicebalie en ze zijn wettelijk verplicht deze te geven.
Dit geld echter niet als het een artikel is die normaal niet in de assortiment is opgenomen maar dan staat er meestal "op is op" er bij al willen sommige supermarkten dat ook doen terwijl ze de artikel(en) wel in hun normale assortiment hebben.
Maar je hebt bij de media markt 14 dagen retour recht maar ik denk dat als je naar de servicebalie gaat dat je het verschil wel terug gaat krijgen plus een andere bon.

ha
door harryromijn - Aug 26, 2015 om 14:36
272 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet het helaas met edrick3 eens zijn: als het artikel daarna X duurder was geworden... had u dan bijbetaald ?

Overigens, bij Action dit wel gevraagd: moet ik nu eerst teruggeven ( in oorspronkelijke onberispelijke verpakking ) of..

Ik kreeg de korting op wat nieuw aan te kopen spullen. Toch aardig.

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2015 om 14:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=harryromijn schreef op woensdag 26 aug 2015, 14:36]Ik moet het helaas met edrick3 eens zijn: als het artikel daarna X duurder was geworden... had u dan bijbetaald ?

Overigens, bij Action dit wel gevraagd: moet ik nu eerst teruggeven ( in oorspronkelijke onberispelijke verpakking ) of..

Ik kreeg de korting op wat nieuw aan te kopen spullen. Toch aardig.

Waarom bent u zelf dan niet zo aardig om het erbij te laten zitten? U had toch ook niet bijbetaald aan Action als het duurder was geworden?

dr
door drupi01 - Aug 26, 2015 om 14:58
11 Antwoorden / 5 Vragen

Zolang je je bij de MediaMarkt binnen 14 dagen met de kassabon bij de klantenservice meldt, wordt het verschil zonder problemen terugbetaald. Ik heb dit meegemaakt met mijn laptop, binnen 14 dagen was er een BTW actie. Ik kreeg direct 80 euro terug. Het product zelf hoef je niet eens mee te nemen.
Nog fraaier was het met een compactcamera, die was kort na aankoop afgeprijsd. Ik kreeg het verschil terug. Meteen daarna begon de cameraweek en kreeg je weer korting. Ook die werd zonder problemen uitbetaald.
Complimenten voor de afhandeling bij MediaMarkt Rotterdam Centrum.