b.
door b.ravenhorst Nov 5, 2014 om 23:25
Computers & telefonie

Heb ik recht op een nieuw product

Ik heb twee weken een product (telefoon hoesje) gekocht bij Coolblue via Marktplaats. Dit product was om een reden teruggestuurd naar Coolblue en heb ik met korting op marktplaats gekocht. Bij de advertentie stond de volgende zin:
+ Ontvang altijd een officiële factuur en de resterende fabrieksgarantie.

Nu is het product kapot gegaan en heb ik contact gehad met Coolblue. Er werd mij gevraagd of ik het product wilde ruilen of mijn geld terug wilde. Ik heb aangegeven dat ik graag hetzelfde product wilde.

De volgende dag kreeg ik een mail in mijn mailbox dat ik mijn aankoopbedrag terug kreeg. Ik heb drie keer contact gezocht met Coolblue. Bij Coolblue blijven zij bij het volgende standpunt:

Aangezien het product via Marktplaats als tweede hands product is gekocht, en wij geen hoesje met dezelfde waarde hebben kunnen wij geen ander product leveren.

Ik ben het hier niet mee eens, hetzelfde product is nog leverbaar in hun webshop. Ik ben van mening dat ik de overige fabriek garantie op het product heb gekocht. Dat ik recht heb op een vervangend product. Ondanks dat er een prijsverschil is tussen het "tweede hands hoesje" en het nieuwe hoesje in de webshop.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad, of weet je of ik wel of niet recht heb op een nieuw product, laat het weten!!

Met dank,
Bayan

493 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 5, 2014 om 23:41
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Als een product met garantie geleverd wordt, kan de verkoper in geval van defecten kiezen voor reparatie, ruiling voor identiek product of de verkoop ontbinden. Ze hebben voor het laatste gekozen. U heeft dus geen recht om een nieuw product te eisen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 6, 2014 om 00:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vind een telefoonhoesje op deze manier kopen al tricky.
Dar ze het geld terug willen geven siert ze.

gerbera
door gerbera - Nov 6, 2014 om 22:36
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U geeft al aan dat het product met de resterende garantie geleverd wordt. Kan dus wezen dat die er niet meer was. Tenzij u verwacht dat u voor die 2e hands prijs een geheel nieuw exemplaar verwacht vindt ik het netjes van het bedrijf dat ze u het aankoopbedrag terug geven. U kan van hen niet verwachten dat ze er geld op toeleggen.

alfatrion
door alfatrion - Nov 7, 2014 om 13:07
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Als consument kun u in beginsel kiezen uit herstel of vervanging. Maar de winkel heeft een punt. Het gaat hier om een tweedehands product en die kun je niet vervangen omdat het gaat om een specieszaak.