ma
door marjo 47 Mar 5, 2015 om 17:33
Huishouden & energie

Heb ik nog enige rechten met de miele wasmachine?

hallo , onze miele wasmachine van 5 jaar en 3 maanden heeft het begeven. de motor is stuk volgens de monteur. kosten tegen de 500 euro, de machine zelf was 1300 euro. ik vind dat dit wel erg snel is gebeurt, ik vraag mij af of ik nog enige rechten heb, kan toch niet zo zijn dat zoiets nu al kapot mag zijn. de machine word normaal gebruikt.

13150 42 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 5, 2015 om 18:05
11537 Antwoorden / 51 Vragen

De ene machine gaat korter of langer mee als de andere. Noem het geluk of pech. U zult gemiddeld genomen een slordige 1000 was beurten gehad hebben.

Ik zou zelf een nieuwe kopen, geen miele en voor € 500 kan je best een fatsoenlijke nieuwe kopen.

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2015 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marjo 73,

Tja, Miele ....er is geen betere.

Lees eens hier.

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 5, 2015 om 18:15
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wat je dus doet is als eerste naar de verkoper stappen (hopende dat dit niet Bol.com, BCC, Mediamarkt o.i.d. is), laat je niet zomaar afschepen en begin met onderhandelen.

Wanneer reparatie 500 euro kost, moet je toch minstens de helft vergoed zien te krijgen.

ph
door philip36 - Mar 5, 2015 om 18:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou de monteur niet meteen geloven voor een reparatie van €500.
Moet nog al wat gebeuren wil een motor stuk gaan.
Wat is er gebeurd? Zekering stuk of aardlek eruit.
Als de wasmachine niet ingeschakeld is gaat dan de zekering of aardlek er al uit?

ma
door marjo 47 - Mar 5, 2015 om 18:35
12 Antwoorden / 3 Vragen

jammer genoeg is de winkel prijstopper failliet, ik kan dus niet meer terug naar de winkel.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 5, 2015 om 18:38
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe betrouwbaar is die monteur of willen ze graag nieuwe verkopen?

Het komt vaker voor dat ingeruilde met coulance worden en dan bij winkel in gebruikte ruim onder de E500,- aangeboden worden....
Ik kan me dit niet voorstellen, ik lever regelmatig Samsung Eco Bubbele machines voor E398,- inclusief bezorgen en 2 jaren garantie...
En dit is maar alleen de motor, en dus vertrouw ik het niet.

Vraag eens een andere monteur van andere winkel en als je deze waar je nu was noemde....
En dan vragen of ze hier reageren is de kans groot dat ze plotseling met goede regeling komen om hun naam te beschermen...

komsja
door komsja - Mar 5, 2015 om 18:45
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@marjo47
U zegt de machine normaal te gebruiken,maar wat is normaal??een kennis van me had ook een keer de motor van de machine kapot,maar bleek achteraf dat de persoon bij elke was de machine veel te vol propte en tja,al men meer was er in doet dan het maximaal toegestane,dan heeft de motor het moeilijk en zal vandaag of morgen zeggen,doe het zelf maar.
Maar ook al doet u dat niet,dan nog kan een motor het begeven,want er worden machines verkocht met een trommel voor(bijvoorbeeld)6 of 7 kg was met eenzelfde motor die zit in een machine voor maximaal 5 kg,en dan is motor storing een vaak gehaard probleem.
Maar als u uw machine niet overlaad dan mag na zo,n korte tijd de motor het niet begeven,en zo ja dan vind ik dat ze wel een beetje meer coulant naar u mogen zijn,want van een machine van 1300 euro mag je toch wel effe iets meer verwachten

ho
door hopetobehelping - Mar 5, 2015 om 19:51
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste marjo 47,

zo'n dure wasmachine en nu al een kapotte motor (volgens de monteur dan toch), dat is echt balen.

U geeft aan dat de aanschaf destijds bij Prijstopper is gedaan. De garantie verplichtingen van Prijstopper zijn overgenomen door Expert (zie de volgende link ) .
Ik vraag me wel of men uw defect onder garantie verplichtingen vind vallen, ben bang van niet, maar niet geschoten is altijd mis. U zou contact op kunnen nemen met Expert, wie weet welk compromis er nog voor u uit kan rollen.

Qua levensduur van een wasmachine, met circa 6 à 7 keer wassen per week begeeft onze wasmachine het altijd na een jaar of 6. We kopen daarom ook geen dure meer (die gingen even snel stuk).

door 1953 - Mar 5, 2015 om 22:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Hoeveel wassen per dag/week draaide u ermee?

gerbera
door gerbera - Mar 5, 2015 om 23:06
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@komsja schreef, want er worden machines verkocht met een trommel voor(bijvoorbeeld)6 of 7 kg was met eenzelfde motor die zit in een machine voor maximaal 5 kg,
Dit is dus je reinste onzin. Afhankelijk van de wasinhoud wordt de capaciteit van de motor aangepast.
De vraag is of de motor wel defect is of dat het de koolborstels zijn die versleten zijn. Niet elk type Miele heeft een koolborsteloze motor. De, door u genoemde, kosten komen wel overeen met de prijs van een nieuwe motor die tussen € 450,- en € 500,- liggen. Echter in zo'n korte tijd mag een motor, bij normaal gebruik, niet defect raken.

jo
door joentje1978 - Mar 6, 2015 om 12:34
367 Antwoorden / 6 Vragen

Bij normaal gebruik dan gaat men uit van zoveel wasbeurten per jaar.
Wordt de wasmachine op een dag heel vaak gebruikt dan wijkt dit af van de standaard.
Dan kan zijn dat een wasmachine van 4 jaar oud voor 8 jaar aan draaiuren erop heeft staan en zullen de onderdelen minder lang mee gaan.

De slijtage van de motor hangt af van het gebruik, des te voller je de trommel stopt des te sneller slijten de onderdelen.

Indien de wasmachine normaal gebruikt wordt dan is 5 jaar erg kort voor een Miele.
Heb ooit op mijn werk kunnen zien dat een collector van een koolborstelmotor bij andere merken als Miele al behoorlijk ingesleten waren terwijl die van Miele amper ingesleten was.

Miele is een topmerk maar ook bij Miele kan er vroegtijdig iets defect raken, dan heb je gewoon pure pech als dat gebeurd.

Gezien je leverancier failliet is zou je nog een klachtenbrief naar Miele zelf kunnen sturen.
Misschien kunnen ze je coulance geven op de motor.

En als dat niet lukt zou je misschien op Marktplaats een goede tweedehands motor op de kop kunnen tikken en deze er door een monteur onder laten zetten.

ma
door marjo 47 - Mar 6, 2015 om 16:38
12 Antwoorden / 3 Vragen

Nou ik ben bij Expert geweest, die heeft het niet overgenomen van prijstopper, foute berichtgeving, was sprake van maar is dus niet gebeurt. Miele al 2 dagen geleden gemaild, toen maar gebeld, in verband met een nieuw systeem hadden ze mijn email nog niet gezien!!!! maar heb ze toch aan de lijn dus... er moet echt een monteur van ons komen, kosten 100 euro, en dan beslist hij hoe en wat...en daar kan ik niets over zeggen wat dat gaat kosten. Wij draaien 3/4/ wassen in de week, soms 5 en doe hem nooit tot de nok toe vol.Dit zou zo een machine dus gewoon aan moeten kunnen.
Bedankt iedereen voor de tips en de info, wij gaan hier even in beraad wat we nu gaan doen.

jo
door joentje1978 - Mar 6, 2015 om 20:45
367 Antwoorden / 6 Vragen

Het vervelende is dat je niet weet wat je te wachten staat, behalve dat je die 100,00 EURO al aan je broek hebt hangen als de Miele-monteur langskomt.

De Miele-monteur zal het 1 en ander bij de wasmachine gaan uitlezen en gaan bekijken of de motor daadwerkelijk defect is.

En dan is het de vraag wat daar uit komt.
Kan zijn dat ze een nieuwe motor aanbieden voor 500,00 EURO + de 100,00 EURO voorrijkosten/diagnose waardoor je nog duurder uit bent dan bij de monteur die eerder is langs geweest.

Of ze constateren dat de motor helemaal niet defect is en het een kleinigheidje betreft wat goedkoper uitvalt.

Wat ook nog kan is dat ze je een nieuwe motor leveren voor een redelijke coulanceprijs waardoor je goedkoper uit bent dan bij de eerste monteur.
En als ze echt achter hun kwaliteitsproducten staan leveren ze de motor kosteloos, zou bij normaal gebruik in principe niet na 5 jaar al defect mogen gaan, al helemaal niet bij een Miele.

Het kan dus alle kanten op gaan.
Laat ons even weten wat er uit het bezoek van de Miele-monteur is gekomen.

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2015 om 21:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u nog een monteur van Miele laat komen en het zou een dure reparatie blijken dan krijgt u vermoedelijk de kosten van deze monteur voor de diagnose (ik meen 100 euro) terug als u een nieuwe Miele koopt, dat zou u na moeten vragen. Koopt u dan een Miele met bijv. 100 euro cashback dan gaat er in totaal 200 euro voor een nieuwe machine af. Zou het een Miele van bijv. ruim 800 euro zijn dan heeft u een nieuwe machine voor ruim 600 euro. Er is nu een Miele te koop met een cashback van 100 euro. klik hier.

ph
door philip36 - Mar 6, 2015 om 22:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@marjo

Mijn vraag was of de zekering stuk ging en zo ja, al voordat het wasprogramma ingeschakeld werd.
Bij onze wasdroger ook van Miele, zat er sluiting in de ontstoringscondensator, helemaal verkoold.
Deze zit in de machine waar het aansluitsnoer de machine ingaat.
Deze er tussen uitgehaald en machine werkte weer.

komsja
door komsja - Mar 7, 2015 om 19:15
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@gerbera
Wat U zegt is je reinste onzin en ...koek,er zijn weldegelijk wasmachines in de handel gekomen die met een waslaadvermogen van 6 of 7 kg wasgoed dezelfde motor heeft/had van een machine met bijvoorbeeld 5kg waslaadvermogen,en die bewering schut ik niet zo even uit de losse mouw,maar weet dat toevallig van een kennis,die zo,n machine had gekocht met een waslaadvermogen van7kg
en waarvan de motor het ook na veel te kort gebruik het begaf,en toen we keken op de technische-gegevens bleek dat er dezelfde motor in zat met hetzelfde vermogen van een 5kg laadvermogen.
Dus hoezo onzin!!!

jo
door joentje1978 - Mar 7, 2015 om 23:45
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=philip36 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 22:25]@marjo

Mijn vraag was of de zekering stuk ging en zo ja, al voordat het wasprogramma ingeschakeld werd.
Bij onze wasdroger ook van Miele, zat er sluiting in de ontstoringscondensator, helemaal verkoold.
Deze zit in de machine waar het aansluitsnoer de machine ingaat.
Deze er tussen uitgehaald en machine werkte weer.

De monteur heeft geconstateerd dat de motor stuk is, niet de ontstoringscondensator.

sl
door slobberbone - Mar 8, 2015 om 05:13
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 17:57]Hallo marjo 73,

Tja, Miele ....er is geen betere.

Lees eens hier.

Met vr.gr.

Zeer zeker,tot op heden geen betere machine gevonden,

ph
door philip36 - Mar 8, 2015 om 08:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@joentje1978

Als de zekering stuk gaat voordat er een wasprogramma gestart is, op dat moment is de motor dus nog niet ingeschakeld, kun je gaan twijfelen of de motor wel de oorzaak is.
ik had die vraag afgelopen donderdag al gesteld.

jo
door joentje1978 - Mar 8, 2015 om 15:07
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 8 mrt 2015, 08:18]@joentje1978

Als de zekering stuk gaat voordat er een wasprogramma gestart is, op dat moment is de motor dus nog niet ingeschakeld, kun je gaan twijfelen of de motor wel de oorzaak is.
ik had die vraag afgelopen donderdag al gesteld.

U hoeft mij niet te vertellen hoe je op het gebied van consumenten-electronica diagnoses stelt, doe in mijn werkzame leven niets anders.

Mag aannemen dat als een monteur constateert dat de motor stuk is dat de oorzaak dan geen defecte ontstoringscondensator is.

ma
door marjo 47 - Mar 22, 2015 om 16:10
12 Antwoorden / 3 Vragen

Een update, uiteindelijk hebben we de miele monteur laten komen, dit na dat we terug gebeld werden als reactie van mijn mail naar Miele, 10 dagen later... motor inderdaad verbrand, en koolborstels helemaal versleten. De machine is helemaal gelezen door de monteur, gewoon gebruik, niets raars. Wij hadden gewoon pech!!! De kosten voor alles dus incl. montage die wij uiteindelijk hebben betaal is 350 euro, er is dus wel wat van de prijs afgegaan, coulance regeling omdat hij pas 5 jaar was. Hij wast weer als een zonnetje :-)

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2015 om 16:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Mooi, dank voor de update.

ma
door manwijf - Mar 23, 2015 om 12:42
574 Antwoorden / 1 Vragen

Een wasmachine die al na 5 jaar stuk gaat. Ik vind het wel heel vlug hoor. Nooit meer een Miele kopen! Heb er nu zelf ook een, maar dit is wel de laatste. Kijk hier maar eens:

SLECHTE WASMACHINE’S BESTAAN NIET! Bron ‘de Rekenkamer’.

Goedkoop B-merk is minstens zo goed als een duur A-merk. Een gemiddelde machine kost ongeveer 550,- en die is gewoon goed. Een dure kost 1499,- en een goedkope 300,-
Kosten:
Een machine gaat ongeveer 15-20 jaar mee.
Een A-merk van 1500,- verdient zich in deze tijd niet terug vergeleken met een B-merk van 599,-.
Per wasbeurt kost een A-merk 24,48 aan elektra en 8,53 aan water = 33 cent
Een B-merk 26,43 aan elektra en 7,86 aan water = 33 cent
In zuinigheid is er geen verschil.

Als hij defect is:
Meestal koolborstels: kosten 55,- arbeid en 34,- aan borstels
Bij kapotte motor is de machine total loss.

Losse elementen worden bewust heel duur gemaakt om het repareren te ontmoedigen. Zo kost een verwarminselement : 66,- . Meestal koop je beter een nieuwe. Heb je gelijk de nieuwste technologie.

Tip:
Altijd met volle trommel wassen!
Waspoeder: 1/3 waspoeder en afvullen met azijn. Hoeft slechts een heel klein beetje te schuimen.

Antikalk:
Trommel met soda op 90° laten draaien.

hansje klein
door hansje klein - Mar 23, 2015 om 12:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ìk wens je dat Miele hier meeleest en gaat reageren......vooral op de hoge motorprijs. Je kunt ook zelf telefonisch de prijs opvragen!

simon55
door simon55 - Mar 23, 2015 om 13:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Vroeger bij n groothandel gewerkt waar dit merk werd verkocht de slogan is Miele er is geen betere maar die slogan is reeds veranderd............ t is tegenwoordig Miele je blijft er aan pielen

sl
door slobberbone - Mar 23, 2015 om 13:08
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=manwijf schreef op maandag 23 mrt 2015, 12:42]Een wasmachine die al na 5 jaar stuk gaat. Ik vind het wel heel vlug hoor. Nooit meer een Miele kopen! Heb er nu zelf ook een, maar dit is wel de laatste. Kijk hier maar eens:

SLECHTE WASMACHINE’S BESTAAN NIET! Bron ‘de Rekenkamer’.

Goedkoop B-merk is minstens zo goed als een duur A-merk. Een gemiddelde machine kost ongeveer 550,- en die is gewoon goed. Een dure kost 1499,- en een goedkope 300,-
Kosten:
Een machine gaat ongeveer 15-20 jaar mee.
Een A-merk van 1500,- verdient zich in deze tijd niet terug vergeleken met een B-merk van 599,-.
Per wasbeurt kost een A-merk 24,48 aan elektra en 8,53 aan water = 33 cent
Een B-merk 26,43 aan elektra en 7,86 aan water = 33 cent
In zuinigheid is er geen verschil.

Als hij defect is:
Meestal koolborstels: kosten 55,- arbeid en 34,- aan borstels
Bij kapotte motor is de machine total loss.

Losse elementen worden bewust heel duur gemaakt om het repareren te ontmoedigen. Zo kost een verwarminselement : 66,- . Meestal koop je beter een nieuwe. Heb je gelijk de nieuwste technologie.

Tip:
Altijd met volle trommel wassen!
Waspoeder: 1/3 waspoeder en afvullen met azijn. Hoeft slechts een heel klein beetje te schuimen.

Antikalk:
Trommel met soda op 90° laten draaien.

Wat is een A tm C merk of onderscheid dat zich enkel door de prijs was niet erg onder de indruk van die uitzending en bevat ook veel kul.

Een beproefde Miele is echt een de beste wasmachines die er zijn bv de 700 of de 800 serie gaan met weinig onderhoud zo 30 jaar mee en dan heb het nog niet over vele types bovenladers.

Dat energieschema is ook kul want ik durf te wedden dat mijn 15 jaar oude Miele echt zuiniger is dan welke B machine nieuw dan ook :) komt dat Miele veel machines geschikt heeft gemaakt voor hotfill dus direct op de warmwaterkraan en het gasverbruik is minimaal en zo is wassen leuk en wordt goed schoon door het iets hogere waterverbruik maar was moet goed kunnen kletsen in het water :)

Soda ontkalkt niet maar ontvet azijn is voldoende.

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2015 om 13:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=marjo 47 schreef op zondag 22 mrt 2015, 16:10]Een update, uiteindelijk hebben we de miele monteur laten komen, dit na dat we terug gebeld werden als reactie van mijn mail naar Miele, 10 dagen later... motor inderdaad verbrand, en koolborstels helemaal versleten. De machine is helemaal gelezen door de monteur, gewoon gebruik, niets raars. Wij hadden gewoon pech!!! De kosten voor alles dus incl. montage die wij uiteindelijk hebben betaal is 350 euro, er is dus wel wat van de prijs afgegaan, coulance regeling omdat hij pas 5 jaar was. Hij wast weer als een zonnetje :-)

Mooi dat het naar tevredenheid opgelost is.
Hopelijk kun je nu weer jaren wassen met die machine.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Mar 23, 2015 om 13:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mijn huidige wasmachine kostte 370 euro. Doet het nu al ruim 4 jaar prima.

Vroeger waren die Mieles inderdaad van topkwaliteit, nu is het een machine als alle anderen.

ma
door manwijf - Mar 23, 2015 om 13:43
574 Antwoorden / 1 Vragen

@slobberbone Je zal er wel voor gestudeerd hebben. Heb zoals gezegd zelf ook al zeker 10 jaar een Miele, maar dat wil niet zeggen, dat ik een reclamezuil voor Miele hoef te zijn. Voor de meeste mensen is er maar een deugdelijk merk en dat is het merk dat zij zelf hebben gekozen. Ongeacht om welk product het gaat. Ik sta graag open voor nieuwe informatie en ben zeer wel in staat om het op waarde te schatten. Je kunt er mee doen wat je wilt.

Ter info verder: mijn Siemens die ik er voor had, ging ook moeiteloos 15 jaar mee. Meningen kunnen verschillen, maar dat wil niet altijd zeggen, dat het ene merk superieur hoeft te zijn aan het andere. In dit geval kun je voor de prijs van een Miele ook 2 machines van 700 kopen. Neem je na 7 jaar ook nog eens een weer verbeterde versie.

ho
door honda98 - Mar 23, 2015 om 13:58
103 Antwoorden / 1 Vragen

er zijn fabrikanten die 10 jaar garantie op de motor geven maar ik weet niet of miele dat ook doet
je kan hier even naar informeren

le
door legaumais - Mar 23, 2015 om 14:20
13 Antwoorden / 0 Vragen

De machine Miele heeft een garantie van twee jaar, maar de motor is gegarandeerd tien jaar!

mahadma
door mahadma - Mar 23, 2015 om 14:26
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, Legaumals, als je een service certificaat (klik HIER afsluit, tegen betaling .........

sl
door slobberbone - Mar 23, 2015 om 14:27
508 Antwoorden / 2 Vragen

@Manwijf,

Nee, maar wel veel ervaringen :)

Voor de duidelijkheid ik koop nooit meer een nieuwe machine maar een beproefde vaak al 10 jaar oude Miele voor bv 50 euro en was zo weer velen jaren goedkoper kan het niet :) Onze vorige machine verkocht voor meer dan aanschaf :) Ging eruit doorat de ophanging week werd na bijna 20 jaar en investeren in nieuwe schokdempers met klus zelf leek mij omruilen goedkoper.

Mijn moeder had een Indesit waste bijna 15 jaar met dat ding stond dag en nacht aan voor soms wel 10 personen maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo lang mee gaan en ik vindt een ruim 100 kilo zware Miele gewoon stuk degelijker op alle fronten en is genot om te mogen/kunnen maken door de wegdraaiende voorkant :)

2 machines nemen voor 700 euro maar een nieuwe Miele is ook niet veel duurder slechts paar tientjes:) Wat wordt er beter aan ? de laatste 10 jaar zijn de wasmachines echt niet verbeterd maar eerder verslechterd door het enorm terug draaien van het waterverbruik wat de wasprestaties niet ten goede komt. En ook de kingsized trommels is ook een crime doe mij maar die ouderwetse 5 kilo machines weinig lager en asbeslastingen dat is de crux van die oude Mieles daarom gingen ze zo lang mee Hier ook mijn oude Miele kan een euro op laten staan op zijn kant en eind van programma staat hij nog :) doe dat eens met een 8 kilo machine :(

an
door annet25 - Mar 23, 2015 om 14:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al contact opgenomen met Miele? Zou ik zeker doen.

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2015 om 14:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=annet25 schreef op maandag 23 mrt 2015, 14:44]Heeft u al contact opgenomen met Miele? Zou ik zeker doen.

Heb je eerdere reacties gelezen? Zou ik zeker doen. ;-)

TS schrijft:
.....Een update, uiteindelijk hebben we de miele monteur laten komen, dit na dat we terug gebeld werden als reactie van mijn mail naar Miele, 10 dagen later... motor inderdaad verbrand, en koolborstels helemaal versleten. De machine is helemaal gelezen door de monteur, gewoon gebruik, niets raars. Wij hadden gewoon pech!!! De kosten voor alles dus incl. montage die wij uiteindelijk hebben betaal is 350 euro, er is dus wel wat van de prijs afgegaan, coulance regeling omdat hij pas 5 jaar was. Hij wast weer als een zonnetje :-)....

mahadma
door mahadma - Mar 23, 2015 om 14:50
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Annet25,

de machine is al weer gemaakt, lees maar even een stukje terug.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 24, 2015 om 01:27
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Marjo,

Wanneer een seriemotor stopt omdat de koolborstels versleten zijn, dan kunnen simpelweg voor ongeveer € 30,- aan materiaal de koolborstels vervangen worden.
De motor zal dan niet verbrand zijn, want de motor kan domweg geen spanning/stroom krijgen doordat één van de koolborstels geen contact meer maakt met het anker van de motor. Het vervangen van de motor is dan een actie om de reparatieprijs frauduleus op te drijven.
Wanneer de motor echt verbrand zou zijn is dat goed te ruiken en de koolborstels kunnen dan niet versleten zijn want voor het verbranden van de motor moet er contact zijn door de koolborstels!
Voor €1300,00 had je vijf jaar geleden wel een machine met koolborstelloze motor mogen verwachten. Naar mijn mening heeft de "Prijspakker" je met die prijs "mooi" te pakken gehad.
Voor € 811,00 kochten onze dochter en zoon vijf jaar geleden zo'n 7 kg. machine van AEG met koolborstelloze motor, via internet, in Luxemburg. Voor dat geld is de machine keurig op tijd bezorgd.

Iedereen die opmerkt dat op een wasmachinemotor 10 jaar garantie zit, even het volgende:
Er zijn wasmachinemotoren met koolborstel- en met koolborstelloze motoren.
Die van het eerste type heet een seriemotor met een draadgewikkeld anker.
Het tweede type is er één met een zogeheten kortsluitanker.

Met 10 jaar garantie zijn alleen de koolborstelloze motoren van de wat modernere, iets duurdere machines.
Bij deze motoren wordt de besturing volledig geregeld door (vermogens)elektronica, door het aantal Herz (de frequentie)voor de motor te variëren.
Die koolborstelloze motor was er overigens vijf jaar geleden ook al bij de duurdere merken zoals AEG, Siemens, Miele enz. o.a. voor machines met 7 kg laadvermogen.

Overigens heb ik zelf een 41 jaar (1974) oude koolborstelloze motor in een AEG Turnamat in gebruik. Toen was er nog geen vermogenselektronica om het toerental van de motor te regelen. De motor loopt dus altijd hetzelfde toerental, in start-stop mode.
Drie tot 4 wassen per week, met regenwater, dus 30% minder waspoeder en geen kalkaanslag.

HardwareERrorMAN.

door 1953 - Mar 24, 2015 om 02:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bijna drie weken, met de handen in het haar, de was opgespaard?!

Ts mag, naar ik hoop, ondertussen de reparatie zijn uitgevoerd of een nieuwe wasmachine hebben aangeschaft.

Kreeg tot nu toe nog geen reactie op mijn eerdere bericht met wedervraag.

ma
door marjo 47 - Mar 24, 2015 om 12:42
12 Antwoorden / 3 Vragen

1953, misschien is het handig als je de updates leest, ik zit niet de hele dag achter de pc om iedereen direct een antwoord te kunnen geven. maar voor jou even dit...normaal gebruik (is 5 wassen in de week voor mij), hij is gemaakt door miele, en heb een hele aardige buurvrouw die voor ons gewassen heeft.

jo
door joentje1978 - Mar 25, 2015 om 00:04
367 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi dat je wasmachine weer gemaakt is en vind 350,00 EURO all-in op zich wel coulant.

Maar aan de andere kant is 5 jaar voor een Miele motor wel erg kort.
Maar laten we het er maar op houden dat je 1 van de weinige gebruikers bent die gewoon pure pech heeft gehad.

sl
door slobberbone - Mar 25, 2015 om 08:42
508 Antwoorden / 2 Vragen

Bent het wel eens met @hrdwerrorman,

Nu heb je 5 jaar gewassen voor ruim 1600 euro vindt hoop geld, daar was ik wel 30 jaar voor incl. stofzuigen ,afwassen,koken, en neem ik voor dat geld ook de koel/vrieskast mee :)

go
door godefridusg - Mar 26, 2015 om 10:11
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wij gebruiken al meer dan 15 jaar Miele produkten en sluiten bij de aankoop tevens een extra verzekering tot 10 jaar af rechtstreeks bij Miele. De wasmachine deed het na 9 jaar en 11 maanden niet meer. Een telefoontje rechtstreeks naar Miele was voldoende: twee dagen later kwam een monteur, hij moest een nieuwe elektronica unit bestellen, die kwam erin en nu draait alles alweer jaren foutloos in de frequentie eenmaal per dag.