si
door sietske Feb 6, 2013 om 15:45
Elektronica & tv

Heb ik recht op geld terug?

Ik heb november 2011 een senseo HD7853 gekocht, een apparaat dat koffie en cappuccino kan zetten. Al na 3 maanden ging het apparaat spontaan koffie zetten, met als gevolg alles onder de koffie. Ermee teruggegaan naar de winkel voor reparatie. Een dag na terugkeer weer hetzelfde euvel. Weer ter reparatie aangeboden. Een week na terugkeer weer kapot. Toen een vervangend apparaat gekregen. NU, na 9 maanden gaat dit, vervangende, apparaat ook spontaan koffie zetten. Contact met Philips opgenomen en die zeggen. Stuur maar op ter reparatie. Ik heb hier echter geen vertrouwen meer in. Volgens mij zit er een constructiefout in dit type apparaat. Heb al meer mensen met dezelfde klacht op internet gezien. Ik wil gewoon mijn geld terug zodat ik een ander deugdelijk apparaat kan kopen. Heb ik hier recht op?

508 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2013 om 15:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo sietske,

Lees hier de info van Consuwijzer.

Met vr.gr.

zwemmer
door zwemmer - Feb 6, 2013 om 16:05
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Na 3 reparaties zou je wel kunnen verlangen dat je je geld terug krijgt al is het geen geschreven wet.
Maar even terzijde, laat je dan altijd water in je koffieapparaat zitten? Misschien kom je wel per ongeluk tegen een knopje aan waardoor een en ander in gang gezet wordt.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2013 om 16:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Vooropgesteld dat het aan het apparaat ligt en niet aan de manier waarop u ermee omgaat, kunt u naar de winkel gaan en de koopovereenkomst ontbinden. Of dit lukt is een tweede, maar gaat u eerst maar op uw strepen staan. Dit is overigens tussen u en de verkoper, Philips heeft behalve garantie verschaffen niets te maken met de koopovereenkomst, die is tussen u en de verkoper.

si
door sietske - Feb 6, 2013 om 16:41
42 Antwoorden / 12 Vragen
0

[quote=zwemmer schreef op woensdag 6 feb 2013, 16:05]Na 3 reparaties zou je wel kunnen verlangen dat je je geld terug krijgt al is het geen geschreven wet.
Maar even terzijde, laat je dan altijd water in je koffieapparaat zitten? Misschien kom je wel per ongeluk tegen een knopje aan waardoor een en ander in gang gezet wordt.

Het apparaat heeft een standby knop. Dat betekent dat als je binnen een halfuur nog een kopje koffie wilt je hem niet eesrt hoeft op te warmen maar dat je gelijk een kopje kan zetten. Er zit een reservoir in voor ongeveer 6 kopjes. Ik heb zeker geen knopje ingedrukt. Het apparaat gaat gewoon zetten terwijl het op het aanrecht staat en ik op de bank zit.

si
door sietske - Feb 6, 2013 om 16:45
42 Antwoorden / 12 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op woensdag 6 feb 2013, 16:28]Vooropgesteld dat het aan het apparaat ligt en niet aan de manier waarop u ermee omgaat, kunt u naar de winkel gaan en de koopovereenkomst ontbinden. Of dit lukt is een tweede, maar gaat u eerst maar op uw strepen staan. Dit is overigens tussen u en de verkoper, Philips heeft behalve garantie verschaffen niets te maken met de koopovereenkomst, die is tussen u en de verkoper.

De verkoper vindt dat ik het ter reparatie bij hun moet aanbieden, maar dat heb ik dus al 2 keer eerder gedaan, zonder resultaat. Overigens heeft Philips er alles mee te maken. De winkelier heeft toch neem ik aan garantie van Philips. Als zij mij een niet goed apparaat verkopen moeten zij het toch ok kosteloos naar Philips terug kunnen sturen. Kennelijk is de service van Philips aan de winkelier niet goed.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2013 om 17:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=sietske schreef op woensdag 6 feb 2013, 16:45]

Overigens heeft Philips er alles mee te maken. De winkelier heeft toch neem ik aan garantie van Philips. Als zij mij een niet goed apparaat verkopen moeten zij het toch ok kosteloos naar Philips terug kunnen sturen. Kennelijk is de service van Philips aan de winkelier niet goed.

Dat de verkoper alles met Philips te maken heeft staat vast. Alleen mag hij zich daar niet achter verschuilen om u niet uw geld terug te geven. U hebt de overeenkomst met de verkoper en dan moet de verkoper het verder maar uitzoeken met Philips.

zwemmer
door zwemmer - Feb 6, 2013 om 18:00
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Het kan geen kwaad om er desondanks doortastend een mailtje aan de fabriant aan te spenderen. Soms blijkt daardoor dat het euvel bekend is.

dearagain
door dearagain - Feb 6, 2013 om 19:08
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*je hebt een koopovereenkomst met de verkoper afgesloten en kennelijk is hier duidelijk sprake van een ondeugdelijk (mogelijk zelfst gevaarlijk) produkt

*je moet dus bij de verkoper zijn en niet bij de fabrikant

*feitelijk kun je de koop nu schriftelijk ontbinden en je geld terugeisen/-vragen, tenzij de verkoper je een ander merk aanbiedt met dezelfde specificaties en in ongeveer dezelfde prijsklasse

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer