heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 1, 2015 om 16:11
Computers & telefonie

Heb ik NVDIA wel nodig

Ik probeer zojuist win10 te installeren op PC maar aangegeven wordt dat NVIDIA 7500LE niet aan eisen voldoet. Mijn vraag is of ik dat programma wel nodig heb aangezien het m.i. voor 'ingewikkelde' video is en volgens mij mijn zoon het ooit heeft geïnstalleerd om die spellen te doen. Mijn Desktop is een HP Pavillon. (inmiddels hen ik win10 op laptop en dat ziet er goed uit).
Heb ik gelijk en kan ik het verwijderen? (Herinstalleren kan altijd). Overigens geeft het systeem ook bij bijwerken aan dat Geforce experience niet kan worden bijgewerkt.h

6392 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2015 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerritaltena,

Is een oude(re) kaart uit 2006 en inderdaad voor spellen.
Zoals je zelf al aangeeft: verwijderen kan altijd ongedaan gemaakt worden.
Geforce experience is ook voor die spellen. Klik hier voor wat info.
Kan dus m.i. ook verwijderd worden. Of zelf de nieuwste versie downloaden.
Bij de nieuwste driver staat W10 wél al vermeld.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2015 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk trouwens eens hier of er een driver is voor W10 voor de 7500LE

door 1953 - Aug 1, 2015 om 23:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Voordat W10 woensdag 29 juli jl. werd geïnstalleerd werd eerst een aantal updates uitgevoerd w.o. die van NVDIA.

Waarschijnlijk voorzag NVDIA problemen met de komst van W10.

ro
door ron530 - Aug 2, 2015 om 09:01
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een videokaart heeft geen driver nodig want Windows 10 herkend de kaart toch wel. Nadeel is dat zonder specifiek stuurprogramma de instellingen van de kaart beperkt zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 2, 2015 om 10:47
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=1953 schreef op zaterdag 1 aug 2015, 23:42]Voordat W10 woensdag 29 juli jl. werd geïnstalleerd werd eerst een aantal updates uitgevoerd w.o. die van NVDIA.

Waarschijnlijk voorzag NVDIA problemen met de komst van W10.

Aanvullend: Windows 10 geeft melding dat er voor de driver geen update is.

Ik heb Geoforce laten bijwerken maar dan wordt aangegeven dat het bijwerken niet lukt.

Mijn Desktop zou win10 moeten aankunnen gelet op de systeemvereisten.

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2015 om 11:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kortom: de videokaart is niet geschikt voor Win 10 en is ook niet geschikt te maken middels driver update. Dan zou je deze kunnen verwijderen en de onboard videochip kunnen gaan gebruiken. Of deze wel geschikt is zal afhangen van de specificaties van het moederbord.

Je schrijft niet hoe oud je p.c. is, wat de oorspronkelijke Windows versie was toen je hem kocht en wat de hardware specificaties zijn van je p.c.

Een nieuwere videokaart is ook een optie, maar aanschaf daarvan hangt weer af van de hardware.

Welke Windowsversie staat er nu op?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 2, 2015 om 11:40
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Het probleem blijkt anders te zijn en bij de producent van het beeldscherm te liggen.
Na het deinstalleren van Geforce experience kreeg ik opnieuw de 'niet kan' melding en die is volledig:

NVIDIA Geforce 7500 LE

De beeldschermfabrikant heeft uw beeldscherm niet compatibel gemaakt met Windows 10 Raadpleeg de fabrikant voor ondersteuning.

Mijn beeldscherm is LG Flatron L1915S. Het is dus heel goed mogelijk dat meer gebruikers van dit beeldscherm tegen dit probleem oplopen en dan is natuurlijk de vraag: is dat een probleem voor Microsoft of de beelschermfabrikant.

Bij zoeken naar drivers voor dit beeldscherm vind ik inderdaad geen driver voor win 10.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 2, 2015 om 11:52
16848 Antwoorden / 202 Vragen

carola83@

Besturingssysteem win 7 pro, aanvankelijk nog XP. Ca. 6 jaar oud.
Zoals hiervoor gemeld ligt het probleem volgens MS aan het beeldscherm van LG en dat is ouder (ca 10 jaar).

jo
door jorisw - Aug 2, 2015 om 11:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 2 aug 2015, 11:39]Kortom: de videokaart is niet geschikt voor Win 10 en is ook niet geschikt te maken middels driver update. Dan zou je deze kunnen verwijderen en de onboard videochip kunnen gaan gebruiken. Of deze wel geschikt is zal afhangen van de specificaties van het moederbord.

Worst case val je terug op VGA. Je moet wel hele oude spullen hebben als dat niet wordt ondersteund. Waarschijnlijk zo oud dat er ook geen netwerkaansluiting op zit om W10 te downloaden....

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2015 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Mijn beeldscherm is LG Flatron L1915S......

Dat scherm, zie ik bij Google, is uit 2009. Het is de fabrikant die hiervoor drivers uit zou moeten brengen, maar gezien de leeftijd gebeurt dat niet meer.

Als ik het goed begrijp, gebruik je nu de onboard videochip? Je zou kunnen kijken of er drivers voor je moederbord/videochip zijn.

Er van uitgaande dat er nu Win 8 op staat, zou je met de upgrade assistent kunnen checken of je p.c. wel geschikt is KLIK

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2015 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jorisw schreef op zondag 2 aug 2015, 11:52][quote=carola.83 schreef op zondag 2 aug 2015, 11:39]Kortom: de videokaart is niet geschikt voor Win 10 en is ook niet geschikt te maken middels driver update. Dan zou je deze kunnen verwijderen en de onboard videochip kunnen gaan gebruiken. Of deze wel geschikt is zal afhangen van de specificaties van het moederbord.

Worst case val je terug op VGA. Je moet wel hele oude spullen hebben als dat niet wordt ondersteund. Waarschijnlijk zo oud dat er ook geen netwerkaansluiting op zit om W10 te downloaden....

Ja, VGA zal er natuurlijk wel op zitten, maar de Direct X versie moet wel minimaal 9 zijn met WDDM 1.0

Cookies
door Cookies - Aug 2, 2015 om 12:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn eerdere link checkt of de pc geschikt is voor Win 8/8.1, maar telt ook voor Win 10: quote: Wilt u het zeker weten, dan kunt u op de website van Microsoft de Windows 8 Upgrade Assistant downloaden en op uw computer installeren.

Dit programma bekijkt of uw pc geschikt is voor Windows 8 en 8.1. En daarmee tevens voor Windows 10.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 2, 2015 om 13:26
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 2 aug 2015, 12:04]Mijn eerdere link checkt of de pc geschikt is voor Win 8/8.1, maar telt ook voor Win 10: quote: Wilt u het zeker weten, dan kunt u op de website van Microsoft de Windows 8 Upgrade Assistant downloaden en op uw computer installeren.

Dit programma bekijkt of uw pc geschikt is voor Windows 8 en 8.1. En daarmee tevens voor Windows 10.

Bij de eerste check zou mijn pc installatie wel geschikt zijn. Echter: ik heb het probleem aangemeld bij de klantenservice van LG en zal het antwoord laten weten zodra ik dat heb. Dank voor alle moeite tot nu toe.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2015 om 12:29
16848 Antwoorden / 202 Vragen

ik heb inmiddels contact gehad met LGe. Men vraagt een foto van het scherm te zenden waarop de melding staat. Dat heb ik gedaan zij het dat ik wel moet nagaan of het bericht is aangekomen. Een antwoordadres ontbrak en bij het door mij ontvangen bericht stond dat het adres niet geschikt was om te antwoorden.

Ik houd tevens de reacties omtrent upgrade naar win 10 in de gaten aangezien ik heb ontdekt dat bij het aanklikken van de via een update op 27 juli ontvangen link de oude melding weer terugkrijg.

Is de tip van diumenge@ al geprobeerd (geforceerde upgrade)?

ro
door ron530 - Aug 5, 2015 om 18:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het beeldscherm ansich kan de resolutie wel aan. Een beeldscherm is plug and play die heeft geen driver nodig, de video kaart in de pc dan weer wel want anders kan er van de extra mogelijkheden geen gebruik worden gemaakt. Als de nvidia kaart niet compatible is dan kun je een super de luxe beeldscherm aansluiten maar zonder resultaat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2015 om 19:53
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 5 aug 2015, 18:29]Het beeldscherm ansich kan de resolutie wel aan. Een beeldscherm is plug and play die heeft geen driver nodig, de video kaart in de pc dan weer wel want anders kan er van de extra mogelijkheden geen gebruik worden gemaakt. Als de nvidia kaart niet compatible is dan kun je een super de luxe beeldscherm aansluiten maar zonder resultaat.

Microsoft geeft aan dat de fabrikant-LGE het beeldscherm niet compatibel heeft gemaakt! Ik wacht op een reactie van LGE.

reflecs
door reflecs - Aug 5, 2015 om 20:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien kunt u hier iets mee, is wel ander type:
http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-windows_install/nvidia-geforce-7300-le-niet-compatibel-met-windows/23444e23-1eae-4b37-92f4-33d471ec4a5c

En van een ander forum
I had exactly the same problem but went ahead anyway and installed Windows 10 using the Media Creation Tool on the Microsoft website. Whilst doing the update it warned that my graphics driver would be changed which I just accepted. After the update I found that a generic windows driver had replaced my Geforce 7300 LE driver and the screen display was of lesser quality than previously. I simply went back to the Nvidia website and it let me download and install the latest dirver for the card and everything appears to be back to normal, except that I am running Windows 10.
M.a.w. laten vervangen door de standaard Windows driver en na de upgrade zelf het laatste stuurprogramma downloaden en installeren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2015 om 20:43
16848 Antwoorden / 202 Vragen

reflecs@: dit is een zeer boeiende reactie. Zij het dat ik de eerst genoemde stap wel heb uitgevoerd en de laatste update van NVIDIA had opgehaald en geïnstalleerd.

Ook was afwijkend dat ik bij de upgrade GEEN waarschuwing kreeg dat 'a generic windows driver had replaced ..' Evenwel ik benutte niet het 'Media Creation Tool' op de MS website om te opwaarderen naar win 10 maar deed dat via het icoon.

Zeer boeiende tip, evenwel wacht ik eerst de reactie van LGe af.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2015 om 17:14
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zou jullie informeren over de reactie van LGe. Die is boeiend:

Geachte heer
U heeft ons de volgende melding gestuurd:

Bij een poging WINDOWS te installeren geeft MS het bericht dat de beeldschermfabrikant mijn beeldscherm niet compatibel heeft gemaakt voor Win 10. Mijn beeldscherm: FLATRON L1915S (Modelnummer L19NS-5). Is dat juist? Wordt daar iets aan gedaan?

Wij hebben dit neergelegd bij onze technische dienst en inmiddels een terugkoppeling ontvangen. Windows 10 is een nieuwe software welke ontworpen is door Windows. De monitor is enkel Plug and Play. Drivers/ software lopen via de windows verkenner, helaas kunnen wij hier niks aan doen.

Wij adviseren u om hiervoor contact op te nemen met Windows.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Op deze mail kan niet gereageert worden.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Benelux

Met andere woorden Microsoft verwijst naar LGe als producent en LGe verwijst weer naar Microsoft. Kastje > muur of muur > kastje?

Inmiddels zag ik op het Microsoft forum hetzelfde probleem met mogelijk ook een oplossing.

(Harde installatie met plug and play driver van microsoft (?)

reflecs
door reflecs - Aug 11, 2015 om 19:35
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De melding betreft toch echt de kaart. Dat er beeldschermfabrikant bij staat is alleen maar verwarrend.
Nog een voorbeeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2015 om 11:36
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=reflecs schreef op dinsdag 11 aug 2015, 19:35]De melding betreft toch echt de kaart. Dat er beeldschermfabrikant bij staat is alleen maar verwarrend.
Nog een voorbeeld.

Deze tip zag ik ook bij het MS forum en ga dat proberen. Alleen moet ik er nog even achter komen of deze pC de 32 bits of 64 bits versie heeft van win 7.

reflecs
door reflecs - Aug 12, 2015 om 12:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

...Alleen moet ik er nog even achter komen of deze pC de 32 bits of 64 bits versie heeft van win 7....
Dat kan b.v. door in het zoekvak in te vullen: computer, hierop rechtsklikken > eigenschappen.
Succes!